Onko hyväksyttävää olla työtön, jos ei nosta ollenkaan tukia?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Hyväksyttävää tai ei, mutta on se aika kyllästyttävää olla pitkään työtön.
Miten kukakin aattelee, en mä ainakaan ole kyllästynyt aikatauluttomuuteen ja vapauteen. En ymmärrä miten enää ehtisinkään käydä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut rikkaat ovat työttömiä. Pääomatuloilla voi elellä työttömänä, ellei laske sijoitussalkun hoitoa työkseen. Tai sitten lottovoittaja, rikas perijä jne.
Eihän silloin ole työtön jos ei edes hae työtä.
Itse olen "kotona" enkä koe itseäni työttömäksi, koska en ole hakenut työttömyyskorvausta. Enkä siis mitään muitakaan tukia.
Elämme miehen tuloilla ja yhteisestä sopimuksesta olen poissa työelämästä.
Minullakin on kyllä omaisuutta eli en jää tyhjän päälle jos mieheni jättäisi minut. Samoin tiedän pääseväni vanhempieni yritykseen töihin tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
On myös hyväksyttävää vaikka nostaisi kaikki mahdolliset tuet, suomessa ne on jokaisen perusoikeus.
Ei työttömänä olo ole oikeus. Sen sijaan itsensä elättäminen on velvollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Firettäjät ovat vapaehtoiesti työttömiä. Samoin kaikki perinnöillä elelijät.
En ole kumpaakaan noista.
- apMillä rahalla elät?
En millään. Kyllästyin elämääni ja lakkasin ottamasta mitään tukia. Jossain kohtaa tulee noutaja, mutta se ei kiinnosta enää.
Jäi mietityttämään tämä, jos olet ns. luovuttanut niin miksi sitten välität mitä ihmiset ajattelevat statuksestasi? Ja johtuuko kyllästyminen työttömyydestä, etkö keksi mitään järkevää tekemistä?
Jollen tarvitsisi työttömyystukea, en edes ilmoittautuisi työttömäksi. Mitäpä sillä kenellekään on väliä vaikkei edes työttömäksi itseään kutsuisi.
Jotain pitäisi yhteiskunnan ja muiden hyväksi tehdä edes osa-aikaisesti.
Jos tulet toimeen omillasi niin ei kellään ole siihen mitään lisättävää.
jos et tee mitään etkä elä muitten rahoilla niin tottakai on
ite jäin kanssa työttömäksi omasta tahdosta kun pankkitili antaa
vihdoin myöten ja en ole katunut.
yrittivät pajoille ym laittaa minua mutta ei jaksanu
vääntyä eikä herätä aamusta jonnin joutaviin
kunnan leikkeihin.
Sossupuolelta pitäs ottaa rahat pois ja perustaa niillä
oikeita yrityksiä mikkä tekevätkin jotain hyödyllistä.
Jos ei saa tuloja rikoksilla. Ja sitten pitäisi jotenkin korvata muut yhteiskunnan tarjoamat palvelut. Jos on työkykyinen. Eikä se pois jäävä työosaaminen ole kriittisen tärkeä. Maksaa itse ihan kaikki mitä käyttää ja kuluttaa ja joka on verovaroista tarjolla. Perintö esim. olisi laillinen lähde.
Verottaja tosin voi alkaa kysellä millä tulee toimeen, jos ei ole näyttää verotuksessa tuloja. Joudut kertomaan kuinka on elantomenot kustannettu.
Sitten on riski että tulee arvioverotusta, koska ei kukaan elä pelkällä pyhällä hengellä.
Vierailija kirjoitti:
On myös hyväksyttävää vaikka nostaisi kaikki mahdolliset tuet, suomessa ne on jokaisen perusoikeus.
Suomen perustuslaissa on määritetty
Jos henkilö ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa, on hänellä oikeus sosiaaliturvana välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon.
Koska laki näin määrää niin ei tarvitse kysellä täältä mitään.
Sinulla on oikeus tukeen.
Kyllä, jos jättää myös työttömyystuen eli -korvauksen nostamatta. Muuten EI!
Vierailija kirjoitti:
Verottaja tosin voi alkaa kysellä millä tulee toimeen, jos ei ole näyttää verotuksessa tuloja. Joudut kertomaan kuinka on elantomenot kustannettu.
Sitten on riski että tulee arvioverotusta, koska ei kukaan elä pelkällä pyhällä hengellä.
Omilla säästöillään tai vaikka perinnöllä voi elää palkkatyötä tekemättä.
Täytyy olla ihan helvetin tyhmä, jos jättää nostamatta kaikki etuudet ja tuet, joihin on oikeutettu.
Edelliset sukupolvet ovat sinne eduskuntaan päättäjät valinneet, jotka puolestaan ovat nämä etuudet ja tuet katsoneet tarpeellisiksi.
Kyllä on ihan omaa tyhmyyttä, jos ei tätä hyväksy. Äänestämällä voi kuulemma vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulet toimeen omillasi niin ei kellään ole siihen mitään lisättävää.
Työttömyyskorvauksen saaminen ei ole omillaan elämistä. Eli pitää jättäytyä kokonaan työvoiman ulkopuolelle ja elää vaikka säästöillään.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla ihan helvetin tyhmä, jos jättää nostamatta kaikki etuudet ja tuet, joihin on oikeutettu.
Edelliset sukupolvet ovat sinne eduskuntaan päättäjät valinneet, jotka puolestaan ovat nämä etuudet ja tuet katsoneet tarpeellisiksi.
Kyllä on ihan omaa tyhmyyttä, jos ei tätä hyväksy. Äänestämällä voi kuulemma vaikuttaa.
Etuudet kuuluu vain niille, jotka eivät sairauden tai vammaisuuden takia pysty itseään elättämään. Loinen elää nostamalla tukia, vaikka on työkykyinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Luitko ollenkaan aloittajan viestin? JOS EI NOSTA TUKIA OLLENKAAN.HÄ?
Kai sinä ainakin joskus voisit mennä 9 euron päiväpalkalla keräämään roskia tienpientareelta? Ihan harrastusmielessä vaan.
[
Etuudet kuuluu vain niille, jotka eivät sairauden tai vammaisuuden takia pysty itseään elättämään. Loinen elää nostamalla tukia, vaikka on työkykyinen.[/quote]
Totta mutta pitää muistaa se Suomalainen ikävä tosiasia jonka oon ainakin itse nähnyt monella että harjoittelijoita kierrätetään eikä makseta palkkaa niinkuin pitäisi. Eli mieti sitäkin. se on tosiasia. Muu maa mansikka oma maa sontaa.
Hyväksyttävää tai ei, mutta on se aika kyllästyttävää olla pitkään työtön.