Kreikassa aika karmea tilanne, tiet poikki Rodoksella metsäpalojen vuoksi, suomalaiset ei ehkä pääse lentokentälle ja lennoilleen
"Meillä on nyt perjantaina, lauantaina ja sunnuntaina erittäin vaikea kolmen päivän jakso, jossa sääolosuhteet ovat äärimmäiset. Lämpötilat ovat erittäin korkeita ja niitä seuraavat voimakkaat tuulet, Kreikan ilmastokriisiministeri Vassilis Kikilias varoitti.
Forecan mukaan Rodoksen Kiotariin on ennustettu lauantaiksi 40 astetta ja sunnuntaiksi 42 astetta.
Pääkaupunki Ateenassa lämpötilojen odotetaan kipuavan sunnuntaina jopa 44 asteeseen."
Kommentit (1727)
Rodokselle nyt matkustavat saisivat hävetä silmät päästään, mieluiten molemmat. Joku eilisessä lehdessä kertoi menevänsä Rodoksen kaupunkiin lomalle. Ei taida tyttö tietää, kuinka lujilla sähköverkot siellä on noissa helteissä. Siellä kaupungissa on usein sähkökatkoja muutenkin saatikka nyt. Sinnepä paistuvat ja syövät pilalle mennyttä ruokaa.
Olen kokenut Rodoksen kävijä enkä tässä hätätilanteessa edes kuvittele meneväni sinne viemään tilaa evakuointilennoilta tai -laivoilta. Turistit pois sieltä!
Kreikan turismi-ministeri toivottaa turistit tervetulleiksi! No hätä!
Mitäs läksit! Kikkeliskokkelis! Tää on tää maailma.
Jatkamme, saamme kenties elää.
Ihmishenkiä ei ole kai vielä sentään menetetty maastopalojen takia. Ylen mukaan tilanne on silti edelleen "hallitsematon", haastetta on lisännyt turistilaumojen evakuointi.
Matkayhtiöt tekevät lomia Rhodokselle metsäpaloista huolimatta. Vain nillä alueilla jotka palon alla, lomat perutaan.
Ei saa kuin pienen murtoosan rahoistaan takas, jos nyt haluaisi loman perua. Moni sinne lähtee, vaikkei niin edes huvittaisi,tuonkin takia nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei meilläkään mitään nimilappuja niissä ole. Kolme isoa matkalaukkua on siellä nyt teillä tietämättömillä."
Petterin matkalaukut ovat hotellin respassa ilman nimilappuja. Sisällä mm. auton avaimet.
Petteri palasi Rodokselta Suomeen ilman omaisuuttaan Täytyy taksikuskille pahoitella
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009737039.html?cs=emaileikö vakuutus korvaa
Todennäköisesti ei. Usein luonnonkatastrofit on rajattu korvausten ulkopuolelle.
Outo juttu, jos ei sen vertaa viitsi varautua, että passit, avaimet, lääkkeet tms on käsimatkatavaroissa siinä vaiheessa, kun ensimmäiset evakuointiepäilyt edes nousee vihjauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuota turistien hädän väheksymistä. Eihän se ole pois huolesta ja surusta, mikä kohdistuu saaren asukkaisiin ja elinkeinoihin.
Rodos on hyvin rakastettu saari, suomalaiset ovat matkustaneet sinne jo 1970-luvulla. Itse yllätyin, siellä ensi kertaa käydessäni, miten kaunis, monipuolinen ja kansainvälisesti suosittu paikka se on.
Olen itse kokenut ihan toisella turistikohteella maastopalon vuoksi evakuoinnin, ja miten pelottava kokemus se oli. Olimme odottaneet matkaa pitkän, kylmän talven jälkeen, säästäneet siihen. Meillä oli sikäli onnea, että pääsimme toisen hotellin sviitteihin turvaan, emme joutuneet viettämään öitä nokisateessa taivasalla, kuten monet turistit nyt Rodoksella joutuvat.
On järkyttävää nähdä, että ihmiset kommentoivat niin pahantahtoisesti ja vahingoniloisesti suomalaisten ja muiden pohjoismaalaisten turistien ahdinkoa. Turistit ovat lomaansa varten käyttäneet rahaa, odottaneet sitä ja tarvinneet sitä. Eivät he ole mitään pahaa siellä tehneet.
Vähän empatiaa ja ymmärrystä toisia ihmisiä kohtaan. Tuollaisen tilanteen itse kokeneena voin sanoa, että itku tuli, kun katselin noita kuvia ja luin juttuja. Elävästi palautui mieleeni huoli omasta perheestäni, miten pelottavaa on, kun näkee valtavan tulipalon leviävän tuulen mukana kohti omaa sijaintia ja palojätettä lentää päälle.
Ei siinä ole mitään syytä vahingoniloon, ei pitäisi olla.
Toisissa perheissä ei ikinä päästä etelän lomalle, koska toinen vanhempi ei saa vakituista työpaikkaa, asutaan vuokralla eikä ole edes saunavuoroa ja mitä te teette haukutte heitä vielä lisäksi.
