Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näyttelijä Maria Järvenhelmi ei käytä älypuhelinta tai tietokonetta Hoidan asiat vanhanaikaisesti

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti ihanaa. Onhan tämä someviidakko tosi raskas paikka.. Purra-kohu, sodat, koronakeskustelu, tämä palsta, instagramit ja facet. Huh!

Miksi olet somessa? Eihän tietokone ja älypuhelin tarkoita sitä, että on pakko olla somessa tai sekoilla av-palstalla. Moni tekee tietokoneella jopa töitä. Yllättävää, eikö?

Ihmismieli on heikko. Miksi on ylipainoisia, päihderiippuvaisia? Miksi kukaan ei vaan heitä puhelintaan jorpakkoon ja pysy pois? Miksi on niin paljon peliriippuvaisia. Teinejä ja sikuisia, jopa yksivuotiaita ruuturiippuvaisia? Miksi juopot ei vaan kaada viinoja viemäriin, jätä tupakat kauppaan ja suklaat.

Eikö oo ihmeellistä ja kummallista?

Tähän kun löytyisi vastaus, niin olisin rikas ihminen.

Se on varmaan noinkin täydelliselle ihmiselle kovin vaikeaa ymmärtää.

Ei syytä happamuuteen eikä reddit spacingiin. Olet oikeilla jäljillä, ajattelen.

Vierailija
82/129 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just latasin kännykällä saldoa bussikortille, en kyllä edes tiedä mihin olisi pitänyt lähteä tuo lataamaan jos nettiä en voisi käyttää.

Sen tiedän että bussissa sitä ei voi ladata.

Uskallan väittää kaupunkia tietämättä, että lähin R-kioski olisi ollut oikea osoite. 

Aivan kamalaa joutuu käveleen, siinä voi kuntokin kasvaa ja laihtua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä mutta pankkiasioita ja ostoksia on hankala hoitaa ilman luuria. Ja tietokoneen tilalle ei ole kirjoituskonetta kaupassa? 

Ostoksia? Mä en ole ikinä tarvinnut puhelinta ostoksiin.

Verkkokaupat sinulle tuntematon käsite? Vai se, että niitä voi käyttää älypuhelimella? 

Ei ole tuntematon käsite. Se on tuntematonta, että ostoksia olisi HANKALA hoitaa ilman puhelinta.

Musta se on helppoa, että meen kauppaan ja ostan. Näen materiaalit ja värit, voin sovittaa jne.

Sä olet mitä ilmeisimmin asunut koko ikäsi kauppojen naapurissa isossa kaupungissa. Meillä maaseudulla tuo kauppaan meno ei ole ihan niin helppoa. Lähin ruokakauppakin on 15km päässä. Jostain syytä kotiinkuljetuksella tilaaminen on aika usein houkutteleva vaihtoehto. Varsinkin, jos ostaa muuta kuin ruokaa, mikä tarkoittaa sitä, että pitäisikin ajella jo 30km suuntaansa vähintään. 

Vierailija
84/129 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just latasin kännykällä saldoa bussikortille, en kyllä edes tiedä mihin olisi pitänyt lähteä tuo lataamaan jos nettiä en voisi käyttää.

Uskallan väittää kaupunkia tietämättä, että lähin R-kioski olisi ollut oikea osoite. 

Kyllä mun mielestä olisi oikeasti aika kamalaa joutua kävelemään bussilipun lataamisen takia lähimmälle R-kioskille. Katsoin juuri googlesta, että matkaa sinne on noin 50km :D

Vierailija
85/129 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some on syöpää

Vierailija
86/129 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 25 vuotias ja itse harkitsen älypuhelimesta luopumista. Myrkkyä mielelle

Olen 40 ja poistin kännykästäni somet. Muita hyviä ominaisuuksia älypuhelimessa on kuvanottokyky ja pilviominaisuus. Some on se myrkky. Kännykkä ilman somea on todella näppärä tehopaketti josta on vaikka mihin.

Vierailija
87/129 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ammatissa ehkä onnistuu, mutta ei juurikaan millään muulla alalla. Omassa ammatissani älypuhelin on lähes yhtä tärkeä työväline kuin läppärikin. Ja olen sentään vain kohta viisikymppinen valtion viranomainen.

