Miksi kuninkaallisten edessä pitää niiata? Eihän he ole mitään yli-ihmisiä vaan ihan tavallisia tallaajia kuten me muutkin..
Mitä he ovat tehneet, että pitäisi niiata ja pokkuroida hullun lailla? Eli jos tapaisit jokun kuninkaallisen niin niiaisitko naisena?
Ymmärrän tavat jne mutta ei me eletä enää 1700-luvulla. Mä en ymmärrä kuninkaallisia ollenkaan ja miten ovat vielä "vallassa" tänä päivänä. Eikö meidän kaikkien pitäisi olla tasa-arvoisia keskenään.
Kommentit (52)
"Kaikki ovat tasa-arvoisia. Jotkut vain ovat tasa-arvoisempia kuin toiset."
No hätä Ap
Ei sulle tule tilannetta että tapaisit kuninkaallisia, ei tarvitse tuota miettiä.
Jos suomessa ois kuningas niin varmasti länttäisin turpaan jos sattuis reitille. En ala kumartamaan mitään pelleä joka istuu pallillaan vain sen takia, että sattui nyt syntymään oikeaan perheeseen.
Mun mielestä ton jutun pointti ei ollut niiauksen tai kumartelun puute, vaan se, että eivät nousseet seisomaan.
Normaalisti miehet nousee aina seisomaan tervehtiäkseen, kun nainen tuolla tavoin liittyy joukkoon. Se on kohteliasta.
pelle monarkki kirjoitti:
Jos suomessa ois kuningas niin varmasti länttäisin turpaan jos sattuis reitille. En ala kumartamaan mitään pelleä joka istuu pallillaan vain sen takia, että sattui nyt syntymään oikeaan perheeseen.
Juuri näin.
Entä presidentti, niiaisitko/kumartaisitko? Puhuttelisitko etunimellä vai tittelillä?
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ton jutun pointti ei ollut niiauksen tai kumartelun puute, vaan se, että eivät nousseet seisomaan.
Normaalisti miehet nousee aina seisomaan tervehtiäkseen, kun nainen tuolla tavoin liittyy joukkoon. Se on kohteliasta.
En viitannut mihinkään juttuun lehdessä vaan kysyn yleisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole miehiä ja naisia. Siksi kaikki binääriseen sukupuolijakoon perustuvat kohteliaisuussäännöt ovat yhtä tyhjän kanssa.
Enkyllä ymmärrä, miksi muiden maiden kansalaisten tulisi kuninkaallisia niiata/kumartaa tms. ainakaan enää näinä aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Entä presidentti, niiaisitko/kumartaisitko? Puhuttelisitko etunimellä vai tittelillä?
No nämä metsäläiset on ns kovia jätkiä:
Ei mitään pellejä pokkuroida!
Se tässä keskustelussa tulee erittäin hyvin selväx
Minä olen kuninkaallinen ja jos saisin suomeen englannin kruunun itteleni niin minä en haluaisi että minulle kumarrutaan tai niiataan
Vierailija kirjoitti:
Olen kohtelias kaikkia kohtaan, myös presidenttiä kohtaan, mutten presidenttiä kohtaan käyttäydy eri tavalla kuin kaupan kassaakaan kohtaan. Molemmille olen kohtelias.
Se on vähän kuin leikki, jonka sääntöjä noudatetaan yhteisymmärryksessä kuitenkin ymmärtäen, että leikki loppuu joskus..
Kauniit käytöstavat ovat maailmalla arvokas pääoma.
Harmi, että ne ovat Suomesta katoamassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuninkaalliset vaativat enemmän pokkurointia kuin presidentti?
Vierailija kirjoitti:
Enkyllä ymmärrä, miksi muiden maiden kansalaisten tulisi kuninkaallisia niiata/kumartaa tms. ainakaan enää näinä aikoina.
Siksi kun se on kohteliasta. Ihan samoin kun Suomessa ulkomaalaisen on kohteliasta ottaa ulkokengät pois jalasta jonkun luokse mennessään vaikka se ei omassa maassa olisikaan tapana.
Vierailija kirjoitti:
En niiaisi. En ole kuninkaallisten alamainen.
Niiata ei ole pakko, mutta kunnioitusta osoittaa. Samoin kuin osoittaisi meidän pressalle tai jonkun muun maan päämiehelle tai - naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Säätyjako ei ole kaunis tapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiata ei ole pakko, mutta kunnioitusta osoittaa. Samoin kuin osoittaisi meidän pressalle tai jonkun muun maan päämiehelle tai - naiselle.
Presidentti on sentään kansan tehtävään valitsema, kuninkaalliset vain syntyneet, asia, minkä jokainen elossa ollut on onnistunut tekemään.