Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valitse: a) kotipäivä vai b) päivä ostoskeskuksessa?

Vierailija
22.07.2023 |

Minulle valinta on selvä. Kotipäivä. Joskus 16-vuotiaana olisin halunnut päivän ostoksilla (silloin ostoskeskuksia ei tainnut vielä Suomessa olla), mutta nyt keski-ikäisenä haluan vain olla rauhassa.

Entä te?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin shoppailla ja kahvitella jonkun kaverin kanssa. Kotona ahdistaa siivoamattomuus.

Vierailija
22/24 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipäivä TAI päivä luonnossa.

Ostoskeskus päivät ovat NIIN OUT !

Liika , siis TURHA ostaminen on "rikos" luontoa vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotipiäivä ehdottomasti. - Ihmettelen miten paljon muilla suomalaisilla kuin minulla on rahaa ja varallisuutta kun tuntuu, että osalle on suorastaan harrastus maleksia ja kuljeskella ja ostella kauppakeskuksista.- kauppakeskuksista joita on viime vuosikymmeninä noussut kuin sieniä sateella ja lähes jokaisessa samat ylikansalliset liikkeet ja myymälät samal kun moni paikallinen on saanut väistyä ja kuntakeskukset ja kivijalkaliikeet kituuttaa. - Ja koska halutaan vähän persoonallsiempaa tai on krapulapäivä niin harrastetaan shoppialua netin kautta.

Olipa nega vastaus. Kaikkien pitäisi tehdä kuten sinä tai tulee haukut. Niinkuin yks riikka.

Ei tietenkään pidä. Suomi olisi hetekssä konkurssissa jos kaikki olisivat yhtä kulutusrajoitteisa kuin minä itse. Meidät (itseni mukaan lukien) on saatu uskomaan, että kuluttaminen on hyve ja näin pidetään markkinatalous hengissä.  On huono juttu jos ei osta uutta vaikka ei tarvitsisikaan koska yrittäjät koska valtionvelka. Koska globalisaatio. 

Samal kun halutaan säästää siinä, että joku toine saisi muutaman kympin tukea, jotta voisi jatkaa asumistaan asumistuen turvin tai nuorten jälhoidosta. Mikä pahinta jos jouduttaisiin maksamaan muutama satanen enempi vuodessa veroja tai jättämään vuosittaine ulkomaanmatka välistä. Eihän sellaine käy kun ei ole enää koronaakaan. Ja sekin oli varmaan vain vasemmsitopuolueiden sumutusta eikös niin?

Tärkeintähän kuitenkin että ainakin seitsemän kymmenestä on korkeasti koulutettu ja ja loput korkeammin koulutettuja. Ollaan huippuosaajia kaikki. Niin maailma pelastuu. 

Niinpä anteeksi jos satutin ja loukkasin ja aiheutin mielipahaa kirjoituksellani. - Itseäni vain harmittaa tämä meno kun tuntuu, että polarisaatio vain kasvaa ja päivä ja hetki enemmän.

Vierailija
24/24 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olis rajattomasti rahaa käytössä valitsisin ostoskeskuksen.

Muuten kotipäivä vie kyllä voiton.

Ja vietänkin niin paljon kotipäiviä ja käyn ostoskeskuksissa vain kun joku tarve. Siksi nyt tässä valitsin ostokset.

Lisäksi olen laihtunut niin nyt on kivempi ostaa vaatteita ja tarvitsisin oikeastikkin vaatteita kun kaikki vanhat on isoja. Mutta ei ole rahaa ostaa.