Iltalehti julkaisi Riikka Purran, nimimerkki "riikan" kaikki kirjoitukset, yhteensä yli 160000 merkkiä
Iltalehti on koonnut ja lukenut kaikki nimimerkki riikan kirjoitukset vuodelta 2008. Kirjoitusten yhteispituus on yli 160 000 merkkiä, joka vastaa tekstimitaltaan puolta pienoisromaanin käsikirjoituksesta
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2b71f6f7-b6c9-444c-9bea-fdd19936d…
Kommentit (4150)
Vierailija kirjoitti:
Jokos nuo jutut on uutisoitu ulkomailla?
Ei siihen kauaa mene.
Vierailija kirjoitti:
Luuleeko vasemmisto, että näillä on oikeasti mitään vaikutusta mihinkään? PS kannatus ei tule laskemaan. Päinvastoin se vaan nousee. Mitä kovemmin hyökkäätte, niin sen parempi PS:lle. Kukaan hullu ainakaan uskalla vasemmiston puolta enää äänestää, kun teidän piireissä niitä mielensäpahoittajia riittää. Ja nyt nähty mediankin peli, että keitä suositaan. Ei hallitus ja kansa mene tähän vipuun. Ihmisiä pikemminkin alkanut vaan ärsyttää. Mutta pakko kiittää teitä vasemmistolaisia hyvästä vaalityöstä PS:n hyväksi
Luuletko, että pelkästään vasemmisto on ihmeissään näistä vihaa ja inhoa ja huonoja käytöstäpoja pursuavista teksteistä. Ja kyllä, aion jatkossakin pahoittaa mieleni toisten haukkumisesta ja mollaamisesta, se ei kuulu aikuisten ihmisten käytökseen - ei edes niminerkin suojissa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä nämä säämiskät ja mikat ovat tuolla välissä? Kommentoijia? Ei tule tuosta jutusta oiken selväksi milloin puhuu riikka ja milloin joku kommentoi. Voi mennä sekaisin monen silmissä.
Niillä "riikka" on ilmaissut, kenelle osoittaa kommenttinsa. Kaikki teksti on "riikan" kirjoittamaa.
Vierailija kirjoitti:
13.1.2023 Sanna Marin luonnehti perussuomalaisia rasisteiksi. Purra puolustautui:
– Arvopohjassamme ei ole salattavaa, hävettävää tai hämärää. Olemme kansallismielinen ja isänmaallinen puolue; puolustamme Suomea ja suomalaisuutta. Olen hyvin ylpeä perussuomalaisesta ihmiskäsityksestä ja arvopohjasta. Niillä, jotka sitä vääristelevät, kalvaa ehkä omassa sydämessä, Purra kirjoittaa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/7fb15eb9-bbd9-4a1b-8dcb-1d5db37a5…
Kuka on vääristellyt ja mitä? Ettei persut vain ole peitelleet sitä ihmiskäsitystään ja arvopohjaansa?
Perussuomalainen ihmiskäsitys kuulostaa ihan samalta kuin miesten tasa-arvo. Eli lähtökohtaisesti irtisanoudutaan yleisestä ihmiskäsityksestä tai kaikki koskevasta tasa-arvosta.
Eilen hallituksen kaatajat pitivät lepopäivän mielenosoituksen jälkeen. Mietinkin, mikä mahtaa olla seuraava siirto. Huomenna on asiantuntijat ja professorit äänessä. Ehkä joku ulkomaalainen lehti vielä on jutun julkaissut. Se tulkitaan ulkomaailman tuomiona. Mutta sunnuntaina ehkä taas levätään. Sitten pitäisi taas jaksaa painaa. Mikä on seuraava siirto? Si niin se adressi. No, se ei ole lainvoimainen vaikutuskeino.
Kenen mielestä on mahdollista yhdistää tuhansien eri suomalaisten blogien joukosta, yhden kommenttiosiosta löytyviä kirjoituksia, kirjoitettuna nimimerkillä "riikka", yli 50 000 Riikka-nimisen suomalaisten joukosta, Riikka Purraan?
