Minkä maan tai kaupungin viehätystä matkailukohteena et ole koskaan ymmärtänyt?
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Thaimaa ja ne maat sielläpäin. Mitä hienoa?
Hyvin erilaista kuin missään muualla. Maailman parhaat ruuat. Thaimaan kohdalla vielä hyvin miellyttävä ja mielenkiintoinen kieli.
Egypti. Aivan kammottava maa. En ole koskaan pelännyt ja tuntenut itseäni niin arvottomaksi kuin Egyptissä. Nainen on siellä miehille pelkkä lihanpala, eikä edes ihminen. Ensin tunsin näitä miehiä kohti sääliä, mutta loppua kohden pelkkää vihaa. En ole koskaan nähnyt yhtä häiriintynyttä kulttuuria, jossa miehet ovat alentaneet itsensä eläimiksi. Meno oli samanlaista muissa pohjois-Afrikan maissa, muttei missään yhtä pahaa kuin Egyptissä.
Los Angeles, en voi suositella kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Los Angeles, en voi suositella kenellekään.
Sanoisin, että riippuu missä päin siellä käy ja mitä tekee :) on tympeämpiäkin alueita, sitten on niitä mukavampia. Metro on ainoa julkinen, jota kannattaa käyttää, mutta onhan se ihan tosiasia, että LA (kuten koko muukin USA) on rakennettu ajatuksella, että jokaisella on auto ja ilman autoa aika turha kohde.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä Berliinistä. Suuri ja sekava.Joulumarkkinat toki kivat ja kauniit.
Berliini on mielestäni aika ruma, tosin kävin talvisaikaan, ehkä olisi kesällä kivempi. Itsekin tykkäsin kovasti noista joulumarkkinoista. Bilepaikkana Berliini on ilmeisesti myös aika suosittu.
Helsinki.
Mennyt ihan pilalle tiettyjen ihmisryhmien lisäännyttyä.
T. 20v siellä asunut ja onneksi pois muuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Ladyboyt.
Vierailija kirjoitti:
Egypti. Aivan kammottava maa. En ole koskaan pelännyt ja tuntenut itseäni niin arvottomaksi kuin Egyptissä. Nainen on siellä miehille pelkkä lihanpala, eikä edes ihminen. Ensin tunsin näitä miehiä kohti sääliä, mutta loppua kohden pelkkää vihaa. En ole koskaan nähnyt yhtä häiriintynyttä kulttuuria, jossa miehet ovat alentaneet itsensä eläimiksi. Meno oli samanlaista muissa pohjois-Afrikan maissa, muttei missään yhtä pahaa kuin Egyptissä.
Olen käynyt useammankin kerran Egyptissä lomamatkalla, enkä koskaan ole joutunut tuntemaan itseäni arvottomaksi.
Kukaan mies ei siellä ikinä yrittänyt mitään, ei edes silloin kun olin nuorempi ja nätimpi.
Egypti on yksi suosikeistani, parhaita paikkoja mihin olen matkustanut.
Varsinkin Sharm el Sheikh.
Missään turistipaikkojen ulkopuolella en ole liikkunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukraina
Puhuttiin matkailukohteista, matkustaako joku sinne tai onko koskaan matkustanut?
Krimi ja Odessa olivat ennen matkakohteita. Mummu ja ukki kävivät joskus 70-luvulla siellä ja haukkuivat pystyyn koko maan. Se kuului sillon kai N-liittoon.
Mulla oli paljon tuttuja, jotka kävivät entisessä Neuvostoliitossa lomamatkalla. Odessa, Jalta, Shotsi. Kovasti tykkäsivät niistä paikoista. Sitten oli myös Georgian Tbilisi, joka oli tosi kaunis paikka ja siellä ruoka oli ollut erinomaista.
Matkat noihin paikkoihin olivat edullisia hinnaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukraina
Puhuttiin matkailukohteista, matkustaako joku sinne tai onko koskaan matkustanut?
Krimi ja Odessa olivat ennen matkakohteita. Mummu ja ukki kävivät joskus 70-luvulla siellä ja haukkuivat pystyyn koko maan. Se kuului sillon kai N-liittoon.
Mulla oli paljon tuttuja, jotka kävivät entisessä Neuvostoliitossa lomamatkalla. Odessa, Jalta, Shotsi. Kovasti tykkäsivät niistä paikoista. Sitten oli myös Georgian Tbilisi, joka oli tosi kaunis paikka ja siellä ruoka oli ollut erinomaista.
Matkat noihin paikkoihin olivat edullisia hinnaltaan.
Joo, mä olen lomaillut 70-luvulla Shotsissa ja 80-luvulla Jaltalla (eli Krimillä). Kyllä ne ainakin lapsen silmin oli ihan hienoja rantalomapaikkoja.
Tosi paljon on sellaisia kohteita/maita/kaupunkeja mitkä ei tod kiinnosta. Esim. kaikki thaikut, kiinat, mitä näitä nyt on. Turkki. Egypti, vaikka olis hienoa historiasta kiinnostuneena nähdä livenä pyramidit. USA.
Sit on niitä joihin pitäis mennä pitemmäksi aikaa kuin viikoksi tai pitkäksi viikonlopuksi, joku Pariisi tai Rooma, ei niistä oikein mitään saa irti lyhyessä ajassa.
Kreikan. En tykkää heidän perinneruoistaan. Kieli mahdoton oppia. Ihmiset jotenkin kuin takapajulasta. Ystävääni osoiteltiin sormella ja hänelle naureskeltiin koska hän on hyvin ylipainoinen. Samat kokemukset tuttavalla joka matkusti kehitysvammaisen omaisen kanssa.
Toki kreikassa on turvallista paitsi ei Ateenassa
Ja Kreeta on kaunis saari.
Vierailija kirjoitti:
Kroatia on kuin köyhän miehen Italia
Kroatia oli suuri pettymys - rumahko paikka ja kallis, ihmiset epäkohteliaita.
Jo tullissa huudetaan ja käskytetään kaikkia ihmisiä ilman mitään syytä.
Ei millään tavalla ihanaan Italiaan verrattava, italialaiset ovat jo kansanakin niin iloisia, vitsikkäitä ja kohteliaita💖 Rakastan Italiaa aina.
Dubai, yllätys että tätä ei vielä löytynyt täältä. Samoin kaikki thaikku, india, afrikka etc.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ladyboyt.
Itse en menisi jonnekin Phuketiin tai ylipäänsä Thaimaaseen vaikka saisin ilmaisen matkan. Toki kaikki tietävät mikä tuon maan tai kaupungin "viehätys" on.
Vierailija kirjoitti:
Dubai, yllätys että tätä ei vielä löytynyt täältä. Samoin kaikki thaikku, india, afrikka etc.
No unohtui ihan kun on niin turha paikka!
Vierailija kirjoitti:
Helsinki.
Mennyt ihan pilalle tiettyjen ihmisryhmien lisäännyttyä.T. 20v siellä asunut ja onneksi pois muuttanut.
Sama. Tosin asunut 30 vuotta siellä.