Onko tämä normaalia? Kuulin samanikäisestä vanhasta koulukaverista
joka oli kuollut hiljattain vaikeaan sairauteen. En ole nähnyt häntä yli 30 vuoteen, mutta nyt en saa asiaa mielestäni. Olen alkanut miettimään omaa kuolemaani ja voiko minulle käydä samoin. Olen miettinyt myös miksi sellainen joka on elänyt terveellisesti (tiedän että ei juonut ja polttanut) ollut kaikin puolin hyvä ihminen viedään niin aikaisin ja pahat ihniset jotka ovat kyllästäneet kroppansa viinalla, tupakalla ja ylensyönnillä ja ovat olleet elämänsä kuspäitä senkun porskuttavat. Vaikea päästä yli näistä ajatuksista ja onko enää normaalia miettiä lähes tuntematonta ihmistä näin paljon.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se ihanaa, jos terveellinen elämä jatkaisi ikää ties miten paljon. Ikäiseni pikkuserkku kuoli toistakymmentä vuotta sitten keuhkosyöpään, vaikka ei ollut koskaan tupakoinut, vaan kaikin tavoin oli viettänyt terveellistä elämää, ei ryypiskellyt eikä käynyt kapakoissa ja söi terveellisesti. Myönnän, että olin järkyttynyt kuullessani hänen sairastuneen. Syöpä oli hyvin ärhäkkää laatua. Vain reilu kolme kuukautta ja sitten kaikki oli lopussa. Hän oli iäkkäiden vanhempien ainut lapsi ja edellisenä vuonna hän oli saattanut molemmat vanhempansa hautaan, molemmat yli 90-vuotiaina. Hän itse ei ehtinyt täyttää kuuttakymmentä.
Tutkivatko koskaan radon-pitoisuutta? Suuri keuhkosyöpäriski, kun asuntoihin ei laitettu niin usein radon-putkituksia ja imureita. Nykyäänkin jotkut ostavat tuon aikakauden taloja tietämättä, että talossa voin säteillä liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, alat vain juomaan viinaa sitten...
Pitäisi kai. Olen huomannut että monet alkoholin suurkuluttajat elävät todella pitkään. Onko alkoholilla puhdistava vaikutus? Tappaa bakteereja ja huonoja soluja? Pitää verisuonet puhtaana? Mihin muuhun johtopäätökseen voi tulla kun absolutistit kuolevat ja alkkikset elävät pitkään.
Ehkä karu elämä on karaissut. Tai heikommat alkkikset on kuolleet jo hyvin nuorena pois, joten siksi näkyy ylikorostetusti sitkeitä vanhoja juoppoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, alat vain juomaan viinaa sitten...
Pitäisi kai. Olen huomannut että monet alkoholin suurkuluttajat elävät todella pitkään. Onko alkoholilla puhdistava vaikutus? Tappaa bakteereja ja huonoja soluja? Pitää verisuonet puhtaana? Mihin muuhun johtopäätökseen voi tulla kun absolutistit kuolevat ja alkkikset elävät pitkään.
Onko sulla antaa jotain tutkimusta tähän että alkoholistit tosiaan elävät pitempään kuin absolutistit?
Ja missä kunnossa ovat? On kai vähän eri asia kitkutella vuosikausia laitoksessa vanhuksena kuin elää toimintakykyisenä ja liki lääkkeettömänä 75-vuotiaaksi ja kuolla silmänräpäyksessä tai muutamassa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole nähnyt häntä 30 vuoteen, et kauhean tarkkaan tietäne hänen elintapojaan varmaankaan? Ja tosiaan, tässä viidenkympin korvilla sitä alkaa ihmisiä tiuhempaan putoilla ympäriltä, kuka mistäkin syystä. Samoin alkaa olla kohta enemmän niitä, joilla ei ole enää omia vanhempia elossa, onkin itse se suvun vanhin. Se on jotenkin pysäyttävä kohta.
Tiedän tasan että eli terveellisesti. En ala ruotimaan miksi tiedän, mutta liittyy tiettyihin asioihin.
Minäkin käyn Kannasta tutkimassa tuttujen terveystietoja, kätevä palvelu tosiaan, antaa syvällisempää tietoa kuin pinnallinen Facebook.
T. Hoitsu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole nähnyt häntä 30 vuoteen, et kauhean tarkkaan tietäne hänen elintapojaan varmaankaan? Ja tosiaan, tässä viidenkympin korvilla sitä alkaa ihmisiä tiuhempaan putoilla ympäriltä, kuka mistäkin syystä. Samoin alkaa olla kohta enemmän niitä, joilla ei ole enää omia vanhempia elossa, onkin itse se suvun vanhin. Se on jotenkin pysäyttävä kohta.
Tiedän tasan että eli terveellisesti. En ala ruotimaan miksi tiedän, mutta liittyy tiettyihin asioihin.
Minäkin käyn Kannasta tutkimassa tuttujen terveystietoja, kätevä palvelu tosiaan, antaa syvällisempää tietoa kuin pinnallinen Facebook.
T. Hoitsu
No en ole hoitsu enkä pääse kantaan katsomaan kenekään asioita. Liittyy ihan muihin asioihin. Mutta älä sinä jatka tuota, jäät kiinni vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se ihanaa, jos terveellinen elämä jatkaisi ikää ties miten paljon. Ikäiseni pikkuserkku kuoli toistakymmentä vuotta sitten keuhkosyöpään, vaikka ei ollut koskaan tupakoinut, vaan kaikin tavoin oli viettänyt terveellistä elämää, ei ryypiskellyt eikä käynyt kapakoissa ja söi terveellisesti. Myönnän, että olin järkyttynyt kuullessani hänen sairastuneen. Syöpä oli hyvin ärhäkkää laatua. Vain reilu kolme kuukautta ja sitten kaikki oli lopussa. Hän oli iäkkäiden vanhempien ainut lapsi ja edellisenä vuonna hän oli saattanut molemmat vanhempansa hautaan, molemmat yli 90-vuotiaina. Hän itse ei ehtinyt täyttää kuuttakymmentä.
Tutkivatko koskaan radon-pitoisuutta? Suuri keuhkosyöpäriski, kun asuntoihin ei laitettu niin usein radon-putkituksia ja imureita. Nykyäänkin jotkut ostavat tuon aikakauden taloja tietämättä, että talossa voin säteillä liikaa.
Enpä tiedä, mutta rupeanpa selvittelemään että voin alkaa tanssimaan haudalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää taas löisin vetoa maasäteilyn puolesta.
Kun ostaa sängyn alle maasäteilyltä suojaavan sähkömagneettista kenttää kehittävän teknisen laitteen, kaikki sairaudet häviävät keuhkosyövästä peräpukamiin.
Eikä tässä vielä kaikki.
Nopean tilaajan etuna paristokäyttöinen maidonvaahdottaja, jolla luot kädenkäänteessä latteesi kuohuvan ja maittavan kerroksen kuohuvaa kaurajuomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et mieti kuollutta, ainoastaan itseäsi. Etkö näe itse?
Sekä että. Kosketti syvältä koska muistan minkälainen oli. Hyvä ihminen.
Mistä sinä tiedät, millainen ihminen hän oli sen viimeiset 30 vuotta? Ei välttämättä ollenkaan hyvä ihminen.
Onko sulla antaa jotain tutkimusta tähän että alkoholistit tosiaan elävät pitempään kuin absolutistit?