Ja ennen kuin sanotte, että "hänhän on myöntänyt kirjoittaneensa nämä asiat!", niin te olette joko oikeassa, tai teillä on inhimillistä puutetta luetun ymmärtämisessä sekä oikoluvussa. Ja Riikka Purran alkuperäinen kommentti jossa hän ei ota kantaa onko hän tämän nimimerkin takana, on edelleen voimassa.
Kuvitelkaa mikä pommi tämä on ja kuinka se tulee räjähtämään koko opposition, ja eritoten median kasvoille.
Vierailija kirjoitti:
Joku täällä kirjoitti, että on kauheaa kun Purra arvosteli romaneja. Nyt rehellisesti te, jotka olette työnne tai muuten takia olleet romaneiden kanssa tekemisissä. Siis ihan ilman rasismia, millaisia nämä kohtaamiset ovat olleet?
En jaksa ymmärtää, että tällaista asiaa kysellään vielä vuonna 2023.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen kauaa mene.
Ei mene kauan. Petterin hallitushan laittaa Suomen asiat kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
13.1.2023 Sanna Marin luonnehti perussuomalaisia rasisteiksi. Purra puolustautui:
– Arvopohjassamme ei ole salattavaa, hävettävää tai hämärää. Olemme kansallismielinen ja isänmaallinen puolue; puolustamme Suomea ja suomalaisuutta. Olen hyvin ylpeä perussuomalaisesta ihmiskäsityksestä ja arvopohjasta. Niillä, jotka sitä vääristelevät, kalvaa ehkä omassa sydämessä, Purra kirjoittaa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/7fb15eb9-bbd9-4a1b-8dcb-1d5db37a5…
Kuka on vääristellyt ja mitä? Ettei persut vain ole peitelleet sitä ihmiskäsitystään ja arvopohjaansa?
Mitä peittelyä tuossa oli?
Toiseksi onko vasemmisto tosiaan kaikessa erilainen persujen kanssa. Esim. tuo lista kohta kerrallaan:
1. kansallismielinen - vasureilla kait sitten antikansallismielinen eli suomalaisuutta vihaava?
2. isänmaallinen - vasurit tunnetusti fanittaa pikemminkin äiti venäjää kuin suomea joten ihan ymmärrettävää että suomesta ollaan häpeissään eikä ylpeä
3. puolustamme suomea - vasemmisto tosiaan tunnetaan mm. armeijan rapauttajana ja muutenkin suomen puolustuskyvyn heikentäjänä mm. natovastustajana
4. puolustamme suomalaisuutta - vasemmiston ihanne tosiaan oli siellä itärajan takana joten suomalaisuuden kimppuun pitää hyökätä koska se on toveri vladimirin tahto
Vierailija kirjoitti:
Joku täällä kirjoitti, että on kauheaa kun Purra arvosteli romaneja. Nyt rehellisesti te, jotka olette työnne tai muuten takia olleet romaneiden kanssa tekemisissä. Siis ihan ilman rasismia, millaisia nämä kohtaamiset ovat olleet?
Minä olen yli 60v.
Pienenä matkustin vanhempieni kanssa junassa Pieksämäelle. Samassa vaunussa oli romaneja ja heidän pikkupoikansa alkoi potkimaan ja hakkaamaan minua, valkolaista. Isäni ja romanivanhemmat sitten keskustelivat niitä näitä ja minut siirrettiin pojan ulottumattomiin. Poika kumautti isääkin mutta pikkupojan läpsyt ei aikuiselle ole mitään. En ymmärtänyt miksi minua potki, tuli syyllinen olo kuitenkin.
20-vuotiaana olin kunnanvirastossa töissä, ja siellä kävi kaupustelijoita, kirjamyyjiä, taulumyyjiä ja romaneja. Kerran olin tulossa takaovesta virastoon, tuulikaapissa oli kaksi romaninaista: osta pitsiliina! Ei kiitos, en tarvitse eikä mulla nyt rahaa. Kyllä sinulla on alkoi huuto ja toinen nappasi olkalaukkuni. Riuhtaisin sen takaisin ja ilmoitin meneväni tekniseen toimistoon miehille sanomaan. Lähdin sanomaan ja naiset lähtivät virastosta kiireellä. Se oli 1980-lukua.
Jokin vuosi sitten tuttu kassa pyysi minua vahdiksi kassalle (olin asiakkaana Siwassa), koska kassalaatikko ei mennyt kiinni. Manaili että täällä on nyt tänään viidettä kertaa romaninaisia lapsineen, eikä ne osta mitään. Hän menee katsomaan kun ovat nyt kamerasta katveessa.
Aikani odottelin, nämä ostivat pienen vissyn ja lähtivät. Myyjä oli siis yksin kaupassa, ja mietin ettei olisi minun hommani. Ei minulla silti ennakkoluuloja ole, mutta tämmöistä olen todistanut.
Siis kylläpä on ala-arvoista tekstiä, vaikea uskoa niiden takana olevan kolmekymppinen nainen ja äiti, ja vieläpä väikkärintekijä.
Joo, en olisi itse kirjoittanut mitään tuollaista edes 15-vuotiaana.
Vasemmistoa kiinnostaa vain sanat, ei teot. Jos Riikka olisi laittanut kylmäksi kasan neebbereitä 15 vuotta sitten, niin hän olisi tähän mennessä jo vapaa menneisyyden painolasteista ja voisi olla vaikka ministeri ilman mitään ongelmia (edellyttäen, että olisi liittynyt demareihin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa ymmärtää, että tällaista asiaa kysellään vielä vuonna 2023.
Ehkä sinusta on mielenkiintoista miettiä mitä kaikkea sinä ymmärrät tai et ymmärrä mutta miten tuo liittyi mitenkään puheenaiheeseen?
Vierailija kirjoitti:
Sekö toimittajilla on tavoitteena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on minunkin painajainen. Jos joskus etenen ministeriksi ja tekniikka kehittyy, joku lehti voi kaivaa esille ja julkaista kaikki Vauva-palstalle vierailijana kirjoittamani tekstit yhtenä koosteena. Kyllä silloin naama punottaisi.
Minä taas olisin valtavan ylpeä itsestäni.
Tästä Purran kirjoitteleman sonnan julkaisusta lehdessä en ole ihan samaa mieltä. En hyväksy rasistisia ministereitä ja mielestäni Purran tulisi erota, mutta noiden juttujen julkaisu tuo ne taas aiempaa useampien ihmisten nähtäville. Minusta vihapuheelle ei tulisi antaa näin paljon huomiota.
Nimenomaan. Ainoastaan huomiotahan nuo vihapuheet saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehtiin yksi yhteiskunnallinen hanke yhdessä romanien kanssa. Yhteistyö oli hyvää ja hanke onnistui. Tuli itselleni lisää ymmärrystä minkälaisten ennakkoluulojen kanssa painivat.
Toki kaikki olivat koulutettuja ja töissä, ja näin ei tietysti kaikilla ole. Lapsen koulussa melkein kaikki romanilapset lintsailevat tai ovat keskeyttäneet.
Ai jos tarkoitat sitä gang stalkingia niin pieleen meni. Ei kukaan siinä joukossa tuntenut olevansa syrjitty. Ainoastaan törkeiden, todella törkeiden rikosten uhreja. Se on muuten ihan eri kun syrjintä sanan merkitys, ne konkreettiset teot. En voi todistaa ehkä mutta tuon varmasti ilmi tietyn näkökulman. Fiksut arvaa ja tajuaa rikokset ja huomaa että syrjintä ja ennakkoluulot ei ele ollut olkenkaan sitä vaan törkeää paska rikosten tekoa, sellaisia, mistä tulisi linnakeikkaa. Se siitä syrjinnästä.
Ja kun kohde tietää että on näyttelemistä se ei ole mitään muuta kun näyttelemistä ja kovin surkeaa sellaista. Sääli vaan niille jotka ei tiedä eli tulleet huijatuksi. Olen pahoillani jos oikeasti juoksivat jonkun asin puolesta. Kyseessä vain mielipuolinen rikosnäyelmä. No ainakin tuli ilmi, että rikoksia voi pyörittää hyvin ihan virallisissa instansseissa, kuten terveydenhuollon puolella. Uskon että tuo puoli kiinnostaisi montaakin. Hävetkää koulutetut ihmiset. Taitaa olla taviksille kovempi pala tehdä törkyrikoksia kun yliopiston köyneille paskakasoille. Tuollaiset ihmiset tekevät tärkeitä päätöksiä teille. Onneksi olkoon Suomi ja suomalaiset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nämä säämiskät ja mikat ovat tuolla välissä? Kommentoijia? Ei tule tuosta jutusta oiken selväksi milloin puhuu riikka ja milloin joku kommentoi. Voi mennä sekaisin monen silmissä.
Niillä "riikka" on ilmaissut, kenelle osoittaa kommenttinsa. Kaikki teksti on "riikan" kirjoittamaa.
Persu? Purra pyysi jo mediassa noita " anteeksi "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitukset vuodelta 2008! Kuka olettaa, että ihmisen henkinen kehitys ja kasvu, mielipiteet jämähtää 30-vuotiaan tasolle?
Ei kai kukaan niin luule. Tai jos itselle on käynyt niin, että on vielä 50 vuotiaana samaa mieltä kaikista asioista kuin 30senä, niin sitten kehitys on pysähtynyt.
Elämänkokemukset, iän karttuminen muokkaa meidän jokaisen maailmankuvaa ja mielipiteitä. Kun perspektiiviä iän myötä tulee lisää, se samalla hioo terävät kulmat ja ymmärtää ettei enää ole niin ehdoton kuin oli esim. kolmikymppisenä.
Ihmisellä on oikeus muuttaa mielipiteensä.
Tärkeämpää on tuleva aika, miten hän jatkossa suhtautuu asioihin. Eikä 15 vuoden takaiset heitot jossain sisäpiiripäiväkirjasssa. Tasapuolisuuden vuoksi kaikkien hallituksen jäsenten kaikki kirjoitukset tulee käydä 15 vuoden ajalta läpi. Iltalehti töihin!
Jos sitä henkistä kasvua olisi tapahtunut, Riikka olisi heti sanoutunut irti vanhoista kirjoituksistaan ja esittänyt kunnollisen anteeksipyynnön ilman sen välitöntä perumista.
No ei, tuota peliä ei pelata noin. Kuten nytkin nähdään, vasemmisto jankuttaa ettei nää jo annetut ties kuinka monta anteeksipyyntöä riitä ja "ei ollut riittävän aito" ja niin edelleen. Ei tuo leikki lopu anteeksipyytelemällä.
Sannahan ei pyytänyt ikinä mitään anteeksi ja pikemminkin sannan pr-koneisto mediakavereineen vieritti joka sählingistä syyn muualle ettei sannan vaan olisi tarvinnut ruveta anteeksipyytelemään esim. jauhosekoilujaan.
Taas tämä "Sanna sitä ja Sanna tätä ja haluamme kostaa, koska emme tykkää Sannasta".
Jos te haluatte olla parempi vaihtoehto, miksette toimi niin?
Ensin yritetään siivota persut pois julkisesta keskustelusta ja sitten kun ei onnistu, niin vedetäänkin pakasta "mIkSi täStä oN vAietTTu!!" -kortti. Hyvä vaan, että myöhäisherääjätkin alkavat nyt lukea Scriptaa.
Ei pedfiiliäkään tuomita ajatuksista vaan teoista.
Tämä on naurettavaa.