Kasvisruoka vinkkejä?
Jostakin syystä mun täysin viaton aloitus kasviksista piti poistaa. Kummallista touhua.
Kertokaas omat suosikit kasvisruoista?!
Kommentit (36)
Shaksuka on hyvää. Oikeasti siihen kai kuuluu kananmunia päälle mutta voihan ne poiskin jättää, ei ne muuta makua.
Vierailija kirjoitti:
Shaksuka on hyvää. Oikeasti siihen kai kuuluu kananmunia päälle mutta voihan ne poiskin jättää, ei ne muuta makua.
Miksi kananmunat pitäisi jättää pois?
Vierailija kirjoitti:
Kukkakaaligratiini, Chili sin carne
Mà inhoan kukkakaalia. Sama juttu parsakaalin kanssa ja itse asiassa inhoan sitä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras paikka kasvisruoalle on roskis.
Etkö syö kasviksia missään muodossa? Et edes perunamuusia tai kurkkua leivän päällä?
En koskaan. Syön lihaa, kananmunia, voita ja hieman juustoa. Lihana yleensä naudanliha, mutta aamupalalla syön kyllä paljon pekonia.
Ihminen on lihansyöjä, meidän elimistö on hyvin huono käyttämään kasveja ravinnoksi, emme pysty esim. pilkkomaan kasvikuituja ravinnoksi kuten seka- ja kasvissyöjät pystyvät. Gorillat ja simpanssit pystyvät, mutta ihminen ei pysty.
Ihminen ei kyllä ole lihansyöjä (eli peto).
Meiltä puuttuu petoeläimelle tyypilliset kulmahampaat / kynnet. Hampaisto on lähempänä kasvissyöjää kuin lihansyöjää.
Sekasyöjiä me ollaan. Siitä on turha ämpyillä, ei pääse yli eikä ympäri. Sen puolesta puhuu myös se, että olemme viehtyneitä makeaan makuun. Oikeat lihansyöjät eivät makeasta piittaa, mutta ihmisapinan kaltaiset hedelmien ja pähkinöiden syöjät valikoivat ruokansa mm makeuden perusteella. Makea = todennäköisesti ei haitallinen.
Kasvikset kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mà inhoan kukkakaalia. Sama juttu parsakaalin kanssa ja itse asiassa inhoan sitä enemmän.
Kokeileppas tehdä perunamuusia mutta keitä noin 1/5 osa perunoiden sekaan kukkakaalia. Kukkakaalin keittoaika on lyhyempi kuin perunan eli kukkakaalit kiehuvaan pottukattilaan.
Kukkakaali on pahaa vain ylikypsänä.
Kasvikset kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kysyttiin kasvisruokia ja jos ap on vegaani, kananmuna ei kuulu vegaaniseen ruokavalioon.
Miksi sitä piti oikeasti kysyä?
Vierailija kirjoitti:
Kasvikset kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kysyttiin kasvisruokia ja jos ap on vegaani, kananmuna ei kuulu vegaaniseen ruokavalioon.
Mä olen ap joka kysyi miksi kananmunat pitäisi jättää pois. En kirjoittanut olevani vegaani. Kasvisruoista kysyminen ei tarkoita sitä, että on vegaani. Mä olen sekasyöjä.
Pottulohkoja, porkkanaa, sipulia, kesäkurpitsaa pyöräytetään öljyssä ja mausteita sekaan ja sen jälkeen uuniin. Kaveriksi kasvispyöryköitä, liotellaan herneitä yön yli, sekaan härkäpapurouhetta tai punaisia linssejä. Noi mössöksi liottamisen jälkeen, paljon mausteita ja paistetaan. Itse laitan korppujauhoja ja munaa myös.
Vierailija kirjoitti:
Kasvikset kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeileppas tehdä perunamuusia mutta keitä noin 1/5 osa perunoiden sekaan kukkakaalia. Kukkakaalin keittoaika on lyhyempi kuin perunan eli kukkakaalit kiehuvaan pottukattilaan.
Kukkakaali on pahaa vain ylikypsänä.
EI kiitos. Kukkakaali on mun mielestä pahaa. En ala pilaamaan ruokiani raaka-aineella josta en pidä.
Kasvikset kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvikset kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ap joka kysyi miksi kananmunat pitäisi jättää pois. En kirjoittanut olevani vegaani. Kasvisruoista kysyminen ei tarkoita sitä, että on vegaani. Mä olen sekasyöjä.
Ei tarkoita ei, eikä niin tosiaankaan ole väitettykään.
Sitähän ei voi tietää mikä ruokavalio on, jos kysytään "kasviruokia". Olen joskus ennenkin heittänyt shaksukan vaihtoehdoksi kun on kysytty kasvisruokia ja on heitetty takaisin että se EI ole kasvisruoka kun siinä on kananmunaa.
No koskaan ei ole hyvä.
On sekasyöjiä, on vegetaristeja, on vegaaneja, ja on lakto-ovo-vegetaristeja, ja vielä vaikka mitä. Nuo kaikki syö "kasvisruokia" mutta ei kuitenkaan syö samanlaisia kasvisruokia.
Vierailija kirjoitti:
Pottulohkoja, porkkanaa, sipulia, kesäkurpitsaa pyöräytetään öljyssä ja mausteita sekaan ja sen jälkeen uuniin. Kaveriksi kasvispyöryköitä, liotellaan herneitä yön yli, sekaan härkäpapurouhetta tai punaisia linssejä. Noi mössöksi liottamisen jälkeen, paljon mausteita ja paistetaan. Itse laitan korppujauhoja ja munaa myös.
Pitääpä koittaa tuota perunaa, porkkanaa, sipulia ja kesäkurpitsaa.
Kasvikset kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole noitakaan sitten aiemmin normaalisti syönyt? Ihan perusruokaa sekasyöjillekin.
Vierailija kirjoitti:
Kasvikset kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole noitakaan sitten aiemmin normaalisti syönyt? Ihan perusruokaa sekasyöjillekin.
Noita kaikkia olen kyllä syönyt, mutta en kaikkia noita yhdistettynä. Sitä ei aina ehkä ajattele mitä kaikkia raaka-aineita voisi yhdistellä. Menee niillä vanhoilla totutuilla yhdistelmillä.
En koskaan. Syön lihaa, kananmunia, voita ja hieman juustoa. Lihana yleensä naudanliha, mutta aamupalalla syön kyllä paljon pekonia.
Ihminen on lihansyöjä, meidän elimistö on hyvin huono käyttämään kasveja ravinnoksi, emme pysty esim. pilkkomaan kasvikuituja ravinnoksi kuten seka- ja kasvissyöjät pystyvät. Gorillat ja simpanssit pystyvät, mutta ihminen ei pysty.