Onko ihan normaalia, että viikonlopun ruokaostokset nelihenkiselle perheelle on säännöllisesti yli 200 e?
Kommentit (276)
Vierailija kirjoitti:
"Tuo on nelihenkisen perheen kuukauden ruokabudjetti"
Olen yksin elävä mies ja hyvä jos kahdeksi viikoksi riittäisi.
Ei riitä mitenkään jos juomatkin on mukana...
Nooo... riippuu siitä miten paljon käytte arkena kaupassa . Ja mitä siellä kaapeissa jo on valmiiksi? Meillä käydään päivittäin melkein jotain hakemassa, niin ei tarvitse viikonloppuna hakea kuin jotain täydennystä.
Riippuu tietysti mitä ostaa. Mutta kuulostaa aika normaalilta. Tuntemani perheellinen ei koskaan pääse kaupasta alle 100 euron vaikka lähtisi alunperin ostamaan sieltä pelkästään banaania. Kaupassa tulee kuitenkin mieleen mitä kaikkea muuta puuttukaan (no leipä vanheni, levitettä tarvii ja juustoa, vois ottaa illaksi salaattiainekset lisäksi, vessapaperia tarvii kohta kuitenkin...). Jos ovat etukäteen suunnitellut listan kaikesta niin se on yleensä jonkun 150 - 200 euroa mitä niihin menee.
Tuolla summalla (200 e) pitäisi riittää viikoksi neljälle henkilölle.
Meillä menee 2 aikuiselle satanen viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Teillä ei sitten juurikaan syödä. Tai ruokiin kuuluu tyyliin itse kalastettua kalaa, itsepoimittuja marjoja jne.
Kuulostaa isolta summalta ostaa kerralla.. toisaalta kun olin pienten kanssa vielä kotona niin kyllä joskus meni 180€ kerralla ruokakauppaan. Jos käytiin yhdessä esimerkiksi ja en ollut päässyt hetkeen ostoksille.
Kertoo tuhlailusta. No kannattaahan se raha johonkin käyttää jos ei ole muuta suunnitelmaa. Sellasta mihin vois helposti säästää.
Jos menee viikonlopun ruokiin 200 euroa niin syö melko överisti. Toki jos on varaa ja tykkää niin ok.
No ruoka on tosi kallista. Meillä menee 200€ kahdestaan miehen kanssa ja syödään vielä ulkona tai tilataan woltilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä ei sitten juurikaan syödä. Tai ruokiin kuuluu tyyliin itse kalastettua kalaa, itsepoimittuja marjoja jne.
Satanen on kahdelle hengelle ihan riittävä ruokaraha/ viikko. Eli 400€/kk.
Ja tuo 200/ viikko ihan ruhtinaallinen 4 henkilölle. Sehän tekee 800€/ kk.
Vierailija kirjoitti:
Jos menee viikonlopun ruokiin 200 euroa niin syö melko överisti. Toki jos on varaa ja tykkää niin ok.
Ei todellakaan mitenkään överisti. Kalaa ja laaduksta lihaa niin pelkästään siihen menee helposti 50€ pintaan rahaa neljälle henkilölle. Jos lapset ovat teini-ikäisiä ruokaa kuuluu määrällisesti todella paljon.
Mulla meni alta 20 e kahden aikuisen viikonloppuruokiin (grilliherkkusienet+pekoni+tuorejuusto, varhaisperunat+possupihvit, salaattitarpeet), pakastimessa itse leivottua pullaa kahvin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200€ oli viikonlopulle, ei viikolle. Viikonloppuna usein ostetaan herkkuja yms. joihin menee enemmän rahaa. Ja moni täydentää viikonloppuostoksilla vähän reilummalla kädellä myös kuiva-ainekaappia ja pakastinta. En pidä mitenkään kummallisena, jos siihen saa menemään 200e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nipin napin riittää viikonlopulle. Viikolle ei mitenkään päin.
t. kahden urheilevan teini äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei taida olla teini-ikäisiä lapsia ja oma kulutuskin on pienikokoisen toimistotyötä tekevän naisen tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan mitenkään överisti. Kalaa ja laaduksta lihaa niin pelkästään siihen menee helposti 50€ pintaan rahaa neljälle henkilölle. Jos lapset ovat teini-ikäisiä ruokaa kuuluu määrällisesti todella paljon.
Joo joo, kyllä mä sen ymmärrän. Tietysti jos ostaa ahvenfileitä ja naudanpaistia niin saahan sitä rahaa kulumaan vaikka tonnin. Tai niin paljon kuin haluaa.
Kysymys kuuluukin, että onko normaalia.
Mikä sitten on kenellekin normaalia. Mun mielestä on iso summa ostaa kaupasta kerralla ruokaa 200€: lla viikonlopuksi. Ja joo, perheessämme on myös teinejä.
Tänään syötiin tortilloita ja kinkkukiusaus on uunissa illaksi ja huomiselle. Muuten syödään ihan perus aamupalaa, jogurttia, leipää. Toki myös herkkuja yleensä.
Ehkä alle satanen mennyt nyt viikonlopun ostoksiin. Kaapit on täynnä ruokaa yleensä aina.
onko tosiaan tuet noin suuria että on varaa ei ole työssä käyvillä varaa tuonlaiseen pröstäilyyn
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo joo, kyllä mä sen ymmärrän. Tietysti jos ostaa ahvenfileitä ja naudanpaistia niin saahan sitä rahaa kulumaan vaikka tonnin. Tai niin paljon kuin haluaa.
Kysymys kuuluukin, että onko normaalia.
Mikä sitten on kenellekin normaalia. Mun mielestä on iso summa ostaa kaupasta kerralla ruokaa 200€: lla viikonlopuksi. Ja joo, perheessämme on myös teinejä.
Tänään syötiin tortilloita ja kinkkukiusaus on uunissa illaksi ja huomiselle. Muuten syödään ihan perus aamupalaa, jogurttia, leipää. Toki myös herkkuja yleensä.
Ehkä alle satanen mennyt nyt viikonlopun ostoksiin. Kaapit on täynnä ruokaa yleensä aina.
Suurimmalle osalle on ihan normaalia ostaa myös kalaa ja lihaa. Ei kaikilla eletä samoin kuin teillä.
Kai sitä pääse 0 eurolla jos ei käy kaupassa ollenkaan.
Tai voi olla sitten mitä vaan riippuen mitä ostaa.