Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauheaa se on olla työkkärin toimenpiteissä nykyään?

Vierailija
25.07.2023 |

Olen opiskelija. Laskeskelin äsken Kelan sivuilla, että työttömänä saisin suurin piirtein saman verran rahaa kuin tällä hetkellä saan opintolaina mukaan luettuna. Saattaisi tulla melkein halvemmaksi maksaa kursseista erikseen ja olla työkkärin rahalla. Menettäisin vain opiskelijakortin, mutta en ole etuuksista tähänkään mennessä käyttänyt juuri muusta kuin matkakortin alennuksesta n. 30e kuussa. Jos ei eläisi lainalla, uskaltaisi ehkä autoakin pitää.
Olen entinen työtön ja työkkärin toimenpiteet olivat kamalaa ja turhaa höykytystä. Nykyään olen osa-aikatyössä josta tosin saan huonosti palkkaa n.100 e kuussa, ja olen oikeastikin hakenut yli neljää työpaikkaa kuussa. Ehkä työkkäri antaisi olla rauhassa? Ja tietysti jos oikeasti saisin hyvän työpaikan niin ei sekään haittaisi.
Tiedän, että etuuksilla voi joskus opiskella, mutta tässä tapauksessa olen siis aloittanut ne jo, opintotuella joten asiaa ei voi kesken muuttaa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis yh, siksi saan korotuksia työkkärin rahaan. Opintotuki on minulla alle 400 kuussa. Ap

Vierailija
2/3 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä höykytetään kohta vielä enemmän... joten voisi olla ihan hyvä siinä tilanteessa missä olet nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitusohjelmassa mistä kaikesta kieltäytyminen olisi peruste leikata tuista niin yksi oli velvoitteet. Eli jos et suostu 9 euron orjaksi niin menetät tuet. Kokoomuksen tavoitteena on että ne tuet menee kokonaan. Tuo on suomeksi sanottuna kiristämistä. Vähän luovaa perustuslain tulkintaa ja vain vähän koska eihän työttömällä ole ihmisoikeuksia.