Laiska opiskelija
Poikani opiskelee ammattikorkeakoulussa. Hänen opiskelemansa ala työllistää hyvin ja kesätöitä olisi ollut helppo saada. Poikani ei hakenut juuri minnekään, koska ei alunperinkään halunnut töihin mennä. Nyt poikani suorittaa muutaman kurssin kouluun etänä ja nostaa opintotukia. Pääasiassa hän on maannut huoneessaan kesän, lukuunottamatta runsaita yöjuoksujaan. Ajelee ympäri kyliä ja auton tankki on aina tyhjä, auto täynnä mäkkärin roskia. Kyseessä 20+ poika. On alkanut ihan tosissaan keittää kiinni tämän laiskurin kanssa, onko vinkkejä?
Kommentit (9)
Kuka sen tankin ostaa täyteen jos ei poika itse? Ja kenen auto se on? Tuosta voi aloittaa.
Minun auto, olen antanut avaimet aikanaan pojalle, jotta saa harjoitella ajamista ja käydä tarvittaessa asioillaan. Olen sanonut useita kertoja, että tankkaisi, ei vaikutusta. Olen alkanut jättää tankkiin hyvin vähän bensaa, mikä tietysti omaa elämää hankaloittaa, kun aamulla täytyy sitten omille menoille lähtiessä ensimmäisenä ajaa sitä ostamaan. No eipä tälläkään ole vaikutusta ollut, en tiedä käykö 5 e bensaa ostamassa ja sillä yön ajaa vai ajaako lähimmälle mäkkärille yöksi seisomaan ja aamuyöllä kotiin.
Miten tuo opintotuen nosto onnistuu kesäisin?
Auto pois, viikkorahat pois, kotihommia tilalle. Mikä ongelma?
Olen kyllä isä. Ehkä sitten olen laiska itsekin. Työni aika haastavaa ja aikaa vievää, poika touhuaa paljon itsekseen, välillä kova syyllisyys, kun on kasvanut tuollainen. Välillä taas ihmetyttää miten noin selkärangaton voi minusta olla peräisinkään.
Lakkaa mahdollistamasta yöajelut ja mäkkärit.