Minä kirjoitin sen ketjun, lapseni on kuollut,vauvani on poissa.
Tiesin ettei tänne kannattaisi kirjoittaa, koska ihmiset osaavat olla outoja. Kiitin myöskin osanotoista.
Minä vain satun kuulumaan niihin ihmisiin, jotka työstävät suruaan kirjoittamalla. On myös totta, että vauvani videolla vilkutti kädellään. Muuten hän vain makasi keskoskaapissaan liikkumatta. En ole vanhemmille lapsilleni antanut vauvan kuvaa leikkeihin, vaan olohuoneessamme vauvan kuva on kehyksissä sivupöydällä ja siihen pöydälle vanhemmat lapseni menivät autoineen leikkimään, aivan kuin vauvan kanssa. 3v ja 5v todellakin tajuavat tilanteen. He ymmärtävät ettei velivauva tule kotiin. He myös näkevät miten minä ja mieheni itkemme ja varmasti ahdistuvat siitäkin ja siksi nukkuvat yöt levottomasti. Olemme kertoneet heille että meillä on vauvaa ikävä, mutta niinkuin jo aiemmin sanoin, asetamme kaikki lapsemme samalle viivalle, kerromme myös koko ajan vanhemmille lapsille kuinka tärkeitä he ovat.
Imelää tai ei, näin asiat vain ovat.
Sitten vielä ylläpidolle kysymys. Vuosia olen teidän asiakkaanne ollut palstalla, enkä ole tajunnutkaan ettei tänne saa kirjoittaa mitään ikävää, muuten viesti poistetaan asiattomana? Jos kerran ip osoitteen kautta saatte tietää kuka minä olen, olisin kiinnostunut yhteydenotostanne, koska suoraan sanottuna, minua loukkasi tuo.
Jokainen käsittelee suruaan eritavoin ja tämä on minun tapani. Olen ehkä liian suora ja avoin, mutten halua padota sisälle mitään sillä haluan joskus päästä tästä pahimmasta irti ja jatkaa elämääni, kahden lapseni ja mieheni kanssa.
Emme halunneet järjestää hautajaisia ennen joulua, sillä ainut mahdollisuus olisi ollut jouluviikko, johtuen juuri ruumiinavauksesta. Siksi vasta heti joulun jälkeen. Kuten jo aiemmin kerroin minulla on kaikki raskaudet olleet vaikeita ja lapset syntyneet keskosina, siksi nyt sektion yhteydessä tehtiin sterilisaatio, koska lääkärit kertoivat ettei kehoni kestäisi enää raskauksia, eikä varsinkaan supistusestohoitoja joita väistämättä tarvitsisin.
Kiitos kaunis kaikille ja joulun toivotuksia teille. Miettimisen aihetta varmasti juttuni antoi, jos ei muuta. Elämä on tässä ja nyt, huomenna kaikki voi olla toisin.
Edelleen se äiti.
Kommentit (38)
Voitte pienissä päissänne miettiä kirjoitusta provoksi ja omissa " viisaissa" ajatuksissa leimata ap:n motiivit kirjoittamiselleen, voitte jopa haukkua ap:tä mielissänne tai vaikka kaverillenne, mutta ÄLKÄÄ tulko tänne laukomaan noita typeryyksiänne. Vaikka kirjoitus olisikin provo, on silti suuri mahdollisuus, ettei se sitä ole ja voitte vain kuvitella mitä epäempaattiset idiootimaiset juttunne tekevät ap:lle ja hänen perheelleen.
Ap:lle syvä osanottoni ja voimia jaksaa tulevaa. En voi edes kuvitella kuinka vaikeaa teillä nyt on.
Täällä on kyllä niin käsittämättömän tunnevammaisia ihmisiä palstailemassa. Huolestuttaa todellakin heidän lapsiensa tulevaisuus.
Osan ottoni sinulle ja perheellesi ap. Tällä hetkellä ei varmastikaan mikään mitä voisi sanoa lohduta. Olette silti monen ajatuksissa.
En osaa kuin kuvitella miten kamalalta susta tuntuu oman lapsen menetäminen :( Kyyneleet valuivat, kun tekstiäsi luin. Voimia!
Ja rauhallista joulun aikaa teille kaikille! Minna
Jaksamista sinulle ja koko perheellesi. Voin vain kuvitella miltä sinusta tuntuu;( Meidän pienimmällä oli todella läheltäpiti tilanne ihan pienenä ja ajatuskin menettämisestä koski jumalattoman paljon! Voimia!
Täällä virtuaalimaailmassa ei aina muista sitä, että joidenkin viestien takana on myös oikeita ihmisiä ja oikeita tarinoita. Suoraan sanoen hävettää.
