Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

=--> ♥ TAMMENTERHOT Perjantai

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas, vaikka taustalla olen jatkuen :)

zatu: minäkin olen ilman sormuksia ja olo on kyllä aikas alaston käsistä :( pakko oli ottaa pari päivää sitten, kun alkoivat puristamaan.

ariella: taisi tulla väärälle ihmiselle vastauskommenttisi? olin ihan ulalla kun luin tekstiäsi eräs päivä.. että mitäköhän olen mennyt kirjoittelemaan tai sitten nimimerkki mennyt sekaisin toisen kanssa :)

noista imetysliiveistä, että miten sitä tietää ostaa oikean kokoiset näin etukäteen? kun ei tiedä kuinka isoksi pamelaksi sitä muututaan synnytettyä.. ajattelin hakea tukevat urheiluliivit sairaalaan mukaan, jotka sitten mukautuvat muotoihin ;)

mansemamma: mitä ukkos oli tehny jos saa kysyä??

( . ) muksuttelee mukavasti. eilen tuntui masu alempana, mutta taas typsi ihan tissien alapuolella ja hengittäminen vaikeaa. turvotus on kova ja iltaisin tulee sellaista paineen tunnetta päähän.. neuvola ma joten saas nähä onko RR nousseet. (viimeksi oli jotain 120/40).

mies lähti pikkujouluihin ja palaakin vasta huomenna. meinasin ruveta itkemään kun lähti.. jotenkin tuli niin orpo olo. kutsuin ystävän nyt illaksi saunaan niin ei tarvi olla yksin.

beijaflor: saitkin sitten mieslukusi tuplattua ;) mukava kuulla, että tisuttelut jo onnistuu. koita levätä myös, että jaksat sitten kotona helliä onnia kun sen aika koittaa :)

kuinkas kovasti muut tammikset lepäilee näin loppua kohden? minua vaivaa, kun sänky kutsuu koko ajan luokseen.. nukun yöunet kellon ympäri ja useasti päivällä käyn ½h pötkötyksillä. lenkit jääneet kokonaan enkä uimassakaan ole viitsinyt käydä enää.

niin ja onkos kaikilla (muilla paitsi minulla) hoitopöytää? minä en sellaista hankkinu/kokenu tarpeelliseksi ja nyt alkoi mietityttää, onko kaikilla muilla sellanen ja mulla ei.. että pitäskö sellanenkin sitten mahduttaa muutenkin pieneen makuuhuoneeseen :/

ceciliah ja typykkä rv 23+6 (loppupäätä vedetään täälläkin)

Vierailija
22/31 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viel, että me loppukuun masukkaat mennään sitten tammialeihin ja saadaan kunnon " käynnistykset" siinä ihmisvilinässä rämpimisessä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuipa mieleeni tuosta sormuksien pois otosta, kun esikon synnytyksen jälkeen laitoin sormukset takas sormeen ja sit taas sormet turposikin, niin en saanut niitä pois, voi mahoton sitä tuskaa kun koko yön kokeilin aivan kaikkia keinoja mitä mieleen tuli ja tietty nivel siitä vain lisää häiriintyi ja minulla hirvee paniikki kun ahdisti ja olinkin valmis aamulla lähtemään leikkauttaan sormukset halki. Sisko sitten tuli ja runnoi monen tunnin riuhtomisen tuloksena saatin sormukset pois. Mitä tästä opin...olen ostanut vara sormuksen ( reilua kokoa) jota olen käyttänyt raskauksien aikana kun ilman en osaa olla.

Ceciliah meinaa pisemmän kaavan mukaan hautoa vaavia ;) meillä olikin samana päivänä laskettu ja sairaalakin oli sama niin siellähän me sit tavataan, mut helmikuussa vasta, eiks joo?

Zatu: synnytykset on olleet helppoja ja mitään ongelmia ei onneksi ole ollut, paitsi jälki supparit ovat tosi kovia kun keho ei ihan niin nopeassa vauhdissa ole pysynyt.

Ardisia: hienoa että olet luottavin mielin synnytyksen suhteen. Taidanpa kuulua tuohon mainitsemaasi äiti-ryhmään joiden vastustuskyky heikkenee odotusaikana, esikon aikaan en saannut pariin kuukauteen ääntä ollenkaan, kuopukselta en muista sairastaneeni ihmeemmin kylläkään. Mikä on tens laite??

