Eteisen tapetointi. Paljon ovia, ei yhtään "ehjää" seinää
Olenko oikeassa että tapetti parempi olla pienikuvioinen tuollaisessa tilassa, kun on paljon muuta meneillään siellä seinissä, niitä ovia ja ikkunakin? Harkitsen tilaan myös puolipaneelia helmipontista. Ovet on maalattu kaikki samalla värillä mikä löytyy lattiastakin, sellainen vaalea beige/pellavan sävy. Tuo sävy olisi myös tuossa puolipaneelissa jos siihen päädyn.
Tykkään mm näistä tapeteista, väri saa olla tuollainen neutraali kun viereiset huoneet on värikkäämpiä ja tuosta eteisestä kulku siis molempiin, vähän tasoittaa
https://www.aveo.fi/tuotteet/tapetit/willow-tapetti-2#
https://www.aveo.fi/tuotteet/tapetit/willow-boughs-tapetti-2#
Kommentit (39)
Liian levottomia nuo linkittämäsi tapetit. Jos tapetin valitset, joku mahdollisimman hillitty. Esim pieniä kuvioita harvassa.
Selvennyksenä että olen katsellut tapetteja väreissä "camomile" (Willow) ja "linen" (Willow Boughs)
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko laittaa tapettia ollenkaan jos tila on pieni ja on ovia ja ikkunoita? Miten olisi vain joku kiva maali? Tapetit sitten muihin huoneisiin. Monet tekee niin, että tapettia 1 seinällä ja muut seinät maalataan sopivalla sävyllä. Mutta ei kokemusta, haaveita vain! Asun vuokralla ja täällä ei mitään tapetoida. :D
Tykkään tapeteista, ja kuten sanottua minusta tällaiseen vanhaan taloon ne kuuluu ja näyttää oikealta. Maalatut levyseinät tai tehosteseinät taas ei istu ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta nyt tilalta, johon vielä tapetit laittaisin.
Tämä on vanha talo johon mielestäni kuuluu tapetit joka huoneeseen. Maalatut levyseinät näyttää minusta tosi oudoilta tällaisessa.
Olin tulossa sanomaan, että älä nyt ainakaan uuteen taloon laita. Mutta tosi vanhaan voisi olla ok.
Miksei uuteenkin taloon tapetit sovi.
Pienikuvioinen sopii paremmin kuin isokuvioinen. Pystyraitatapettikin on hyvä tuollaisessa.
Minusta tuo ensimmäinen tapetti on kiva. Mitään todella isokuvioista tapettia en laittaisi tilaan, jossa se kuvio ei pääse oikeuksiinsa mutta tuo ei ole sellainen. Sopii varmasti hyvin ja rauhoittaa tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin vain yhdelle tai kahdelle seinälle, tulee aika levoton muuten.
Sehän se levotonta on jos olisi vielä seinätkin erilaisia keskenään. Minusta kaikki tai ei mitään.
Siis täh?!
Vuonna 2023 joku vielä laittaa tapettia? Ja puolipaneleita?
Eiköhän noiden aika ole ollut jo 20 vuotta ohi.
Vierailija kirjoitti:
Siis täh?!
Miksi ei? Minä inhoan maalattuja seiniä, varsinkin valkoisia sellaisia (joita omassa kodissa nyt on). Kaupoissa on nykyisin tarjolla upeita tapetteja ja myös muita vaihtoehtoja seinille kuin tympeä maali. Itsekin olen miettinyt sormipaneelia tai muuta kuviovaihtoehtoja seinille. Tulisi lämpimämpää ja pehmeämpää kuin tyhjällä valkoisella seinällä tai tympeällä maalaamisella. Makuasioita nämä tämmöiset.
Eivät tapetit ole ikuisuusasioita, eivätkä kovin kalliitakaan. Ne saa kyllä pois kohtuullisen helposti.
Vierailija kirjoitti:
Siis täh?!
Niin ajatella, sellaisiakin on jotka ei juokse viimeisimpien trendien perässä🙄
Vierailija kirjoitti:
Eivät tapetit ole ikuisuusasioita, eivätkä kovin kalliitakaan. Ne saa kyllä pois kohtuullisen helposti.
Näinhän se on. Mutta tylsä se on sekin jos tekee hutiostoksen, se sitten vaivaa silmää monen vuoden ajan kun en kuitenkaan viitsi heti uudelleen käydä tapetinvaihtohommaan.
Minulla on pienikuvioinen tapetti eteisessä, jonka seinät on myös hyvin rikkonaiset. Näyttää hyvältä ja itseasiassa yhtenäisemmältä tapetilla kuin ilman. Anna mennä, siitä tulee hieno!
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pienikuvioinen tapetti eteisessä, jonka seinät on myös hyvin rikkonaiset. Näyttää hyvältä ja itseasiassa yhtenäisemmältä tapetilla kuin ilman. Anna mennä, siitä tulee hieno!
Joo, kyllä päätös tapetista on jo tehtykin, oli vaan vähän epäilystä siitä että millainen siihen kannattaa laittaa. Mutta ilmeisesti muistin ihan oikein että pienikuvioista tuollaiseen rikkonaiseen tilaan ja isot kuviot sinne missä on ehjää seinäpintaa.
Tapetin valinta on kyllä mukavaa hommaa, tuosta Willow'sta mulla on näytepala ajattelemassani värissä mutta ajattelin vielä vähän katsella. Varmaan Morrisin mallistosta se kuitenkin on, ne on upeita. Esim
https://www.seinaruusu.fi/verkkokauppa/perinnetapetit-paperi/william-mo…
https://www.seinaruusu.fi/verkkokauppa/perinnetapetit-paperi/william-mo…
Olen aina asunut tapetoiduissa huoneissa. Kokemuksesta voin sanoa, että jos ei ole ehjää seinää, niin kannattaa valita pystyraitainen tapetti!
Muuten homma menee pieneksi silpuksi ja palapeliksi kun yrittää ssada kuviot kohdalleen.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina asunut tapetoiduissa huoneissa. Kokemuksesta voin sanoa, että jos ei ole ehjää seinää, niin kannattaa valita pystyraitainen tapetti!
Muuten homma menee pieneksi silpuksi ja palapeliksi kun yrittää ssada kuviot kohdalleen.
Olen kyllä tapetoinut ja ei ne ovi- ja ikkuna-aukot suuremmin siihen kuviokohdistamiseen vaikuta. Paljon enemmän vaikuttaa vanhan talon vinot nurkat.
Makuja on monia. Minä voisin hyvinkin pistää kaikki seinät tuolla ekalla. Yhtenäisyys tulisi siitä, että kaikki seinät on tapetoitu 😁 Tiettyihin taloihin tapetti vain kuuluu.