Lähtökahvit työsuhteen päättyessä
Tarjoaako mielestänne lähtijä kakkua vaiko työnantaja? Olen tottunut, että työantaja tarjoaa vaikkapa kesälomittajille kakkua ja antaa pienen lahjan. Nykyisessä, isossa työpaikassa tällaista tapaa ei ole ja pidän sitä hiukan outona. Sen sijaan odotetaan "kieli pitkällä", että lähtijä tuo jotain.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Lähtijä itse halutessaan tarjoaa. Kaikkihan eivät ehkä halua "huomiota" lähtiessään.
Paitsi eläkkeelle jäävän kohdalla työpaikka tarjoaa.
Ainakin omalla työpaikalla näin.
Sama meillä. Onneksi minulle ei tarjottu lähtlkahveja kakkuineen, koska oli pahin korona-aika. Pääsin siitä luikahtamaan.
Jos olet lähdössä omasta tahdostasi niin tarjoaisin kahvit kutsumalleni porukalle. Jos taas lähdet vaikkapa siksi, että määräaikaista soppariasi ei jatketa niin en itse tarjoaisin kyllä mitään.
Lähtijä voi halutessaan tarjota. Yleensä lähtijät ovat tuoneet vähintään jotain karkkia ja laittanut lapun, että saa ottaa.
Eri paikoissa on ollut eri käytännöt.
1) Toin tarjottavia, ja työnantaja oli hankkinut minulle pienen lahjan (1 oman firman tuote, ja 1 muu kiva tuote).
2) Toin tarjottavia, ja työnantaja vei viimeisenä päivänä lounaalle.
3) Toin tarjottavia, työnantaja ei huomioinut millään tavalla.
Lähtijä itse halutessaan tarjoaa. Kaikkihan eivät ehkä halua "huomiota" lähtiessään.
Paitsi eläkkeelle jäävän kohdalla työpaikka tarjoaa.
Ainakin omalla työpaikalla näin.