Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*Eloisat perjantaina*

15.12.2006 |

Mulla on muutaman päivän ollut vähän hiljaiseloa, kun olen ollut ihan mielettömän väsynyt. Tuntuu ettei mikään unimäärä riitä ja iltapäivisin saa ihan töitä tehdä, että pysyy hereillä. Nyt on alkanut aamupahoinvointi lisääntymään ja eilen melkein jo joutui vessaan ryntäämään.... joka kerta kun syö niin tulee mielettömän huono olo. Ja nykyään mulla on muuten mielettömän isot daisarit:D Mieskin hymyili, että on ne kyllä aika tavalla kasvanut... ja kipeät kun mitkä...

koskas teillä on ekat nauvolat? Mulla on 28.12. Kuunnellaakohan siellä mahdollisesti jotain sydänääniä?

esmaralda rv 6+1

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut tosi kiireinen viikko. Eilen viime tingassa kirjoiteltiin joulukortteja.. huh mikä homma joka vuosi. Itse olen yhä vähän huolissani oireistani tai niiden vähenemisestä. Etova olo tuli heti ja loppui sitten tällä viikolla. Siihen voi vaikuttaa sekin, että syön nyt useammin tai se, että aloin taas syömään vitamiineja. Rinnat ovat yhä isot ja vähän arat, mutta eivät enää niin arat kuin aiemmin. Toisaalta mietin sitäkin, että koska tämä on toinen raskaus ja rinnat venyivät ja vanuivat eka raskaudessa niin paljon, niin ei varmaan nyt ihoa kiristäkään yhtä paljon. Toisaalta taas jännään, että onko kaikki hyvin. Mietin, että pitäiskö tilata ultra ensi vuoden alkuun. Silloin olisi viikkoja kasassa sen verran, että tietäisi onko kohdussa elämää.

Nyt viikkoja olisi laskurin mukaan 5. Muistan, että olin esikonkin kanssa epävarma alussa. Eka neuvola menee sen verran pitkälle tammikuuhun että en tiedä jaksanko sinne asti olla epävarmuudessa. Riippuu neuvolantädin kokemuksesta, että saako sydänääniä kuulumaan vatsapeitteiden läpi rv9-10 maissa.

Tällaisissä mietteissä taas västis rv5

Vierailija
2/21 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistinkin eilen sen jälkeen kun laitoin koneen kiinni, että Duracel kyseli vatsan koosta. Pullottaa tosiaan, ja muutenkin tuntuu kuin olisi tullut sentin rasvakerros tasaisesti koko kroppaan. Vaikka en ole erityisesti syönytkään nyt kun olen sairaana.

Minulla ei ole muuten ollenkaan rinnoissa oireita. Se laittaa välillä miettimään. Enkä nyt yhtäkkiä muista miten oli muissa raskauksissa.

Nyt on 24h pahoinvointi, mutta toisaalta sehän voi mennä tämän rajun flunssan piikkiin. Onneksi on ultra ensi keskiviikkona 20.12.

Gaia rv 7+3 (?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, väsymys ja jatkuva etominen vaivaavat myös täällä. En tiedä onko väsymykseen vaikuttanut myös meneillään oleva rempan viimeistely ja muutto, mutta mies on kilttinä hoitanut ne lähes yksin kun minä olen voivotellut kuinka kaikki haisee ja saa aikaan etomista ja kuinka väsyttää ja voisin vain nukkua.... :D Joten olen siis pakkaillut ja levännyt, niin paljon kuin 3v esikoisen kanssa voi.

Täytyy kyllä myöntää että olen hieman ihmeissäni tästä pahoinvoinnista. Esikoiselta ei ollut mitään oireita ja nyt tuntuu että joko ei syö tarpeeksi usein ja tulee heti huono olo tai sitten lähistöllä on " haisevaa" ruokaa (tyyliin leipää tai juustoa tai lihaa tai ihanmitävain, kaikki haisee) ja sittenkin rupee etomaan. *huoh* toivottavasti loppuisi pian. :)

Meillä on ensimmäinen neuvola ensi tiistaina, katsotaan mitä siellä tapahtuu. Emme kuitenkaan aio kertoa raskaudesta kellekään ennen rv 12 jos vaan salaisuutena muuten pysyy (massua turvottaa jo ja pahoinvointi on ilmeistä) koska takana on tosiaan se yksi keskenmeno syksyllä.

