Saunomiskulttuurit perheessä - mikä on normaalia
Tuttava ihmetteli kovasti, kun jotenkin ohimennen puheessa tuli ilmi, että kävin äitini kanssa saunassa (olen siis nainen!)
Käyn myös monesti mieheni äidin kanssa saunassa, kun olemme siellä kylässä. Useimmiten kylläkin saunon ihan yksin tai kahdestaan mieheni kanssa.
Onko tämä nyt jotenkin outoa? Saunooko muut aikuiset naiset vielä esimerkiksi äitinsä kanssa?
Kommentit (34)
Voi, kun pääsiskin äidin kans vielä saunaan mut äiti on jo edesmennyt. Varmasti muuten kävisin saunassa äidin kanssa.
Voisin saunoa myös miehen perheen kanssa. Myös miespuolisten jäsenten. En koe saunaa mitenkään seksuaaliseksi paikaksi.
Saunon äitini kanssa toisinaan. Mielestäni ihan normaalia.
Saunon joskus äidin kanssa ja saunon myös isän kanssa silloin tällöin kun tämä käy Suomessa ja saunassa.
En ole saunonut koskaan anoppini kanssa ja äitini kanssa joskus lapsena.
Olin eilen saunassa mieheni isän, kahden pikkuveljen, mieheni ja mieheni äidin kanssa. Ihan normaalia
Mä oon saunonut äidin (ja isän) kanssa viimeksi 8-vuotiaana. Sitten vanhemmat erosi ja äiti saunoi joko yksin tai miesystävänsä kanssa. Isällä ei ollut saunaa yksiössään.
Meidän teinityttö saunoo edelleen isänsä kanssa. Toisinaan minäkin menen mukaan, mutta saunominen ei mua niin nappaa.
Miehen sukulaisissa saunotaan perheittäin/pariskunnittain.
On normaalia saunoa yhdessä erilaisilla kokoonpanoilla.
Minua on ihmetelty, kun sanon, että saunon mieluiten yksin.
Mutta sekin on normaalia, että ihmetellään toisten tapoja, jotka ovat erilaisia kuin omat. Ei niitä tapoja tarvitse sen vuoksi muuttaa, että joku elää toisella tavalla ja pitää sinun tapaasi outona.
Ja mitä pahaa taas kerran siinä outoudessa on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. No mitäs tykkäät siitä, että meidän koko perhe saunoo keskenään yli sukupolvien. Saunon esim mun veljien kanssa. Kivittäkää.
N30
Tutkimuksen mukaan sisarusten välinen seksi huolestuttavan yleistä.
Sinulleko saunominen = seksi? Jännä käsitys. No, onhan niitäkin yliseksuaalisia jotka kiihottuvat kun kaupan kassatyyppi sanoo moi tai menee mummonsa/pappansa kanssa saunaan. Itselleni sellainen on täysin vierasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. No mitäs tykkäät siitä, että meidän koko perhe saunoo keskenään yli sukupolvien. Saunon esim mun veljien kanssa. Kivittäkää.
N30
Tutkimuksen mukaan sisarusten välinen seksi huolestuttavan yleistä.
Miten seksi liittyy saunomiseen?
Mun anoppi se vasta merkillinen oli.
Hän sai suunnilleen hepuleita jos heillä ollessa olisimme saunoneet mieheni kanssa kahden.
Sauna oli pieni ja me harvoin käymässä siellä ja sitten valtava hysteria että me emme voi mennä saunaan kahdestaan.
En ikinä ymmärtänyt mikä ihmeen ohjelmanumero siitä nousi.
Vielä vähän aikaa sitten oli juttu kun joku nainen näki vieraan miehen omalla saunavuorollaan vilaukselta ja se oli maailman kauhein asia😆
Minä en ole saunonut ikinä anoppini kanssa. Hän on kuitenkin ollut anoppini jo yli 25 vuotta, ja aluksi olimme oikeasti hyvissä väleissä. En tiedä, saunooko anoppi koskaan.
Meidän perheessä saunotaan pariskuntina. Eli minä + mies, veljeni + hänen miehensä ja lopuksi vanhempamme. En ole tykännyt perhesaunasta teini-iän jälkeen, enkä kyllä niistä uimahallin saunoistakaan jotka aina tuodaan esille.
Laita linkki siihen tutkimukseen.