Mitä tarkoittaa kun tuli puhelu 040-alkuisesta mutta se ei ole käytössä?
Sain puhelun 040-alkuisesta puhelinnumerosta, en ehtinyt vastaamaan ja soitin siihen takaisin. Mutta nauhoite sanoi, että numero ei ole käytössä. Mikä juttu tämä on?
Kommentit (17)
Joku huijausyritys tietysti. Jos olisit ehtinyt vastata, puhelu olisi katkennut heti.
Tuntemattomiin numeroihin ei KOSKAAN pidä soittaa takaisin. Jos soittajan asia oli tärkeä, hän soittaa kyllä itse uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Sieltä tuli joutava turha puhelu joka oli rahojesi perässä jollain tavalla mutta et ehtinyt vastata.
Odotan puheluita muutamilta työnantajilta, kun haen uutta työpaikkaa ja nyt tämä asia jäi vaivaamaan jos oli jostain niistä. Kun oletin, että 040-alkuiset ei yleensä olisi mitään huijauksia. Mutta tarkoittaako tuo, että numero ei ole käytössä sitä, että se ei voi olla minkään ns. oikean paikan tai henkilön numero?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Joku huijausyritys tietysti. Jos olisit ehtinyt vastata, puhelu olisi katkennut heti.
Tuntemattomiin numeroihin ei KOSKAAN pidä soittaa takaisin. Jos soittajan asia oli tärkeä, hän soittaa kyllä itse uudestaan.
Minulle on kyllä sanottu, että jostain lääkärikeskuksista tai kelasta tai työkkäristä ei välttämättä yritetä tavoittaa kuin kerran.
Kai olet googlannut numeron ja katsonut myös fonectasta?
Vierailija kirjoitti:
Kai olet googlannut numeron ja katsonut myös fonectasta?
Ei löydy kummastakaan oikein mitään. Googlella tuli se kuka soitti sivu, mutta siellä ei ole häiriö-arvioita yhtään.
Ap
Kyse on väärennetystä puhelinnumerosta. Oikeasti soittavat jostain ihan muusta numerosta, mutta ovat väärentäneet sen näyttämään suomalaiselta puhelinnumerolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sieltä tuli joutava turha puhelu joka oli rahojesi perässä jollain tavalla mutta et ehtinyt vastata.
Odotan puheluita muutamilta työnantajilta, kun haen uutta työpaikkaa ja nyt tämä asia jäi vaivaamaan jos oli jostain niistä. Kun oletin, että 040-alkuiset ei yleensä olisi mitään huijauksia. Mutta tarkoittaako tuo, että numero ei ole käytössä sitä, että se ei voi olla minkään ns. oikean paikan tai henkilön numero?
Ap
Suomessa on kyllä käytössä ihan täällä ostettuja prepaidnumeroita, joiden alku on 040. Aikuisella lapsellani on sellainen. Kun soittaessa saat ilmoituksen, että ei ole käytössä, se voi tarkoittaa, että henkilö on hetkeksi pannut puhelimen kiinni, koska on varattu tai esim. lääkärissä. On kauheaa, kun rikollisten on annettu vapaasti mellastaa vuosikausia. Nyt ihmiset eivät uskalla vastata normaaleihin puheluihin. Muutenki Suomessa täytyy nykyään pelätä varkaita ja petoksia. Tämä oli niin mukava maa ennen.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on väärennetystä puhelinnumerosta. Oikeasti soittavat jostain ihan muusta numerosta, mutta ovat väärentäneet sen näyttämään suomalaiselta puhelinnumerolta.
Niin, numero voi olla väärennetty TAI täysin laillinen suomalainen prepaidliittymä. Meidän perheessäon näitä viimeksimainittuja ja olemme rehellisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSuomessa on kyllä käytössä ihan täällä ostettuja prepaidnumeroita, joiden alku on 040. Aikuisella lapsellani on sellainen. Kun soittaessa saat ilmoituksen, että ei ole käytössä, se voi tarkoittaa, että henkilö on hetkeksi pannut puhelimen kiinni, koska on varattu tai esim. lääkärissä. On kauheaa, kun rikollisten on annettu vapaasti mellastaa vuosikausia. Nyt ihmiset eivät uskalla vastata normaaleihin puheluihin. Muutenki Suomessa täytyy nykyään pelätä varkaita ja petoksia. Tämä oli niin mukava maa ennen.
Ei kai numero ei ole käytössä ilmoitusta sentään siksi voi tulla, että puhelin on sammutettu? Eikö silloin tule se, että numret ni ringde till fås ej.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSuomessa on kyllä käytössä ihan täällä ostettuja prepaidnumeroita, joiden alku on 040. Aikuisella lapsellani on sellainen. Kun soittaessa saat ilmoituksen, että ei ole käytössä, se voi tarkoittaa, että henkilö on hetkeksi pannut puhelimen kiinni, koska on varattu tai esim. lääkärissä. On kauheaa, kun rikollisten on annettu vapaasti mellastaa vuosikausia. Nyt ihmiset eivät uskalla vastata normaaleihin puheluihin. Muutenki Suomessa täytyy nykyään pelätä varkaita ja petoksia. Tämä oli niin mukava maa ennen.
Ei kai numero ei ole käytössä ilmoitusta sentään siksi voi tulla, että puhelin on sammutettu? Eikö silloin tule se, että numret ni ringde till fås ej.
Valitsemaanne numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä. Tää kommentoija sekosi, kun luulee, että hänen lastaan syytetään huijariksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos soittaa kiinni olevaan puhelimeen, niin ei siitä ilmoiteta että numero ei käytössä, vaan että tähän numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä. Se on totta, ett prepaid-numerot voivat nykyään olla ihan "tavallisia" 040-alkuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on kyllä sanottu, että jostain lääkärikeskuksista tai kelasta tai työkkäristä ei välttämättä yritetä tavoittaa kuin kerran.
Kela, työkkäri, lääkärikeskus ei soita 040 alkusista numeroista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela, työkkäri, lääkärikeskus ei soita 040 alkusista numeroista.
Hyvin voi soittaa. Olen itse töissä lääkärinä eräässä pienessä lääkärikeskuksessa ja työkännykkäni on 040-alkuinen. Sillä soitan asiakkaille ja numeroni näkyy kyllä.
Oon kokeillut kahta eri estopalvelua silti puheluita tulee läpi. Robotti myy hammasharjoja ym