Vierailija
4/21 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kyllä raskausoireita riittää. Aaltomaisena tulevat palelukohtaukset ja etova olo ovat vain lisääntyneet. Rinnat on turvoksissa ja arat ja turvotusta on muutenkin. Maha tuntuu kasvaneen suhteettoman paljon ja koko keskivartalo on jo tässä vaiheessa kovin muodoton.

Mullakin on ultra ensi keskiviikkona. Soittelin neuvolaankin ja sijainen totesi että katsotaan se eka neuvola-aika sitten kun tiedetään ultran perusteella tarkat viikot (tosin en usko että ne paljoa heittää). Vanha terkkari oli jäänyt eläkkeelle ja uusi alottaa tammikuun alussa. Tarkoitus ilmeisesti on että mikäli viikot antavat periksi niin menen neuvolaan vasta kun siellä on se uusi terveydenhoitaja (viikolla 1 ei ollut mulle kovin hyvin sopivia aikoja joten menisi loppiaisen jälkeen).

Riippuu käsittääkseni neuvolan käytännöistä, että miten aikaisin edes yrittävät kuunnella sydänääniä. Eivät välttämättä kovin aikaisin kun jos niitä ei sitten kuullakaan niin huolestutaan turhaan.

V.2.0, 6+5

Vierailija
5/21 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä västäräkki ole huolissasi oireista, niitä kerkeää vielä tulla tai olla tulemattakin, toivotaan että kaikki on hyvin =)

Itselläni etova olo jatkuu ja kokoajan pitäisi syödä jotain, että pysyisi kurissa..... eipä ihme että masu on jo niin iso =)

Viikonloppuna meillä olisi menoa tuttavien kanssa ja jännittää jo valmiiksi kuinka moni huomaa odotuksemme, en vielä haluaisi sanoa.... olen kerännyt matkaan kaikkia peittäviä vaatteita, katsotaan miten onnistuu. Onneksi olen huono juomaan alkoholia, en pidä kuin Suomessa siidereistä ja siksi en täällä koskaan juo alkoholia niin se ei ole ongelma =)

Lääkäri ja mahdollisesti ultra on viikon päästä, ihanaa!!!!!

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Duracel rv 7+1 tai 8+1

Vierailija
6/21 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva olla tällaisella listalla, jossa kaikilla epävarmat alkuviikot menossa. Itse olen ollut tästä raskaudesta ihan kauhean epävarma enkä oikein itsekään tiedä miksi. Ehkä täytyy mennä ultraan joulun jälkeen, täytyy nyt katsoa miltä tuntuu... Miehen mielestä varhainen ultra on tarpeeton: " Kyllä sen sitten aikanaan näkee." Takana on kaksi hyvin mennyttä raskautta eikä yhtään keskenmenoa, onneksi *koputtaa puuta*.

Aion soitella neuvolaan ensi viikolla ja varata aikaa. Toisaalta eka käynti sielläkin tuntuu ihan " turhalta" kun ei edes sydänääniä vielä kuule.

Oireita on niukasti. Rinnoissa tuntuu välillä jotain. Eilen alkoi ilmaantua kuvotusta, mutta sekään ei ole mitenkään vahvaa. Esikoisesta oksentelin 3 ekaa kuukautta, kuopuksesta ällötys oli vähäisempää ja kunnolla oksensin vain kerran.

Masuasukki kertoi tuosta hajuaistin herkistymisestä ja kahdessa viime raskaudessa olen ollut tosi herkkä hajuille. Nyt ei ole ainakaan vielä sitä(kään) oiretta. Hullua, että nyt ihan toivoisi itselleen kaikkia kurjia oireita :)

Flina rv 6

Vierailija
7/21 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä heti aamusta pyykit koneeseen ja siivousta. esikoinen innoissaan katsoo piirrettyjä. taas on yks viikkon takana kyllä menee hurahtaen,sano mun sanoneen kohta kaikki ollaan elokuussa ;) täällä vointi edelleen ok hieman ällötystä löytyy mut ei paha. esikoisesta oksentelin tosi paljon,bussi ,kaupan kassa jonot oli pahimpia kun taju meinas lähtee.. mut en toisaan muista millä viikolla se pahoinvointi alko muistelisin et rv6 tai 7 mut ku löydän edellisest raskaudesta vihkosen mihin kirjoittelin tuntemuksia niin siitä sit nään koska alko.

olen kertonut parhaalle ystävälleni ja iso vanhuksille kerrotaan jouluna,muilta pidetään salassa sit siihen asti kun olen käynyt ultrassa tammikuun lopussa ja silloin rv12.

nyt menossa rv5+3 ja laskettu ois 14.8.07

mukavaa perjantai päivää,voikaa hyvin!

