2 lasta ja enempää ei tule - muita?
Tuntuu, että nykypäivänä ei enää riitä, että on 2 lasta, tyttö ja poika. Pitäisi vielä olla se kolmas iltatähti. Viis asunnosta, isommasta autosta, hankaloituneesta matkustamisesta tms. Onko muita, jotka ovat huomanneet saman? Kyselläänkö edelleen kahden lapsen jälkeen, että koskas se kolmas sitten tehdään..... Itse pysyttelen näissä kahdessa rakkaassa lapsessani enkä enempää suunnittele. Onko 3 lasta ja tila-auto uusi muoti-ilmiö?
Kommentit (13)
Ja samaa sukupuolta, mutta silti en todellakaan aio kolmatta enää tehdä. Raha on yksi syy, toinen se että tämä raskaus ollut vaikea. Kolmas syy että näin tuntuu hyvältä.
Tai niin ajattelin 5 vuotta sitten..
että kaikki hotellimatkat yms. on selvästi suunniteltu 2-lapsiselle perheelle? Ainahan niissä lukee 2 aikuista ja 2 lasta..... Eräs ystäväni tätä " kirosi" kun eivät 3 lapsen kanssa mahdu samaan hotellihuoneeseen! Me matkustamme paljon ja tämä on siksi yksi syy, että 2 lasta on aivan passeli :)
ei meillä ainakaan ollut mitään etukäteen mietittyä lapsilukua, yksi tuli ja hyvä niin, sitten kun teki mieli sitä toista, ei sitä kuulunutkaan vuosikausiin ja hoidoilla sitten 10 vuoden odotuksen jälkeen tuli seuraa esikoiselle - kaksin kappalein. Enkä tosiaankaan ole ikinä ajatellut että se yksi " bonus" -lapsi olisi ollut jotenkin liikaa...
Katsos, oikeasti elämää ei voi hallita itse minkään vertaa....
Neljäs lapsi syntyi täysin yllärinä, arvaamatta, mutta aivan tavattoman tervetulleena, ei siinä vaiheessa ole taloudellisella asemalla tai huoneiden lukumäärällä mitään merkitystä. Rakkaus ei ole hupeneva luonnonvara...
poika ja tyttö. eikä enempää tule. ja jos on tullakseen teen abortin(tuplaehkäisy käytössä siiheksi kunnes saan sterilisaation). enempää emme henkisesti jaksaisi. tämä on meille erittäin hyvä perhemuoto.
poika ja tyttö löytyy, kolmatta en halua!
olen myös valmis aborttiin jos sattuisi vahinko käymään... ;(
eikä siinä että elämä olisi ihan kamalaa,
nyt se jopa on ihan kivaa kun lapset alkaa toimia jo itsenäisesti,
eikä tarvii syöttää tai vaihtaa vaippoja!
mutta raskaudet oli mulla niin pahoja,etten niitä kestäisi enää fyysisesti enkä henkisesti... =(
on melko paljon 1- lapsisia perheitä ja paljon naisia jää kokonaan lapsettomaksi. Sitten on paljon 3-4 lapsen perheitä. Musta tuntuu, että kahden lapsen perheet alkaa olla harvinaisuus. Isommat perheet on muodikkaita.
Tänään HS:ssa juttua aiheesta. Olikohan niin, että joka 12 perheessä on 3 lasta tai enemmän. Eli aika pieni osa kuitenkin.
Ensimmäinen synnytys oli henkisesti vaikea. Ei tiedetty, jääkö lapsi henkiin vai ei. Monta tuntia oli " kiikunkaakun" olemista...aivan kamalaa!!
Toinen synnytys oli fyysisesti kamala. Luomuna täytyi synnyttää, kun kivunlievitystä en kerennyt saada ts. lääkäri oli kiireinen, eikä kerennyt tulla ajoissa katsomaan tilannetta...
Toisen raskauden aikana kävin jopa pelkopolilla juttelemassa ensimmäisen synnytyksen jättämistä " traumoista" . Siellä luvattiin, että hetkeäkään en ole yksin ja kaikkensa tekeevät, että kipua en tunne...kattia kanssa!!!
No anyway, lapset voivat kumpikin hyvin ja sehän on pääasia. Esikoinen on jo 3 vuotias :)
Kuitenkin sen verran huono maku jäi synnytyksistä, että kiitti mulle riitti!
Joskus tulee mietittyä että kaksi ehkä olis riittänyt. Eipä silti, ketään en antaisi pois, kaikki ovat äärettömän rakkaita. Ehkä joskus helpottaa.
Enempää lapsia ei kuitenkaan enää tule!
Sitten olisi minun osuuteni maan täyttämiseksi tehty.
3-4 lasta oli aina toiveissani.
Mutta mutta, minulla on tavallaan neljä lasta, miehen kautta tulleet kaksi " bonuslasta" , joista olen hirmuisen onnellinen. En sen takia että toiveideni lapsiluku olisi täynnä vaan että oikeasti he ovat minulle tärkeitä ja rakkaita :)
terv. Onnellinen uusperheellinen
Ei iso perhe mikään muoti ole, johan sen kertoo se, että keskimääräinen lapsiluku per nainen on 1,8.