Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsille syötetään todella roskaavia imupusseja hirveitä määriä

Vierailija
25.07.2023 |

Olen kaupantäti ja huomaan väkisinkin, miten paljon vanhemmat ostaa perinteisien Piltti-purkkien kanssa muovisia imupusseja korkeilla. Voiko niitä edes kierrättää kunnolla? Jos menevät sekaan, todella epäekologista. Joka tapauksessa todella laiskaa, syöttäisitte niille lapsille oikeaa ruokaa!

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maistelin niitä ja purkkijuttuja. Huomasin että närästää mustikan, mangon ja muiden jälkeen. Onkohan vauvoilla samanlaisia vatsapolttoja, ja puklausta. Aika hapokasta. Vaikka toki osa on luonnostaan hapokkaita. 

Sinulla voi olla anatomiassa sen verran vikaa, että tarvit närästyslääkkeet. Hoitamaton närästys voi muuttua syöväksi. Se, että kulkureitti on löysä on perinnöllinen ominaisuus. Et ole valinnut sitä itse.

Vierailija
42/55 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piltit sun muut vauvan ruoat ovat järkyttävää roskaa. Katsokaa niitä päiväyksiä. Joku mangososekin kestää purkissa useita vuosia. Nää pussijutut samaa settiä. Ihmekään kun tulee kaikenlaisia add lapsia kun syödään niin paljon säilöntäaineita.

Ai, et anna varmaan lapsillesi esimerkiksi puolukoita kun niissä on pektiiniä? Sehän on yksi säilöntäaine. Ota selvää, miksi vakuumipakattu ja iskukuumennettu ruoka säilyy vuosia käyttökelpoisena.

Soseet voi tehdä ihan itse. Ihan samalla tavalla niissäkin sekoitetaan sitten ruokaöljyä höyrytetyn porkkanasoseen sekaan, että vauva tai lapsi saa porkkanoiden A-vitamiinin hyödynnettyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muovinkeräykseen ne kuuluu

Tietenkin. Kierrättäminen on todella tärkeää.

Vierailija
44/55 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolet ruoasta jäljellä.Mitenhän ne puhdistetaan! Samoin mietin muutenkin näitä keräyksiä.Täyttä humpuukia.Tuli iso kuorma auto tyhjentämään keräyspaikalta ja kaatoi kaikki samaan. Kun kysyin ei vastannut. 

Muovi rouhitaan ja pestään vielä kerran ennen kuin se sulatetaan ja siitä tehdään muovirakeita. Niitä rakeita firmat voivat ostaa jopa haluamansa värisenä. Meille ostetaan 100% kierrätysmuovisia, suomalaisia roskapusseja.

Vierailija
45/55 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolet ruoasta jäljellä.Mitenhän ne puhdistetaan! Samoin mietin muutenkin näitä keräyksiä.Täyttä humpuukia.Tuli iso kuorma auto tyhjentämään keräyspaikalta ja kaatoi kaikki samaan. Kun kysyin ei vastannut. 

Laitat pussiin kylmää vettä, korkin kiinni ja heilutat pussia hetken. Voit juoda sen mehukeittomaisen juoman jos haluat.

Vierailija
46/55 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lisääntyneiltä voi muuta odottaa. Minä haluan lapsen, minä saan tuottaa maailmaan hirvittävät määrät muoviroskaa ja saasteita. Minä, minä, minä.

Vierailija
47/55 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piltit sun muut vauvan ruoat ovat järkyttävää roskaa. Katsokaa niitä päiväyksiä. Joku mangososekin kestää purkissa useita vuosia. Nää pussijutut samaa settiä. Ihmekään kun tulee kaikenlaisia add lapsia kun syödään niin paljon säilöntäaineita.

Ei se nyt ihan noin ole. Oikealla tavalla säilömällä säilyy moni ruoka ilman säilöntäaineitakin. Katso itse mitä ne sisältää ennenku tuut huuteleen.