Mulla tulee herpes silmään aina kun on jostain asiasta stressi. Hallitus meinaa leikata työttömyystukia ja jos mulla ei ole rahaa lääkäriin ja lääkkeisiin niin silmä sokeutuu ja sitten olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja tarvitsen avustajan. Kaikki työttömät ei saa toimeentulotukea.
saat toumeentulotukea jos et omista muuta kun huulet ja halut
Kaikki ei saa toimeentulotukea. Ihmisten on pakko jättää lääkkeet ostamatta ja valtio maksaa työkyvyttömyyseläkkeen ja avustajan, kun näkö menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuota turistien hädän väheksymistä. Eihän se ole pois huolesta ja surusta, mikä kohdistuu saaren asukkaisiin ja elinkeinoihin.
Rodos on hyvin rakastettu saari, suomalaiset ovat matkustaneet sinne jo 1970-luvulla. Itse yllätyin, siellä ensi kertaa käydessäni, miten kaunis, monipuolinen ja kansainvälisesti suosittu paikka se on.
Olen itse kokenut ihan toisella turistikohteella maastopalon vuoksi evakuoinnin, ja miten pelottava kokemus se oli. Olimme odottaneet matkaa pitkän, kylmän talven jälkeen, säästäneet siihen. Meillä oli sikäli onnea, että pääsimme toisen hotellin sviitteihin turvaan, emme joutuneet viettämään öitä nokisateessa taivasalla, kuten monet turistit nyt Rodoksella joutuvat.
On järkyttävää nähdä, että ihmiset kommentoivat niin pahantahtoisesti ja vahingoniloisesti suomalaisten ja muiden pohjoismaalaisten turistien ahdinkoa. Turistit ovat lomaansa varten käyttäneet rahaa, odottaneet sitä ja tarvinneet sitä. Eivät he ole mitään pahaa siellä tehneet.
Vähän empatiaa ja ymmärrystä toisia ihmisiä kohtaan. Tuollaisen tilanteen itse kokeneena voin sanoa, että itku tuli, kun katselin noita kuvia ja luin juttuja. Elävästi palautui mieleeni huoli omasta perheestäni, miten pelottavaa on, kun näkee valtavan tulipalon leviävän tuulen mukana kohti omaa sijaintia ja palojätettä lentää päälle.
Ei siinä ole mitään syytä vahingoniloon, ei pitäisi olla.
Toisissa perheissä ei ikinä päästä etelän lomalle, koska toinen vanhempi ei saa vakituista työpaikkaa, asutaan vuokralla eikä ole edes saunavuoroa ja mitä te teette haukutte heitä vielä lisäksi.
Mulla tulee herpes silmään aina kun on jostain asiasta stressi. Hallitus meinaa leikata työttömyystukia ja jos mulla ei ole rahaa lääkäriin ja lääkkeisiin niin silmä sokeutuu ja sitten olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja tarvitsen avustajan. Kaikki työttömät ei saa toimeentulotukea.
saat toumeentulotukea jos et omista muuta kun huulet ja halut
Kaikki ei saa toimeentulotukea. Ihmisten on pakko jättää lääkkeet ostamatta ja valtio maksaa työkyvyttömyyseläkkeen ja avustajan, kun näkö menee.
Oikeiston tekemää politiikkaa, kun säästetään niin se tulee hemmetisti kalliimmaksi.
Joo, on kyllä ikävä tilanne. Saakelin persut?
Vierailija kirjoitti:
"Tällä hetkellä riski on iso, että koko saari palaa, Tzortzis sanoo."
Tää on jo kauhistuttavan jännää.
Pientä tuo on sodan kourissa oleviin siviileihin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ilmastokriisi?
Ei ole mitään ilmastokriisiä. Kyllä saa olla harvinaisen tyhmä jos luulee että ihminen voisi vaikuttaa kokonaisen planeetan lämpötilaan. Ei ihminen mikään jumala sentään ole.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan ymmärtänyt sitä jos on joku luonnonkatastrofi niin ollaan huolissaan joistain turisteista jotka ovat siellä vapaaehtoisesti. Siellä on saatana paikallisia ihmisiä joiden koko elämä menee piloille kun elinkeino, koti kaikki tuhoutuu.
Plus luonto, tuhansia eläimiä kuolee paloissa kun eivät pääse pakoon minnekään. Ja ihmiset itkee matkalaukkujensa perään. Käsittämätöntä!
En tunne mitään sympatiaa jotain suomituristeja kohtaan. Kesällä Rodokselle, voi tsiisus mitä JUNTTEJA.
Onkohan venäläiset "turistit" sytytelleet?
Siis miksi ne ei yritä torjua sitä paloa?? En oo missään kuullu että lentokoneilla lennettäisi yli tiputtamaan vettä tai muuta?
Suurin osa saarta on ihan ok ja siellä vietetään normaalia kesälomaa. Yhtään vähättelemättä maastopaloja.
Vierailija kirjoitti:
En tunne mitään sympatiaa jotain suomituristeja kohtaan. Kesällä Rodokselle, voi tsiisus mitä JUNTTEJA.
Tunnetko muita kansallisuuksia kohtaan muka?
en todellakaan lähde, kerran käynyt