Kuopuksella oli korvatulehdus, eli onneksi vein lääkäriin. Nykyään on vain jotenkin niin outoa kun kaikki lääkärit alkavat olla paljon nuorempia kuin itse, ja välistä tuntuu että on itse paljon varmempi jostain sairaudesta kuin se lääkäri, tämäkin lääkäri tiiraili pitkän aikaa korviin, sillä seurauksella ett kuopus hermostui ja siitä huolimatta ei saanut tulehduksesta varmuutta ja haki vanhemman lääkärin, joka vilkasi hetken ja tuumasi että jos lapsella on vuotava korva ja muutkin oireet täsmäävät niin anna antibiootti kuuri ja kuukauden päästä tarkastus, ei tarvitse lasta kiusata. No jostainhan se on lääkäreidenkin aloitettava.

Nyt iltapalan tekoon.

Vierailija
24/31 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies meni just kellariin saunan ja kylppärin puunaukseen. Mä oon aivan poikki, vaikka ei mun tarvinnut kuin pestä vessa, keittiö ja pyyhkiä sohvat. (Täytyy tässä välissä mainostaa meidän mikrokuitusohvia. Vaikka vaaleat väriltään onkin, niin niistä lähtee tahra kuin tahra pyyhkimällä. Aivan mahtavat!) Mies imuroi kaikki kerrokset, luutusi lattiat ja pojatkin saivat huoneensa kuntoon. Tehokasta kerrankin ;0

Ceciliah: Täällä yksi, jota kanssa väsyttää!! Ei noilta ipanoilta kuitenkaan saa sillein levättyä. Sen 5h mitä ne on hoidossa/päivä, menee mulla kyllä ihan kaupassa käymisiin ja joulun valmisteluihin. Tiedän, pitäis silloin levätä mutta jos nukun päiväunet, niin olo on sen jälkeen aivan töttö-röö :/ Sänkyyn jos kellahdan niin uni tulee alle minuutin..

HoitopöytäG: Meillä ei nyt sellaista ole. Mies teki kuopukselle hoitopöydän, mutta myytiin se vuosi sitten pois (ei enää lapsia... :) Mä en sitä kyllä ikinä edes käyttänyt, mies enemmänkin. Meillä on nyt vaan se pehmeä alusta, se siirretään tarpeen mukaan sinne missä vaippa vaihdetaan (makkarin sängylle siis ;) Selkäähän se hoitopöytä säästäis, mutta kokeilen nyt olla ilman.

Turvotuksista tuli mieleen, että on kummallista ettei mua ole tässä raskaudessa närästänyt eikä turvottanut, niin kuin poikia oottaessa. Silloin ne vaivasi ihan kympillä! Nyt sitten tätä supistelua ja selkävaivaa senkin eestä :/

MammaMia: Tuo TENS (TNS?) - laite on sellainen pattereilla toimiva laite. Siinä on neljä ihoon kiinnitettävää tarraa/elektrodit, josta saa sellaisia " sähköiskuja" . *Katsoo netistä suomenkielistä selitystä* Ahaa, siis se on lihasrentouttaja suomeksi.

Tässä lainaus yhdeltä nettisivustolta " TENS on lyhenne sanoista Transcutaneous Electrical Nerve Stimulation (eli ihon kautta tapahtuva sähköinen hermostimulaatio). Menetelmää käytetään laajalti sairaaloissa ja lääkäreiden, erityisesti urheilulääkäreiden, vastaanotoilla. TENS-laite lähettää heikkoja, pientaajuisia sykäyksiä, jotka aktivoivat kehon omia kipua lievittäviä mekanismeja. Verenkierto paranee, lihakset rentoutuvat ja olo virkistyy."

Tuota tensiä käytetään aika paljon täällä Ruotsissa synnytyksissä avautumisvaiheessa. Täytyy alkaa kokeilla, miten toimii tuohon selkäsärkyyn ja jos siitä hyötyä on, niin otan mukaan synnytykseenkin.. Sitä ei kuitenkaan varmaan saa sinne ammeeseen viedä, hehheh ;)

Nyt äkkiä siivoomaan loppuun, ennen kuin ukko tulee ylös... Palataan!

Vierailija
25/31 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie olen ruvennut makoilemaan suurimman osan päivästä kun aina pystyssä ollessa tuntuu et vauva painaa ihan sikana. Ja tulee helpommin supistuksia. Lepäilen ja jos väsyttää niin nukun, yleensä n. 2-3h unet tulee otettua. Yöllä myös nukuttaa mut nyt on ruvennut painamaan lonkkiin ja selkään niin ei oikein pysty nukkumaan pitkää samalla kyljellä. Eli yöllä tulee pyörittyä aikasta paljon.

Meillä ei ole hoitopöytää. Kahdella aikaisemmalla oli enkä juurikaan sitä käyttänyt. Nyt on aika ahdas makkari ja ostin sellaisen pinnasängyn päälle laitettavan hoitotason. Tulee varmaan käytettyä aika paljon sänkyä vaipan vaihdossa ym.