Pyydän anteeksi ap.
poistettiinko se ketju?
Ehkä se poistettiin niitten asiattomien kommenttien vuoksi joita siihen myöhemmin tuli - muuten en voi ymmärtää.
Tosin aiemminkin on ollut aika outoa sensuurilinjaa tällä palstalla... mene tiedä.
Ja kaikesta huolimatta ihanaa ja valoisaa joulua!
Suruun osaa ottaen: Äiti ja tytöt
Ja olen myös huomannut etti moni valvojakaan ole ihan valot päällä, valitettavasti.
pahoittelen niiden puolesta, ketkä sinulle ilkeilivät :(
Mulle kävi tällä palstalla aikoinani aivan samalla tavalla, silloin tosin palsta oli vielä vanhassa formaatissaan (samanlainen kuin entinen online-palsta.) Esikoisvauvani kuoli 2kk ikäisenä, eikä minun tarvitse selittää sulle miltä musta tuntui silloin. Jossain vaiheessa, ehkä viikon-puolentoista päästä kirjoitin siitä silloisella palstalla ja sain myös uskomatonta paskaa niskaani. KUKAAN ei kuulemma tule kirjoittamaan viikon päästä vauvan kuolemasta keskustelupalstalle.
En voi kuin lähettää sulle ison voimahalin ja toivoa jaksamista koko perheellesi. Ja vielä yksi neuvo: älä turhaan viitsi kerätä paskaa niskaasi tältä palstalta. Oletko liittynyt esim. enkelivauva-ryhmään yahoogroupseissa? Se oli mulle aikoinani todella tärkeä paikka vertaistuen saamiseksi.
että ihmiset kuolevat muuhunkin kuin vanhuuteen.
Hyvää joulua kaikesta huolimatta
enkä ymmärrä, miten joku voi vittuilla lapsensa menettäneelle (luin vain osan edellisestä ketjusta).
kai he ajattelivat, että mitä vain voi näin anonyymisti sanoa, kai täällä monet (myös itse) käyvät välillä vaan tuulettamassa omaa pahaa mieltään, mutta en kyllä käsitä miten lyötyä viitsitään enää lyödä...
jaksamista sinulle ja perheellesi!
ei itse asian. Aamulla oli vielä ketju täällä mutta se oli " lukittu" .
...jos valvoja on poistanut kyseisen aloituksesi, hän on poistanut sen niiden järkyttävän typerien vastausten vuoksi. Toisin sanoen sinua ajatellen. Valvojat eivät näe kenenkään ip-osoitteita. Valvoja voi vain siirtää viestejä toisille palstoille tai poistaa kokonaan.
Mutta sen olen huomannut, että tuo muille puhuminen ja kirjoittaminen on yksi tapa käsitellä lapsikuolleisuutta. Minulla on yksi tällainen tuttu, enkä siksi pidä mitenkään ihmeellisenä, jos joku tänne purkaa suruaan. On todella kurjaa, jos tuollaisesta aiheesta ei täällä saa puhua, kun kyse ei ole mistään laittomuudesta, rikollisesta, siveettömyydestä, moraalittomasta, jne. Paljon asiattomampia aiheita täällä kyllä on pilvin pimein.
Voimia sinulle ap! Taivaan asukit ovat kaikki varmasti ihastuneita, kun saivat sinne vauvasi. Ja vauvasi saa nauraa siellä kaiket päivät.
Tällä palstalla on useampi valvoja. Valvojat eivät toimi kimpassa vaan toisistaan täysin tietämättöminä. Toinen valvoja on saattanut poistaa edellisenä päivänä asiattomat vastaukset ja toinen valvoja seuraavana päivänä koko ketjun.
Älkäähän niin hanakasti julistako totuuksia taustoja tuntematta.
Ihmetyttää sitten, että mitä kokemattomat kuvittelevat ihmisen tekevän, jos lapsi kuolee. Istutaanko sen jälkeen kotona kädet ristissä kuukausikaupalla. Niin surullista kuin lapsen kuolema onkin, niin perhe tarvii ruokaa, isommat lapset on hoidettava, aika on jotenkin saatava kulumaan. Ei siinä ole mitään ihmeellistä, jos tulee selailtua nettiä, jottai saisi ajatuksia hetkeksi vähän muualle, tai sitten löytäisi sitä vertaistukea. Edes lapsen kuolema ei tarkoita kaikille kolmen kuukauden hoitojaksoa psykiatrisessa sairaalassa. Päinvastoin, ulospäin elämä alkaa näyttää yllättävän pian normaalilta.
Tänään pohjalaisessa on pienen pojan kuolinilmoitus. =(