Vierailija
8/21 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sen kyllä voin hyvillä mielin tehdä. Eilen kävin varhaisraskauden ultrassa täällä Oulussa. viikkoja oli 6+3 ja gyne kyllä kovasti varoitteli että välttämättä mitään ei vielä edes näy. Noh, kyllä sieltä pienen pieni sikiö löytyi vastaten viikkoja, sydän hurjasti pampattaen.

Mulla on ollut 5 päivää jo sellaista rusehtavaa vuotoa eikä syytä pysty oikein sanomaan, et mistä johtuu. Sikiö on kuitenkin elossa ja voi hyvin, se on pääasia :)

Oma olo on ihan ok, välillä meinaa etoa mutta ei onneks pahemmin. Rinnat on arat ja vatsa on turvoksissa. Esikoisesta ei ollut pahoinvointia ollenkaan.

Meillä on kerrottu raskaudesta vasta mun äidille ja siskolle. Muut lähisukulaiset saavat tietää joulun aikaan ja lopuille kerrotaan vasta kun rv 12 on täynnä.

Misuli rv 6+4

Vierailija
9/21 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tässä välissä kerkiäis kirjoitella. Poitsu aamu unilla ja pyykit odottais ja astianpesukoneen tyhjennys.

Oma napa voi hyvin, eipä juuri pahempia oireiluja, vilunväristyksiä on ja välillä tuntuu ilkeältä kun yrität päiväunia nukkuu ja viluttaa. Tisut ei ole niin kipeät kuin ekassa raskaudessa, tosiaan nämäkin venyivät ekassa raskaudessa niin isoiks, että nyt ei tunnu hirveästi missään.

Joku tais mainita että näkee ihan outoja unia, samoiten, muistan myös ekasta raskaudesta saman. Illalla ihan toivoo ettei näkyisi kuin hyviä unia.

Mulle sanoivat neuvolasta, että kun tulen 21.12, niin sitten katsotaan aika sinne ultraan. Eli menee varmaankin tammikuun puolelle...

Masu ainakin pömpöttää somasti ja olen levinnyt, tunnen sen farkuissani.

Hyvä että jotain tapahtuu:)

Musta aina tuntuu, että nämä minun kirjoitukset on niiiiin omassa navassa, mut sitähän tää on, ainakin nyt alussa, kun ihmettelee tätä ihmettä:)

Tervetuloa uudet Eloisat ja Mukavaa viikonloppua kaikille!

Iivokki 7+

Vierailija
10/21 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipskukkuu!

Mulla on vähän stressiä tästä raskaudesta. Mulla on noi kilpirauhasjutut taustalla eli mulla on suurempi todennäköisyys saada km, kun ns. normaalilla odottajalla. En osaa vielä oikein nauttia tästä raskaudesta, vaikka onnellinen olenkin. Jalat ovat tukevasti maassa. Ensi viikolla on ultra ja näen onko siellä kohdussa ketään.

Oireet tulee ja menee. Rinnoissa tuntuu vähän nipistelyä ja välillä tulee lievää etomista. Myös " menkkajomotuksia" ilmenee. Edellisessä raskaudessa pahoinvointi alkoi vasta rv 9.

Menis tämä alkuraskaus tästä nyt pian ja pääsisi sinne keskiraskauteen. Onneksi tässä on joulut ja uudet vuodet tulossa, niin on kaikenlaista puuhaa. :-)

Terveisin Ona rv 7+0

Vierailija
11/21 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jotenkin jänskä juttu tuo paleleminen, että sekin on raskausoire. Luulin saaneeni jonkinlaisen flunssan tuossa alkuviikosta kun maanantain palelin aivan kauheesti ja nukuin sitten maanantai-ilta seitsemästä tiistaille puoleen päivään. Ja eikun paleli edelleen ja olipa sitten pikkasen lämpöäkin kun mittasin. Sitten keskiviikkona vähäsen helpotti mutta edelleen on vilunväreitä välillä ja tuntuu kyllä että rinnat paisuu kun ovat niin kipeät.

