Lue keskustelun säännöt.
Sepelvaltimotauti ja rasitus-ekg
21.07.2023 |
Onko täällä ihmiset käyneet rasitus-ekg:ssä? Onko ihan luotettava sepelvaltimotaudin poissulkuun? Tiedän että ei 100% luotettava mutta edes jonkin verran 😬 Kävin siis kyseisessä testissä kun välillä närästää ja närästys pahenee portaissa tai juostessa. Esim pyöräillessä ei tule. Eikä tule silloinkaan oireita jos muuten ei närästä. Eihän tuo voi olla sepelvaltimotautia jos on vain silloin tällöin oireita eikä kaikessa rasituksessa tule? 🥺
Kärsin ahdistuneisuushäiriöstä joka ilmenee hypokondriana.
Kommentit (61)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Silloin kun tuo tunne portaissa tulee pahana, niin yleensä jatkuu sitten tavallisena närästyksenä niin kauan kunnes otan närästyslääkettä. Eli siis vaikuttaisi olevan happojen nousua kurkkuun, ja refluksia minulla epäillään.
Mutta tuo vaan pelottaa että pahenee portaissa. Monen refluksista kärsivän kanssa olen jutellut ja tuo on kuulemma normaalia heilläkin, mutta kun kärsii ahdistuneisuushäiriöstä niin sitä aina pelkää pahinta.
Olen käynyt samasta syystä myös Hertta testissä, joka mittaa keramideja, ja antaa tulokseksi sekä sydänkohtaus että diabetesriskiluvun. Itselläni se oli matala.
Ja häiritsee myös se, että ihan lääketieteellisessä kirjoituksissa lukee, että oireet tulevat samanlaisina samankaltaisessa rasituksessa, eikä vain silloin tällöin, ja sitten täällä kuitenkin sanotaan että ei mitään oireita kun pari kertaa. Ei tässä tiedä enää mihin uskoa.