G: Mitä tekisit 100 000e:llä ylimääräistä?
Kommentit (30)
Ostetaan sitten 100 000 e kalliimpi talo kun aikaisemmin aiottiin.
Kyllä te helsinkiläiset sitten olette ahdasmielisiä. Miksi ihmeessä lapsesi haluaisi asua koko ikänsä samalla paikkakunnalla kun maailmassa on paljon muutakin kuin Helsinki????
Vierailija:
mutta jos on täällä ikänsä asunut, niin miksei haluaisi?14
Itse ajattelen, että lapset ainakin opiskelevat täällä ja sille ajalle tarjoan asumisen. Jos opiskelevat muualla tarjoan kyllä asumisen sielläkin, mulle on ainakin ihan sama missä asuu kuhan viihtyy ja tulee joskus mamia katsomaan : )
T. ap
Jos ei halua.
Mutta jos koko suku, kaikki kaverit jne. on täällä niin ei se epätodennäköistäkään ole.
Saa minun puolestani muuttaa ihan minne haluaa, todella, mutta tuskin minä ainoa äiti olen - Helsingissä tai muuallakaan - joka toivoo, että lapset jäisivät lähelle.
Asunto täällä on, mutta senhän voi aina myydä ja ostaa tilalle jotain jostain muualta.
14
Meille ilmestyisi Uudellemaalle pieni talvilämmin mökki ja sen seuraksi pieni saunamökki. Loput 40000 voisin laittaa syrjään ja luultavasti voisin käyttää esim. adoptioprosessiin (itse adoptio, vähän lisää hoitovapaata siihen päälle ja yhtä huonetta isompi asunto).
Kylläpä tuolla summalla todellakin saisi.
Helsingissä on esim. yliopistoon ja amk:hon pääsy paljon vaikeampaa kuin muualla. Moni helsinkiläinen nuori on " joutunut" muuttamaan pikkupaikkakunnalle tai toiselle puolelle Suomea, koska Helsingissä on niin vaikea päästä kouluihin.
tai sitten minun lapseni ei halua edes opiskella mitään. Haluaa ehkä lähteä vuodeksi Intiaan tai tehdä kolme lasta kaksikymppisenä. Mistäs minä tiedän.
44 joo, no Helsingistä voi olla montaa mieltä, mutta kalliit kämpät täällä on, joten helposti voi periä 100 000.
14
Eikä ole edes kyse mistään kalliista hgin asunnosta vaan ihan tavallinen kerrostalo-osake kehä 3:n ulkopuolella + vähän säästöjä, rahastoja tms. Perintövero ei ole lähelläkään tuota 28%:a ja minä saan vielä puolet asunnosta verottomana (isäni kuollut aiemmin). T: 35
Ihanaa Joulua sinulle!
t. ap