Osa ei osaa etsiä E-koodilistaa eikä ymmärrä niiden nimityksiä. Todella moni E-koodi on ihan luonnollista alkuperää.

Vierailija
48/55 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme laiskoja emmekä välitä ympäristöstä tai lapsiemme ruuan laadusta.

T. Nykyvanhemmat

Juu kyllä 50-luvulla oli paremmin, kun 1-vuotiaille syötettiin eläinrasvaista kastiketta, tönkkösuolattua kalaa ja rupisia perunoita.

Laaturuokaa suorastaan.

Kolmekuiselle syötettiin raakaa jauhettua maksaa vielä 1960-luvullakin. 50-luvulla siirryttiin sinällään terveellisen kauraliman kautta kiinteään mutta myös suolattuun ja kovia rasvoja sisältävään ravintoon.

Vierailija
49/55 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertakäyttöiset muovipakkaukset ovat itseasiassa usein ympäristölle paras vaihtoehto edellyttäen että ne hävitetään asianmukaisesti. Luontoon päästessään ovat iso ongelma.

Ei niitä tarvi hävittää. Ne pitää kierrättää muovina. Muoviteollisuus ry:n nettisivuilta löytyy lisää tietoa. On epäekologista ja tyhmää resurssien tuhlaamista polttaa muovia sekajätteen kanssa.

Vierailija
50/55 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lisääntyneiltä voi muuta odottaa. Minä haluan lapsen, minä saan tuottaa maailmaan hirvittävät määrät muoviroskaa ja saasteita. Minä, minä, minä.

Sinä haluat parjata, sinä haluat kokea olevasi parempi, sinä sinä sinä. Jokainen on loppupeleissä itsekäs

Vierailija
51/55 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme laiskoja emmekä välitä ympäristöstä tai lapsiemme ruuan laadusta.

T. Nykyvanhemmat

Juu kyllä 50-luvulla oli paremmin, kun 1-vuotiaille syötettiin eläinrasvaista kastiketta, tönkkösuolattua kalaa ja rupisia perunoita.

Laaturuokaa suorastaan.

Eipä ollut aakkosdiagnooseja, yliherkkyyksiä tai allergioita kellään. Nykyään täysipäinen ei-ruokavammainen on epänormaali, koska kaikilla on jotain oireita.

Aika jännä juttu että 50-luvulla ei ollut aakkosdiagnooseja :-D 

Siihen aikaan kaikki tavallisesta poikkeavat laitettiin apukouluun.

Vierailija
52/55 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta lähes kaikki ruoka myydään pakkauksissa. Jos joku roskaa, niin aikuisten valmisruuat, jugurtit jne. Ja samaan paikkaan ne (isommat ja painavimmat) lasipurkit monessa paikassa menee: kaatopaikalle murskattavaksi.

Puhtaan lasin ja metallin kierrättämisen pitäisi olla itsestäänselvyys Suomessa. Ei olla Venäjällä eikä murskata lasia kaatopaikoilla.

Vierailija
53/55 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkaamalla sen pussin auki ja huuhtelemalla.

Ja ne keräykset ei ole humpuukia. Valveutunut ympäristöalan yritys ei kerää kaikkia jätteitä samaan laariin eikä tämä kullä taida olla kovin sallittuakaan. Loppuu bisnelset äkkiä tuollaiselta toimijalta.

Vierailija
54/55 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hokasin tänään kaupan kassalla kun joku lateli pikkubokseja linjalle, lastenruokaa siis.

Vaan silloin kun meillä oli skidit, oli se hieman että semprittiä vai pilttiä, aika kuraa näin aikuisen makuhermoilla. Vaan nopeasti oppivat syömään kunnon ruokaa.  En tosin muista mikä heillä oli favoriitti noissa kun olivat vaippaiässä.

Vierailija
55/55 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä haluat parjata, sinä haluat kokea olevasi parempi, sinä sinä sinä. Jokainen on loppupeleissä itsekäs

Toisten itsekkyydestä on vähemmän haittaa luonnolle.