Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalankulkija: kiitätkö kun autoilija päästää sinut ylittämään suojatien? Miksi kyllä/ei?

Vierailija
21.07.2023 |

Minä en kiitä, koska on ihan autoilijoiden velvollisuus päästää ylittämään suojatie.

Jalankulkija: kiitätkö kun autoilija päästää sinut ylittämään suojatien? Miksi kyllä/ei?

Vaihtoehdot

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö, miksi pitäisi kiittää siitä, että toinen noudattaa velvollisuuksiaan?

Vierailija
22/36 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minun käsitykseni mukaan se ei ole mitään tien antamista, vaan sääntöjen noudattamista. Autoilija pysähtyy, jos joku on aikeissa ylittää tietä, eikä ole liikennevaloja. Nämä eivät ole mitään näkemyseroja, vaan sääntöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukat ei ymmärrä tavanomaista kohteliaisuutta vaan vetoavat lakiin. Vähän sama kuin törpöt jotka ei tervehdi takaisin silloin kun heitä on ensin tervehditty.

Vierailija
24/36 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En heiluttele ja kiittele.  Eniten ketuttaa juurikin ne ihmiset, joille annat sitä tietä eli ennakoit ja jarrutat jo hyvissä ajoin.....ja sitten alkaa se käden heiluttelu, että mene sinä ensin......Kun mikään ei riitä...lallallaa

Vierailija
25/36 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus. En pidä siitä, että auto kiihdyttää ennen suojatietä ja kun sitten jalankulkija pysähtyy autokin pysähtyy. Jos kuljettaja hidastaa ja antaa tietä selvästi, kiitän toki.

Vierailija
26/36 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tässä asiassa on jokin velvollisuus kiittää, niin autoilijatkin saavat sitten alkaa kiittämään kävelijöitä, kun jäävät odottamaan omaa vuoroaan punaisen valon palaessa.

Vierailija
27/36 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En heiluttele ja kiittele.  Eniten ketuttaa juurikin ne ihmiset, joille annat sitä tietä eli ennakoit ja jarrutat jo hyvissä ajoin.....ja sitten alkaa se käden heiluttelu, että mene sinä ensin......Kun mikään ei riitä...lallallaa

Minä taas en pidä niistä jalankulkijoista, jotka seisoskelee esimerkiksi kännykkää katsellen aivan risteyksen vieressä, ja joista ei voi olla varma aikovatko lähteä ylittämään sen seuraavalla sekunnilla. Usein nämä heräävät tilanteeseen siinä vaiheessa kun auto on jo pysähtynyt suojatien viereen ja näyttävät sitten etteivät ole mihinkään menossa, tai toisinaan eivät vielä silloinkaan.

Sen sijaan arvostan niitä, jotka näyttävät jo etukäteen että heillä ei ole kiire ja autoilija voi mennä ensin. Kuin myös niitä jotka näyttävät jo etukäteen että he haluavat kävellä suojatielle, jolloin minäkin tiedän että annan heille tietä.

Vierailija
28/36 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo menen ihan kädestäpitäen kiittelemään.

Vierailija
29/36 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kuljen fillarilla ja aina heilautan kättäni kiitokseksi, kun antavat tietä.

Miksi en kiittäisi, kun toinen huomioi itseäni mukavasti?

Et varmaankaan tiedä, että fillarilla ajaessasi sinulla ei ole mitään jalankulkijan oikeuksia ja olet tasa-arvoisissa risteyksissä väistämisvelvollinen suoraan ajavaan autoon nähden. Eipä nuo autolijatkaan tunnu oikein asiaa hallitsevan. liikenneympyrässä asia on tietysti toisin. Kohteliaisuus on tietysti ihan hyvä liikenteessäkin, mutta jos silloin poikkeamme liikennesäännöistä, niin mielestäni se johtaa anarkiaan!

Mä aina odotan, että autot menevät ensiksi ja oon hyvin tarkkana kun ylitän autotietä.

Menen vain sitten auton edestä, jos he antavat itselleni tietä. Sokeasti en luota kehenkään autoilijaan. En kuulu niihin, jotka kiilaavat ja menevät vain tien yli katsomatta tuleeko autoja.

Menen vain kun on selvää mennä autotien yli.

Vierailija
30/36 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kiitä, kun kuuluu autoilijan velvollisuuteen. En itsekään autoilijana odota kiitosta. 

Vierailija
31/36 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitän. Tietenkin. Mikä moukka ei kiitä?

Minä en kiitä, kun mielestäni se on vain velvollisuus pydähtyä. Ajan autoa ja kävelen yhtä paljon. En kiitä enkä odota kiitosta. 

Vierailija
32/36 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minun käsitykseni mukaan se ei ole mitään tien antamista, vaan sääntöjen noudattamista. Autoilija pysähtyy, jos joku on aikeissa ylittää tietä, eikä ole liikennevaloja. Nämä eivät ole mitään näkemyseroja, vaan sääntöjä.

Kyllä tästäkin asiasta näkemyseroja löytyy ja nillittäminen on varmaan kivaa. Vai oletko insinööri?

Tien antaminen = sääntöjen noudattaminen.

Vierailija
33/36 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän. Hymyilen ja usein nostan kättä tervehdykseksi. Olen opettanut myös lapset vilkuttamaan autoilijoille, jotka päästävät rattaat tien yli. Kohteliaisuus on perusasia ja ystävällisyys ei maksa mitään.

Toki liikennesääntöjen mukaan jalankulkija kuuluisi päästää ensin, jos on astumassa tielle, mutta minusta on mukavaa vähän palkita niitä, jotka toimivat kauniisti, sillä ei se todellakaan ole nykyään mikään itsestäänselvyys, että kaikki niin toimisivat. Uskon, että autoilijallekin tulee siitä hyvä mieli.

Jos olen itse autolla liikkeellä, annan tietä jalankulkijoille. Ei minulla ole ikinä niin kiire minnekään, ettenkö voisi tehdä niin.

Vierailija
34/36 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kuljen fillarilla ja aina heilautan kättäni kiitokseksi, kun antavat tietä.

Miksi en kiittäisi, kun toinen huomioi itseäni mukavasti?

Miksi itsestäänselvyyksistä täytyy kiitellä?

Nykypäivänä mikään ei ole itsestäänselvyys.

Vai luotatko itse sokeasti, että auto pysähtyy jos astut suojatielle?

Vierailija
35/36 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harva polkupyöräilijä päästää jalankulkijan yli, vaikka polkupyöräilijöille on suojateillä sama väistämisvelvollisuus kuin muillakin ajoneuvon kuljettajilla.

Vierailija
36/36 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kiitä. Eikö heidän kuulu päästää kävelijä suojatien yli? En tosin tunne liikennesääntöjä sillä tavalla, minulla ei ole ajokorttiakaan joten senkään puolesta en tunne. 

En kylläkään automaattisesti oleta autoilijan päästävän minua ensin, vaan aina vähän hidastan ja katson, hidastaako autoilija vai ajaako vain. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme