Paljonko olet maksanut moniteholaseistasi?
Kommentit (63)
Ekat monitehot ostin Nisseniltä 79 tai 89 hintaan vuonna 2016. Niitä käytin vuoteen 2021 asti jolloin ostin uudet monitehot Silmäasemalta. Maksoivat noin 900 ja oli tarjous että sai kahdet lasit yksien hinnalla. En ole koskaan valinnut kalliita kehyksiä koska eivät ne ole yhtään sen parempia mitä halvemmat.
Nyt, kun täällä on silmälasitietoisia, niin voiko lukulasit päässä nähdä selvästi esim. 5 metrin päähän?
Tämä tuli vaan mieleen, kun joku aika sitten ostin ensimmäiset lukulasini. Optikolla mitattiin myös kaukonäköä ja meinattiin jo alkaa tekemään kauppoja moniteholaseista, mutta sitten tarkensin, että haluan nimenomaan vain lukulasit.
Luulin, että lukulaseilla ei sitten näe juuri metriä kauemmas kuin jotain sumeaa. Itse voin nämä lasit päässä vaikka kävellä kotona ja tehdä asioita, katsoa tv:tä, ja näen niillä hyvin tarkasti pitkällekin.
1200 euroa pulitin viimeksi monitehoista ja liike oli yksityinen. Luen ja käytän esimerkiksi läppäriä ilman laseja. Mullakin on sängyssä lukemista varten ikivanhat lukulasit.
Noin 250 euroa monitehot ja moniteholla aurinkolasit, siis yhteensä. Spekssavers. (tjsp)
Vierailija kirjoitti:
1200 euroa pulitin viimeksi monitehoista ja liike oli yksityinen. Luen ja käytän esimerkiksi läppäriä ilman laseja. Mullakin on sängyssä lukemista varten ikivanhat lukulasit.
Mikä liike ei ole yksityinen vai mitä tuo tarkoittaa?
Kolme vuotta sitten monitehot + aurinkolasit (myös monitehot) + puolisolle monitehot Nisseniltä. Siis kolmet lasit hintaan 680 eur.
Vierailija kirjoitti:
Lasit ovat kyllä järkyttävän kalliita nykyään. Juuri ostin omani Silmäasemalta hintaan 955€ ja olivat -40% alessa.
Sama ja seur hankin jostain vanhoihin kehyksiin linssit.
Nisseniltä 500 euroa 2019. Lukuosa ihan turha, joudun silti ottamaan lasit pois, kun luen. Seuraavaksi ostan yksitehot. Tarvitsisin uudet, mutta ei ole rahaa.
No eipä noita laseja ole tarvinnut käyttää enää pariinkymmeneen vuoteen kun silmäni ovat laseroidut.
Siis aivan järkyttäviä hintoja. Minulla nettotulot n. 2000€ En voisi kuvitellakaan maksavani jotain 600€ pelkistä silmälaseista. Minulla on tällä hetkellä yksitehot, jotka maksoi 29€ Specsaversiltä. Se on vain ajan kysymys milloin ikänäkö alkaa tulla vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Niitä saa parilla sadalla kun tilaa netistä. Kun on resepti onnistuu hyvin. Olen tilannut lukulaseja ja aurinkolaseja vahvuuksilla tähän mennessä ja niitä saanut n 30e- 80e. Kehykset onnistuneet hyvin jos jotain epäsopivuutta on ollut sangoissa olen saanut muotoiltua itse kun kuumentanut kuumassa vedessä.
Kiinostaa tämä. Voisitko kertoa, mistä kannattaa tilata?
noin 800€ 2020. Nyt edessä uusien hankinta :(
Saakohan jostain rahaa silmälaseihin, koska ei kaikilla ole varaa maksaa noin paljon.
N. 700 euroa instrusta kun oli tarjous -40%7
Normaalihintaan en pystyisi ostamaan, joten pakko kytätä tarjouksia.
Vähän yli 1200 euroa. Ostin lasit pienestä liikkeestä, joka myy hieman spesiaalimpia kehyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Siis aivan järkyttäviä hintoja. Minulla nettotulot n. 2000€ En voisi kuvitellakaan maksavani jotain 600€ pelkistä silmälaseista. Minulla on tällä hetkellä yksitehot, jotka maksoi 29€ Specsaversiltä. Se on vain ajan kysymys milloin ikänäkö alkaa tulla vastaan.
Riippuu täysin linsseistä. Jos on esim. todella paljon miinusta, niin voi maksaa tonnin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä saa parilla sadalla kun tilaa netistä. Kun on resepti onnistuu hyvin. Olen tilannut lukulaseja ja aurinkolaseja vahvuuksilla tähän mennessä ja niitä saanut n 30e- 80e. Kehykset onnistuneet hyvin jos jotain epäsopivuutta on ollut sangoissa olen saanut muotoiltua itse kun kuumentanut kuumassa vedessä.
Ohis suosittelee sivua zennioptical (täältä tulee tullit maksettavaksi, pieni hinta kuitenkin). Polette tuli kokeiltua ja oli myös edullinen ja halpa, tuli EU:sta eli ei tulleja.
Euroopasta voin myös suositella mister spex ja lensway jotka vähän kalliimpia. Mutta silti huomattavasti edullisempia kuin liikkeissä.
400€ Specksaversilta sisältäen sangat. Oli useampi vuosi sitten, nyt tarttis jo uudet kun sangat alkaa lenksottaa ja malliakin olis kuva vaihtaa. Veikkaan, että 200€ kehyksillä hinta jotain 600€ (moniteho, ohennetut linssit laajalla näköalueella). Aion hankkia samasta ketjusta kuin edelliset. Silmäasema on kyllä kaikkein kallein, jopa 2x hinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LENSWAY:ltä kannattaa tilata. Sieltä saa lainaan ilmaiseksi neljä kehyksiä 10 päivän ajaksi. Valitsin neljä mieleisintä kehystä netistä. Sitten tilasin ne lainattaviksi. Viikon päästä tuli postiautomaattiin. Kokeilin niitä sen n. Viikon, minkä jälkeen laitoin ne takaisin pakettiin ja laitoin paketin päälle tarran, joka tuli paketin mukana. Sitten vein ne postiin. Kaikki oli ilmaista. Menin Lenswayn sivustolle ja tilasin mieleiseni lasit. Maksoivat 160€ sain kaksi yhden hinnalla.
Nisseniltä 2 paria yli 700e. Viime syksynä. Ei sovi. Lenswaylta 3 lasit max 140e/pari. On hyvät.