Tuleeko banaanikärpäsiä keittiöön pelkästä ruuan hajusta?
Kommentit (8)
Ei. Minä tuon ne lasipurkissa sisälle kun nukut
No voihan ne tulla, mutta jos ei ole mitään syötävää, niin ne kuolee. Minä säilytän kaikki hedelmät jne. pahimpaan kärpäsaikaan jääkaapissa ja vien kompostin vähintään kerran päivässä, niin kestää kärpäskannat kurissa.
Ne pirulaiset tosin on sellasia, että voivat majailla myös hammasharjassa. Kerran piti koko perheen hammasharjat vaihtaa, kun hampaita pestessä harjasta pölähti parvi kärpäsiä :O säilytin sitten niitä uusia harjoja myös muovipussissa jääkaapissa, koska kärpäset hammasharjassa on superyök
Jos syöt yhdenkin hedelmän niin että siit jää kuori, kivi tms sieltä ne heti tulee.
Ruistaikinastaraskista ne muuten myös tykkää.
Vien banaaninkuoret ynnä muut hedelmien jäännökset yleensä syötyäni jo samana päivänä ulkoroskikseen, koska muuten alkaa niitä kärpäsiä tulla nopeasti. Eikä koske vain kesää, vaan tapahtuu jopa talvella kovimpien pakkasjaksojen aikaankin, vaikka silloin ei pitäisi mitään kärpäsaikaa olla.
Ei tule, puhdista keittiö kunnolla katso ettei pakastin jääkaapin alle, tai hellan taakse ole tippunut jotain ruokajätettä.
Itse en käyttänyt jauhavaa kahvinkeitintä, olin unohtanut pavut liian pitkäksi aikaa. Mietin pääni puhki mistä keittiöön ilmestyy pieniä kärpäsiä. Kun puhdistin keittimen ja muutenkin keiittiön, kärpäsiä ei näy. Joskus pari jos banaani jää venymään lautaselle.
Niitä tulee myös mullasta. Vaihdoin talvella kukkiin mullat ja tuli oikea banaanikärpäsepidemia. Sitten laittelin keltaisia liimalappusia kukkaruukkuihin ja yritän saada ne pois.
Ei, kyllä ne ihan munista tulee.