Minulla ei sormukset ole olleet sormissa enää pariin kk vaikka muuten ei ole turvottanut. Roikkuvat kaulalla miehen ostaman korun kanssa. Nyt on viikon ajan olleet jalat aika turvoksissa, en enää edes uskalla kokeilla mahtuuko sormukset.

Omaa oloa: Supistuksia tulee, välillä kovempia, välillä vähän vähemmän kovempia. On ollut aika vetämätön olo muutaman päivän, en tiedä enteileekö synnytystä??? Päätä edelleen jomottelee päivisin mutta menee ohi onneksi nopeasti. Tänään oltu jalkeilla koko päivä, saa nähdä kuinka kovasti alkaa supistelemaan, äsken ainakin varoitteli jo. Pitää vissii lähteä pitkäkseen.

Hyvät viikonloput terhoille!!!

birgit ja pörrö rv 34+1

Vierailija
26/31 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on kämppä puunattu, tosin matot viedään ulos vasta joulusiivouksessa =). Jotain kaappien ovia jne. pitäis vielä pyyhkiä, järjestää työhuoneen pöydät siisteiksi ja pyyhkiä pölyt hyllyköistä yms. pikku puuhaa. Ja oon kutsunu kymmenisen henkeä synttärikakulle maanantai-iltana, joten kakkupohja pitää leipoa ja ehkä jotain muutakin vielä sunnuntaina. Mies lähtee huomenna koko päiväksi futsal-turnaukseen, joten ehkä sillon vois tehdä noita pikkusiivouksia. Vahva usko on, että saadaan meilläkin vielä joulu aikaan! Kuuntelin tänäänkin joululaujua siivouksen lomassa, niin sai lisää energiaa =).

Kaikki joululahjatkin on hommattu (ja paketeissa!), mies vielä huomenna ehkä ostaa jotain pientä vanhemmilleen. He saa " paremman" lahjan vasta joulun jälkeen, kun oli kaupan varastosta loppu =(.

Ceciliah: siis oikeastiko sun alapaine oli vaan 40!!! Ei kai!

Beijaflor: hienoa kun Onni alkaa jaksaa syödä tissiä! Saat ollakin ylpeä! Tuollainen onnistuminen antaa varmasti kovasti voimia taa jatkaa yrittämistä. Mulla takkusi Eetun kanssa tosi paljon ja sitten ku onnistui, niin kyllä oli hyvä mieli ja taas jaksoi pari päivää eteenpäin.

( . ) Jotain vois vielä tehdä, ihme energiavaihe päällä! Johtuu ilmeisesti siitä, että on saanu jotain aikaan! Masussa on ollut rauhallista, ei pari supistusta on tullu, mutta ei mitään ihmeempää. Alkaa taas mieli rauhottua, että päästään reippaasti tammikuulle =). Eikä tarvi pohtia eetun hoitoa synnytyksen aikana, on jo kolme hoitajaa ilmoittautunu!

Nyt pitää mennä laittaan poitsu unten maille. Hyvää illanjatkoa!

Elina ja masukki 33+6

Vierailija
27/31 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Laitan ihanan ja helpon ohjeen nyt miekin tulemaan:) Meillä mies on innostunut näitä pähkinöitä tekemään.. On muuten hyvä joululahjavinkkikin (joku kyseli karkkiohjeita). Ohje on kaksplussasta.

Karamellipähkinät

n. 4dl

Valmistusaika n. 15 min.

200g erilaisia pähkinöitä (tai sit samoja)

1/2 dl hunajaa

1/2 tl suolaa

3 rkl sokeria

Laita pähkinät pellille leivinpaperin päälle. Lorota päälle hunaja ja ripottele suola+sokeri. Kääntele kevyesti niin, että mausteet sekoittuvat. Levitä lopuksi pähkinät niin, että ne ovat mahdollisimman erillään toisistaan.

Kypsennä 200 asteessa 5-7min. Jäähdytä ja irroita toisistaan.

Nyt en jaksa muuta kirjoitella, ( . ) voi hyvin:) Ei kun jätskin syöntiin!!

viikonloppuja,

tikru jo rv 35!!

Vierailija
28/31 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=firebrick][b]Ardisia[/b], hyvä että koet saaneesi apua pelkopolikäynneistä. Teillä taitaakin olla melkoiset tulvat siellä päin, uutisissakin on täällä kerrottu niistä jo useamman kerran. Täti lähetti eilen Sjuntorpista mailia, mutta ei maininnut kuin siellä tulvii. Oliko teiltä muuten pitkä matka tonne Sjuntorpiin/Trollhättaniin? Oon varmaan aiemminkin kysynyt, mutta laho pää ei muista....

