Jos kutsuu vieraita syömään ja on lämpimänä ruokana pasta, pitääkö sen lisäksi olla salaatti?
Jos lounaalla on ruokana pekonipasta, kannattaako sen kanssa laittaa tarjolle salaatti? Vai riittääkö sellaisenaan ruoaksi?
Jos tekee salaatin niin mitä siihen tulee, jotta sopii yhteen?
Pääruoan jälkeen tarjotaan kahvia ja pullaa.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin perunat ja kastike on oltava. Kuka elää vehnäjauhoilla?
Et kai vaan ruskeaa kastiketta tarkoita? 😳
Tietysti oltava.
Vehnäjauhoja...
En ole snobi, mutta rajansa... kirjoitti:
Mulle ei kyllä tulis mieleenkään tarjota salaattia hyvin tehdyn pastan kanssa (autenttinen resepti tai vastaava). Kuulostaa ihan suomijunttien touhulta. Hyvä salaatti on kyllä alkuruokana tietysti ihan ok ka ihan eri asia. Muttei kuulu pastan kanssa samalle lautaselle, etenkään illallisella. Päivällä suomalaisen ruskean soosin kaa nyt voi tarjota sit kukin mitä huvittaa jos se on ruoan taso
Kylläpä vihannekset onkin junttia! Mä tarjoan pastan aina Teeman syvältä lautaselta ja salaatti sitten salaattilautaselta. On paljonkin ruokia joita ei ole kiva syödä samalta lautaselta salaatin kanssa.
Lämpimät vihannekset kuuluu pastan lisäksi. Ei vierasruokana tarjota pelkkää pastaa, jotain muuta lämmntä ruokaa pitää olla. Vaikea neuvoa kun ei meillä syödä ollenkaan pastaa, siis pelkkää vehnäauhoa vieraille, Ei sovi !!
Raikas vihersalaatti tai kaalisalaatti alkuun
Vierailija kirjoitti:
Lämpimät vihannekset kuuluu pastan lisäksi. Ei vierasruokana tarjota pelkkää pastaa, jotain muuta lämmntä ruokaa pitää olla. Vaikea neuvoa kun ei meillä syödä ollenkaan pastaa, siis pelkkää vehnäauhoa vieraille, Ei sovi !!
Että kun teillä ei syödä ollenkaan pastaa, niin parempi olisi ettei sitä kukaan muukaan vierailleen tarjoa?
Vihersalaatti tekisi ateriasta kokonaisemman.
Salaattia, esimerkiksi tomaattia tai kurkkua, tai punasipulia
Tarjoilisin salaatin erikseen alkuruokana.
Salaattiin voi laittaa erilaisia vihersalaatteja ja esimerkiksi retiisiä
Vierailija kirjoitti:
Pastan kanssa ei kuulu syödä salaattia.
Syö salaatin ensin ja sitten pastan. Tai ensin pasta ja sitten salaatti.
Pasta on alkuruoka. Mitä on pääruoaksi tarjolla?
Vierailija kirjoitti:
En ole snobi, mutta rajansa... kirjoitti:
Mulle ei kyllä tulis mieleenkään tarjota salaattia hyvin tehdyn pastan kanssa (autenttinen resepti tai vastaava). Kuulostaa ihan suomijunttien touhulta. Hyvä salaatti on kyllä alkuruokana tietysti ihan ok ka ihan eri asia. Muttei kuulu pastan kanssa samalle lautaselle, etenkään illallisella. Päivällä suomalaisen ruskean soosin kaa nyt voi tarjota sit kukin mitä huvittaa jos se on ruoan taso
Kylläpä vihannekset onkin junttia! Mä tarjoan pastan aina Teeman syvältä lautaselta ja salaatti sitten salaattilautaselta. On paljonkin ruokia joita ei ole kiva syödä samalta lautaselta salaatin kanssa.
Aivan kamalaa salaatti samalla lautasella jonkun ruoan kanssa. Eri lautasella aina. Suomessa vaan laitetaan kaikki sekaisin, eli KYLKEEN kaikki vaan samalle lautaselle sekaisin. Muuta ei osata.
Ihan itse päätät mitä tarjoat. Kunhan ruokaa on riittävästi. Hyvä tietysti olla leipää tai salaattia tai mitä vaan sellaista, millä saa itsensä kylläiseksi että jaksaa istua iltaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan itse päätät mitä tarjoat. Kunhan ruokaa on riittävästi. Hyvä tietysti olla leipää tai salaattia tai mitä vaan sellaista, millä saa itsensä kylläiseksi että jaksaa istua iltaa.
Tekstin mukaan lounas
Kyllä. Esim. Basilika-tomaatti-salaatti. Pastan makuun sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minusta kaiken muun paitsi keiton kanssa pitäisi olla salaatti. Mutta makuasioita. Ei ravintolassakaan pasta-annoksen kanssa tule salaattia.
Ei siellä ravintolassa tule muunkaan lautasannoksen kanssa salaattia. Jotain kasviksia ehkä, mutta ei salaattia.
Koska ravintoloissa alkuruuat tilataan aina yleensä muutenkin erikseen.
Kyllä ap, kyllä.
Pekoni pasta on jo valmiiksi jo niin rasvaista, että nälkä sillä kyllä lähtee, etenkin jos sitä on tarpeeksi kaikille.
Raikas vihersalaatti sopii hyvin rasvaisen ruuan seuraksi.
Huomaathan, että nälkäisimmät vieraat voivat kaivata myös LEIPÄÄ ja levitettä, pekonipastankin kuutioiksi;. Patongin palan, sämpylän, siivun tummaa saaristolaisleipää tai.muuta vastaavaa
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyvä olla jokin keventävä ja raikas salaatti, pasta on täyttävää ruokaa. Ja salaatti tuo mukavasti väriä lautaselle.
Pastalautaselle salaattia? Ei, pasta tarjotaan syvältä lautaselta ja salaatille oma salaattilautanen. Mutta kyllä, ehdottomasti salaattia pitää olla olla tuollaisen raskaan, kermaisen pastaruuan seuraksi.