Olis kauhee hinku mullakin varata aika jonnekin ultraan, mutta koitan kuitenkin nyt vähän toppuutella itseäni ja odotella vaan sitä neuvolassa käyntiä. En ole vielä varannut aikaa mutta ajattelin tonne tammikuun lopulle joskus varata.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
12/21 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palelua täälläkin :o/ Illalla piti laittaa paljon vaatetta päälle että tarkeni. Tosin flunssakin painaa päälle : just kun sain kaikki tytöt terveemmäksi niin eikös sitä itse sairastu :o(

Eilen kävin lääkärissä ja ultrasipa tuo samalla : vauvan alku sykkeineen löytyi. No, hyvä alku, mutta kun noita keskenmenoja on ollut tässä elämässä 6 kpl niin ei kauheesti vielä viitsi liputtaa. Tosin olo on varsin luottavainen ja asian olen jättänyt " korkeimman" haltuun ! Tapahtuu mikä tapahtuu niin siihen en pysty vaikuttamaan ja yritän nauttia jokaisesta päivästä ja näistä jo olevista lapsista :o) Tosin pienen pientä haikeutta on ilmassa : tämä kuudes lapsukainen jää meidän viimeiseksi :o( Terveys ja ikä tulee vastaan. Isäntä totes eilen että jäädään odottelemaan sitä ihanaa isovanhemmuutta :o) Mutta ikävällehän tuo tuntuu ajatella että tää on nyt viimeinen rv 4+0, 4+1, 4+2 jne... Joten nauttia todellakin pitäs tästä !

Ja neuvola ois ens viikon maanantaina, jolloin tod.näk saan lähetteen äitipolille näiden perussairauksien takia. Pahoinvointia odotellaan todenteolla alkavaksi viikolla 7+, jolloin se on ottanut jokaisella edelliselläkin kerralla ylivallan.

Nyt tytöt tuli koulusta....

Rapuäiti ja Lahja rv 6+3

Vierailija
13/21 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit rapuäiti nimennyt masuasukin lahjaksi, ihana:)

Itse mietin samaa nimeä tuossa aamulla, kun tavallaan joululahjaksi meille tuli tämä raskaus, mutta " hylkäsin" nimen ja ajattelin odotella ensimmäiseen ultraan ja nähdä onko siellä masussa minkälainen asukki, ja nimetä sit sen mukaan.

Mutta ihana kun joku muukin ajatteli lahjaa:) lahjojahan nämä ovat!

Iivokki 7+

Vierailija
14/21 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein testin keskiviikkona ja niin selvää plussaa näytti että tässä nyt sitten raskaana ollaan =) on tää ihan hassua, että tuolla massussa joku on =) ei ole mitään ihmeelliä oireitakaan ollut, muuta kuin että tissit on tosi kipeet, ollut jo viikon verran..huonoa oloa ei hirveesti ole ollut, välillä saattaa vähän kuvottaa, mutta eiköhän sekin ehdi tulla =)olen nyt viikolla 6 eli laskettu-aika olisi 15.8.mun oma syntymäpäivä on 14.8 =)

soitin sillon heti keskiviikkona neuvolaan ja sain ekan ajan vasta tammikuun 5 pvä.sillon ollan jo 9 viikolla..aika pitkällä jo..olen miettinyt että pitäiskö sitä käydä yksityisellä ultrassa varmistamassa ennen joulua että kaikki on hyvin ja että onko sielä edes ketään.ja joten huolestuttaa kun maha ollut vähän kipea, ja silloin koskee jos nousee nopeesti sohvalta ylös..onko se sitten vaan sitä, että kohtu kasvaa niin se sitten vaan sen takia koskee..? tässä miehen kanssa ekaa odotellaan niin tietysti kauhea huoli on..ja mies ei halua vielä hössöttää ennen kuin pahin riskiaika on ohitse.nyt olen kauhean flussan kourissa, mutta onneksi alkaa jo helpottaa ja varmaankin menen jo huomenna töihin.

Mutta kyllä tää on ihanaa nyt kun voi puhua muiden odottajien kanssa =)

mukavaa päivää vaan kaikille =)

enkeli rv 6

Vierailija
15/21 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja palellaan täälläkin... Hitto heti kun pääs töistä kotiin alkoi kamalat vilunväreet taas vilistämään pitkin kroppaa!

Muillakin on ens viikolla ultria, sekin kivaa, joka päivälle joku jännääjä. Mä taidan olla ainoo torstaina menijä?

Kävin tänään marisemassa, työvuoroista ja mitättömästä palkasta...Tammikuussa pitäis tilanteen muuttua, onneks. Tarttee ajatella jo puoliks ens kesää ja rahanmenoa. Vaikkakin vauva on ihana ja erittäin tervetullut, niin tulee muutama iso rahareikä siinä sivussa eteen, kuten vaunut... Kääk, miten ne voikin maksaa niin paljon? ( Ajateltiin ostaa uutena, kun tarkoitus ois enemmänkin lapsia yrittää saada ja ois kiva jos samat vaunut kestäis sit vähä kauemminkin.)