Myös kaikki liikuntaharrastusten ilmoittautumiset, ohjelmat, aikataulumuutokset ja muut tapahtuu what's appin, facebookin ja instan kautta.

Miten bussiliput, elokuvaliput, asiointi vaikkapa verohallinnon tai jonkin muun viraston kanssa? Aika vaikeaksi menisi elämä ilman älylaitteita.

Vierailija
88/129 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun mielestä olisi oikeasti aika kamalaa joutua kävelemään bussilipun lataamisen takia lähimmälle R-kioskille. Katsoin juuri googlesta, että matkaa sinne on noin 50km :D

Erikoinen paikka. bussit kuitenkin kulkee.

Vierailija
89/129 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa ammatissa ehkä onnistuu, mutta ei juurikaan millään muulla alalla. Omassa ammatissani älypuhelin on lähes yhtä tärkeä työväline kuin läppärikin. Ja olen sentään vain kohta viisikymppinen valtion viranomainen.

Myös kaikki liikuntaharrastusten ilmoittautumiset, ohjelmat, aikataulumuutokset ja muut tapahtuu what's appin, facebookin ja instan kautta.

Miten bussiliput, elokuvaliput, asiointi vaikkapa verohallinnon tai jonkin muun viraston kanssa? Aika vaikeaksi menisi elämä ilman älylaitteita.

Mullakin työssä läppäri ja älypuhelin välttämättömiä. Mutta työpuhelin ja -läppäri olekaan minun omiani, vaan firma omistaa ne. 

Vierailija
90/129 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen paikka. bussit kuitenkin kulkee.

Ei mitenkään erikoinen. Tervetuloa isojen taajamien ulkopuolelle! Toki tuossa kukaan ei sanonut, että se bussi kulkee kotiovelta tai edes läheltä sitä. Voihan sitä lippua ladata vaikka Helsingissä käymistä varten, jos on pidempi reissu tiedossa.  

Vierailija
91/129 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Some on syöpää

Sanoo ihminen somessa :D

Vierailija
92/129 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu nainen! Säteilevä. Johtuuko nimenomaisesta asiasta? Hyvä aura!

Vierailija
93/129 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään puhelimella asioita hoida. Sitä varten minulla on tabletti.

Puhelimella soittelen ja lähetän tekstiviestejä.

Sama täällä ja hyvin menee, ei valittamista.

Vierailija
94/129 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 40 ja poistin kännykästäni somet. Muita hyviä ominaisuuksia älypuhelimessa on kuvanottokyky ja pilviominaisuus. Some on se myrkky. Kännykkä ilman somea on todella näppärä tehopaketti josta on vaikka mihin.

Tämä vauvapalstakin on some.

Vierailija
95/129 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yleisessä puhekielessä. Yleisessä puhekielessä somea ovat facebookit, twitterit, instagramit jne. Keskustelupalstat sitten erikseen, kun näihin ei mitään tilejä luoda. Vai ajattelitko, että firma, joka suunnittelee somekampanjan huomioi siinä myös vauva-palstan ja ylilaudan :D

Vierailija
96/129 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Mutta täällä voit nolata itsesi anonyyminä ja kaikki lasketaan leikiksi.

Vierailija
97/129 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Ja tätä voi käyttää myös tabletilla tai tietokoneella. Ei tarvita kännykkäsovelusta. 

Vierailija
98/129 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yleisessä puhekielessä. Yleisessä puhekielessä somea ovat facebookit, twitterit, instagramit jne. Keskustelupalstat sitten erikseen, kun näihin ei mitään tilejä luoda. Vai ajattelitko, että firma, joka suunnittelee somekampanjan huomioi siinä myös vauva-palstan ja ylilaudan :D

Some = sosiaalinen media. Keskustelupalstat siis kuuluu oleellisesti osaksi somea. Myös anonyymit.

Vierailija
99/129 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyykin muistaa seuraavassa somestrategiapalaverissa nostaa esiin av-palstan osuus meidän firmamme somepreesensissä 🤣🤣

Vierailija
100/129 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyykin muistaa seuraavassa somestrategiapalaverissa nostaa esiin av-palstan osuus meidän firmamme somepreesensissä 🤣🤣

Nosta toki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän