Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen koira ärsyttää

Jeppisjuu
08.07.2023 |

Tuore parisuhde ja miehellä on koira, jolla ei ole mitään käytöstapoja. Kyseessä ei siis mikään pieni koira. Pöydältä yritetään ryöstää ruokaa ja mitään ei voi jättää pöydälle vahtimatta kun koira vetää kaiken mahdollisen sisuksiin. Mies ja koira ovat paljon minun luona ja koira iloisesti paskoi yksi yö valkoisen ison karvamaton piloille. Ja nyt alkanut kuseksimaan myös sisälle, mitä ei kuulemma normaalisti harrasta. Olen eläinrakas, mutta en voi sietää sitä jos eläimiä otetaan, mutta niitä ei kouluteta käyttäytymään. Sisäsiisteys varsinkin on minulle ihan todella tärkeä asia... Voiko ongelmat sisäsiisteydessä johtua vain siitä, että on uusi ja outo paikka vielä, mihin koira ei ole tottunut? Mitä hittoa tässä nyt pitäis tehdä? Pelkään, että koko parisuhde menee piloille tämän takia kun tekis mieli vaan tehdä koirasta rukkaset.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

🐶🐷🚪

Vierailija
2/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mitähän sitä oikein tuossa tilanteessa pitäisikään tehdä??? Mietitään tätä oikein porukalla yhdessä hetki. Pitäisiköhän mennä uikuttamaan nettiin asiasta, vai pitäisiköhän jutella sen koiran omistajan kanssa? Tässäpä onkin todella kiperä tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoinko etten ole jutellut miehelle tästä? Tottakai olen, mutta hän vain vähättelee kaikkea ja sanoo, ettei koira käyttäydy normaalisti noin. 

Ap

Vierailija
4/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistajan vika, ei koiran. Älä syytä koiraa ja puhu rukkasista. Koiraa ei voi lopettaa ja hylätä pinnallisten syiden vuoksi, kuten parisuhteen. Mies pitää koiransa omassa asunnossaan. Ja ehkä on niksejä koiran koulutukseen esim. makupalat ja naksutin, ohjeet, kirja, koiran kehuminen jne. Koiralla on vain nälkä ja haluaa muutakin kuin jauhonappularuokaa. Ihmisethän syövät koko ajan kaikenlaista välipalaa, miksei koiran tekisi mieli. Tekee sunkin mieli nälkäisenä ottaa pöydästä leivos, ehkä. Koira tarvitsee pihaan asioille vientiä usein ja onko vatsa ärtynyt, tai allergioita. Ahdistunut koira voi reagoida, haluaa tutun kodin.

Vierailija
5/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa enemmän miehen luona niin sinun asuntosi säästyy ja koiralla turvallisempi olo.

Kun olette sinun asunnossasi niin pääseekö koira riittävän usein ulkoilemaan ? Vai sotkeentuu siksi että lenkit liian harvoin ja liian lyhyitä? Saako koira luonasi erilaista ruokaa ja siksi maha sekaisin/pissattaa usein?

Siivoaako mies oma-aloitteisesti koiransa sotkut?

Vierailija
6/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoinko etten ole jutellut miehelle tästä? Tottakai olen, mutta hän vain vähättelee kaikkea ja sanoo, ettei koira käyttäydy normaalisti noin. 

Ap

No oletko kysynyt mieheltä miksi koira käyttäytyy noin asunnossasi ja mitä mies aikoo asialle tehdä?

Vierailija
7/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
8/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies siivoaa heti koiransa sotkut ja koettaa aktiivisesti hoitaa ongelmaa eli käyttää koiraa usein ulkona, kouluttaa jne niin kannattaa panostaa suhteeseen koiraongelmasta huolimatta.

Jos mies ei siivoa jätöksiä kunnolla. On laiska käyttämään koiraa ulkona. Vähättelee eikä tee mitään että asia korjaantuisi niin suhde ei taida olla pelastamisen arvoinen. Vaikka mies luopuisi koirasta niin sama laiska ja itsekäs käytös tulisi vastaan muissa asioissa.

Vierailija
9/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eihän kukaan halua kylään sisälle paskovaa ja kuseskelevaa koiraa/kissaa/miestä.