" Tekonimistäkin" on ollu juttua.. mulle vaan tuli mieleen, et kunpa tää takertuis kovin kiinni jne.. niin siitä tuli Takiainen ja sopivasti etunimeks Takku.. Sukupuoletonta Takku takiaista tässä odotellaan! =)

(Okei mä veikkaan henk.koht poikaa tulevaks, mut saas nähä..)

Ja juu omanapaista pölinää täältäkin irtoo, mut taitaa olla ihan perisynti tässä vaiheessa raskautta, kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä ja oman kropan tuijottelua.

Terkuin Helga & Takku Takiainen rv 5+4

Vierailija
16/21 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mulla tuli keskenmeno. Itkettää ja surettaa hirveästi. Mutta ei voi mitään. Olen kuitenkin niin onnellinen, että meillä on tuo esikoinen. En sitä ilman jaksais...

Onnea matkaan teille muille!

Vierailija
17/21 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on menossa miehinensä tänään ja koko viikonlopuksi laivalle, aamulla oksetti hiukan, mutta ei kyllä vieläkään muita oireita raskaudesta.

Ajattelin ensi viikolla mennä yksityiselle ultraan. Sittenpähän sen tietää, mitä siellä näkyy.

Eilen keksittiin masuasukille nini: Nanna Tapio. Molemmat vaihtoehdot huomioitu.

vappukala rv 6

Vierailija
18/21 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vain kuvitella tuskasi! Koeta jaksaa ja anna itsellesi lupa surra rauhassa. Halauksen lähetän!

Helgalle: Minä olen myös menossa ens torstaina ultraan 6+6, aamulla 8.30. Jännittää, että onko siellä oikeasti ketään ;)

ON: Oireita on vaikka millä mitalla! Eikä tätä kuvotusta helpottanut ollenkaan eilinen kihomatoselkkaus, jouduttiin koko koti pesemään. Nyt tuntuu, että kaikki haisee kloriitille, yök! Mutta tulipahan nyt sitte joulusiivous tehtyä oikein kunnolla, olinkin ajatellut siitä vähän luistaa, ku ei olla joulua kotona. Eli se kuuluisa kuvotus on täälläkin seuranani, tisut on kipeät, etenki nännit, ja alamasu pömpöttää(se nyt pömpöttää muutenki ;)). Menkkamaiset kivut on vähän laantuneet ja pahin turvotus laskenut, mahtuupahan housut paremmin.

Meillä esikoisesta käytettiin kans tuota kaksoisnimitystä, siis tyttöpoika tyyliin, tälle ei vielä ole muodostunut nimeä, ehkä sitten ultran jälkeen, jos elämää tosiaan löytyy. Toivottavasti, sillä eilisen siivouksen yhteydessä selvisi meidän 3,5 vuotiaalle esikoisellekin, että äidin masussa on vauva. Ja nyt meitä sitten on kolme odottajaa.

Hyviä vointeja! Emma

Vierailija
19/21 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista työnimistä on ollut juttua. En ole tälle edes sellaista vielä ajatellut. Ykköselläkään ei mitään vakiintunutta nimeä ollut mutta koska ultraaja kertoi sukupuolen rakenneultrassa niin sen jälkeen käytettiin vain poikien nimiä (vaikka en tuohon arvioon ihan 100% silloin luottanut niin piti paikkansa).

Vierailija
20/21 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stefylle suuret pahoittelut, koita jaksaa:/

Tänään olo ollut taas tosi väsynyt ja huono olo myllertänyt kokopvän. Oli niin vaikeata yrittää peitellä pahaa oloaan, kun olin mutsillani käymässä, kun kaikki mitä hän yritti tarjota vaan oksetti mua, ja hän sitä vähän ihmettelikin, miksi minä joka elää makeasta, ei suostunut mitään ottamaan. Nooh, saa nähdä tajuaako hän sen sunnuntaina viimeistään, kun ollaan menossa joululounaalle sinne, ja maksalaatikkoa on tottakai pöydässä, ja sitä en nyt viitsi ottaa, eikä toisaalta yhtään tee mielikään. Alkaa varmaan väkisinkin laskemaan 1+1 kun on tupakointikin loppunut.

Mulla on ollut myös ihmeellistä hengen ahdistusta kokopvä. Vaikea saada vedettyä syvään henkeä. Mä veikkaan kyl et johtuu siitä kun röökäämisen lopetin. Mahassa myös ollu ihmeellisiä tuntemuksia tänään, josko siellä vaikka jotain tapahtuisi:)

Hauskaa vkonloppua kaikille!

Terv. Falz