[b]Ariella[/b], hienoa että tyttö on jo kunnossa!

[b]Ceciliah[/b], tais olla se Ariellan sulle osoittama viesti tarkoitettu Chiccalle (?)

[b]Hoitopöytä-G[/b], meille ostettiin Ikea Diktad-hoitopöytä, kun se on pakko-ostos selkävaivojeni vuoksi (2 prolapsia ja 1 kuluma lannerangassa) ja tuo pöytä oli korkein mitä löytyi. Jotkut ovat sanoneet että lyhyille voi olla liian korkea (me ollaan 170 ja 185 cm ja ainakin meille passeli).

[b]Huom[/b], miten se tuntuu jos vauva hikkaa? Mulla on monena iltana ollut nyt sellaisia tuntemuksia, että vauva hikkailee, mutta en oo varma. Onko se silleen että kuin se maha " sykkisi" niinku joku laskimo tai sydämensyke ja sen tuntee käteenkin? Kun ei se vauva voi kai niin säännöllisesti ja tiheään potkia...?

( . ) Jee, sain viime yönä nukuttua hyvin ja voimattomuus/paha olokin alkaa kaikota, elämä voittaa. Uni tuli kylläkin Panadolin avustuksella, saa nähdä miten ens yönä. Ei viittis joka yö napsia lääkkeitäkään. Pitää koittaa kun mies kehui että magnesium auttaisi nukkumiseen, en oo sitä koittanut kun ei oo pahemmin suonta vetänyt (enää).

Jospa nyt saisi aikaiseksi laittaa joulun, ainakin vielä on lumi maassa ja huomisesta eteenpäin on luvattu kivaa pakkasta 5-10 C (höh, miksen mä saa tällä läppärillä aste-merkkiä näkyviin??? Kun tavallisesti sen saa painamalla alt + 248....kumma homma)

Mutta viikonloppuja kaikille!

Sinda & Nipsu rv 34+6

Vierailija
29/31 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ollut taustalla ja nyt muutama sananen...

Pakko laittaa heti alkuun omaa ( . ) Iltasella, kun kävin vessassa, taisi limatulppa irrota. Pyyhkiessä paperiin jäi iso limainen löntti, ei ollu ollenkaan verta. Nyt sitten mietin olikohan se sitä ja koska tässä saa lähteä tositoimiin?!?! Jänskättää aika tavalla, saa nähdä tuleeko uni ollenkaan silmään. Muita oireita lähestyvästä synnytyksestä ei kyllläkään ole. Vaavi liikuskelee ihan mukavasti. Tarviiko muuten nyt, jos toi siis oli se limatulppa, olla jotenkin huolellisempi hygienian kanssa ts. voiko tulla tulehdusta herkemmin?

Täällä oli muutama saanut käynnitysajan tietää, siitä onnittelut. Ja Beijaflorilla myös ilouutisia Onnin syönnin myötä. Saas todella nähdä kuinka monella meillä onkin joulutonttu tammenterhon sijaan kainalossa...

Nyt nukkumaan. Viime yö meni heräillessä kun esikoinen yski niin, että heräili aina yskäänsä. Tänään käyty lääkärissä ja lääkket saatu, joten toivotaan parempaa yötä =)

Noopu ja pikkukakkonen rv 37+5

Vierailija
30/31 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=crimson][b]Leperus[/b], lisäsin kuvasi blogiin. Kiitos siitä!

[b]Maria[/b], vähänkö hienon laskurin olit lisänny blogiin, taidat olla piilonörtti ;) ;) ;) Tosiaan kiva vakoilla kuinka paljon kävijöitä piisaa....

[b]Beijaflor[/b], unohtui tuossa aiemmassa viestissä mainita että hienoa kun imetys Onnin kanssa edistyy!!! Ja mahtavaa jos saatte hänet jouluksi kotiin.

Sinda

Vierailija
31/31 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

me sentään ennen helmikuuta mamm@mia sinne laitokselle lähdetään? :)

elina: alapaine on tosiaankin huidellut 38-40 paikkeilla. hiukkasen pyörryttelee, mutta ei kummempia ole aiheuttanut. välillä mietin, pumppaako istukalle tarpeeksi verta mutta vauva voi hyvin ja kai siitä olisi jo polilla käydessä lääkäri puhunut jos olisi haittaa :) epiduraalin saanti mietityttää vaan..

hyvä etten ole ainoa sängyllä (ja ties missä milloin) vaipottaja!

nyt nukkumaan :)