Eikä yhtään auta, ettei se tee tuota normaalisti. Menköön paikkaan, missä kykenee olemaan sisäsiisti. Eikö mies anna sille säännölliseen kellonaikaan ruokaa ja vettä. Eikä vie säännöllisesti riittävästi ulos. Niinpä koirakin on nyt sitten kovin epäsäännöllinen.

Vierailija
10/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää muuttako yhteen niin kauan kuin koira elää. Itse tein sen virheen että otin miehen koirineen luokseni, koira ei osannut mitään käytöstapoja, varasti ruokaa minkä kerkesi, aukoi kaapin ovet ja söi sieltäkin, kusi sänkyyn, hyppi ihmisten päälle, hyppi pöydillä, ikkunalaudoilla pudotellen kukat jne, karkasi jos ovi jäi hetkeksikään raolleen. Meinasi hermot mennä ja ero oli läsnä koko ajan. Usein ajattelin että kumpiko tapahtuu ennen; kuoleeko koira vai joudunko "hourulaan". Koira oli kuitenkin miehelle rakas eikä mieleenkään tullut vaatia siitä luopumista, mutta jos olisin ollut viisas ei olisi kannattanut muuttaa yhteen, kävi se niin paljon hermoille vaikka itsekin olen koiraihminen. Oli onnen päivä kun koirasta aika jätti.

Vierailija
11/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mies. Osaako nämä mies mies mies naiset mistään muusta puhua. Ollaan niin kipeitä että kestetään toisten hurttia ja kakaroita ja sit ihmetellään

Huoh

Vierailija
12/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika

Ja hommaa kissa.

Vierailija
13/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehessä ei ole vika niin hänen koirassa on vika. Puuh, oletko kokeillut keskustelua, siis miehen kanssa, ei koiran.

Vierailija
14/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sianjättö ratkaisisi tämänkin ongelman.

Vierailija
15/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ilmaisee oman mielipiteensä sinusta? Ei tykkää kun ei olekaan se ykkönen huomiossa kun ovat luonasi. Koirat on fiksuja eläimiä. Ne ei mielellään luovu saavutetuista eduista.

Itselläni on koiria ja olen niiden kanssa ikäni elänyt, mutta laatisin kyllä kotiini säännöt, joita myös miehen koiran on syytä opetella noudattamaan.

Asiaa voisi auttaa jos yrittäisit parantaa sinun ja koiran suhdetta. Anna sille ruokaa, käytä lenkillä, opeta joku temppu ja namita siitä. Näin koira ei koe sinua uhaksi vaan kivaksi ihmiseksi.

Jos mies on antanut koiran elää kuin pellossa en itse lähtis tuohon suhteeseen. Olen sitä mieltä, että kaikilla koirilla kuuluu olla peruskäytöstavat.

Vierailija
16/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

.olemmissa vikaa. Miehessä ja kourassa. Ei se koira siitä enää parane ja mies joka ei kouluta tai tajua koiraa ei tee tai tajua muutakaan. Mies on sellainen joka ottaa kouran lemmikinsi tajuamatta koiran sielunelämää tai tarpeita.

Vierailija
17/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies jotenkin aluntuneesti syyntakeinen? Vai iksi hänen mielestään on ok olla sinun luonasi tuollaisen kouluttamattoman tuholaisen kanssa? Mies ei hoida koiraansa asiallisesti ja hyvin ja tuo on lopputulos.

Vierailija
18/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen eläinrakas, mutta en voi sietää sitä jos eläimiä otetaan, mutta niitä ei kouluteta käyttäytymään."

Miksi sitten edes haluat olla parisuhteessa tällä tavalla toimivan ihmisen kanssa?

Vierailija
19/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

määkin oon ihan valmis laittaan toisen piikille. ei oo iloo koirasta jonka mukaan joutuu elään. aina muistaa laittaa ovet lukkoon ja siivota pöydät, vaivaa siitä on enempi ku iloo.

Vierailija
20/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä niitä on vikasia koiriakin. ku sai lapsen niin tajus ettei ihan joka ankkuria kannata mukanaan kantaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi