Pierunpidätyskyky kadonnut - nuori nainen. APUA

Vierailija

Olen synnyttämätön, 27 vuotias nainen ja en pysty enää pidättämään pierua. Tuntuu, että "paikat" on koko ajan valmiiksi auki, ja voin pinnistämällä sulkea. Mutta ilma tulee silti. 

Olen varma, että jos menen lääkäriin niin vastassa on kuukausien vähättely, kuidun tyrkyttäminen ja lopuksi toteaminen, että ei voi mitään. Olen kerran vakavasta sairaudesta saanut hullun leiman, ennen kuin diagnosoitiin, ja aiheutti aika pahat antipatiat lääkäreitä kohtaan.

Voiko tämä olla jotain vakavaa?

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

No, älä syö pierettäviä ruokia! Itse olen huomannut, että viljatuotteet ja sokeri pierettävät eniten. Ja tietysti voi välttää myös pieruun hajua tuottavia ruokia (munankeltuainen, kaalit, sipuli).

Vierailija

Onko peppusexiä harrastettu? Oon joskus koittanut pähkäillä vaikuttaakohan se tällaiseen.. Peräaukon sulkijalihaksen toimintaan..? :D 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalio juttuja. Jos kaasua muodostuu liikaa tulee väkisinkin vuotoja, ei se paikka ole ilmatiivis.

Joo, tällä saattaa olla pieni merkitys, ilmaa tosiaan muodostuu paljon. Mutta oonhan mä nyt elämäni pierryt, ja tiedän mitä sen "pitäisi" olla. Mulla siis ilma tulee nykyään läpi, ihan kyselemättä ja koska pidätyskykyä ei ole, eli siis vastustusta, niin juuri mitään ääntäkään ei synny. Tuntuu, että sisempi sulkijalihas ei toimi yhtään, ja voin yrittää pidättää kun pieru on tossa "odottamassa". Mutta tulee vaan läpi jos en huomaa yrittää.

Myös ulostaminen on vaikeutunut, en koe että olisi kunnolla tuntoa tai voimaa pakertaa mitään ulos.

lantiopohjanlihaksia pystyn jännittelemään mennen tullen ja pissan kanssa ei ole mitään ongelmia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onko peppusexiä harrastettu? Oon joskus koittanut pähkäillä vaikuttaakohan se tällaiseen.. Peräaukon sulkijalihaksen toimintaan..? :D 

ei oo... Ja kaverini joka on viikoittain harrastanut 15v ajan sanoi, ettei oo ollut mitään vaikutusta. 

Ja siis voin toki minimoida pierujen määrän, mutta kyllä niitä terveeltä ihmiseltä tulee silti päivittäin. Ja yleensä sillon kun istub kovalla puupenkillä kollegan vieressä ja pieru lävähtää penkkiin niin että kaikuu. Oisi ihan kiva, että sitä pystyisi jotenkin ennakoimaan..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaikuttaa. Toisilla alkaa peräaukko falskaamaan ihan kunnolla. Ap:lle: mene lääkäriin, jos on vaikka joku kasvain syvemmällä mikä estää sulkijalihaksen oikeanlaisen toiminnan. (Jos kerta siis ulostamisenkin kanssa on ongelmaa.)

Vierailija

Mitä sä syöt ja juot?

Makeutusaineet muuten pierettää vietävästi. Meneekö paljon kevyttuotteita? Mulla heti jos koetan syödä vähemmän niin tulee tuota ettei meinaa saada p*skaa pakerrettua ulos.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei oo... Ja kaverini joka on viikoittain harrastanut 15v ajan sanoi, ettei oo ollut mitään vaikutusta. 

Ja siis voin toki minimoida pierujen määrän, mutta kyllä niitä terveeltä ihmiseltä tulee silti päivittäin. Ja yleensä sillon kun istub kovalla puupenkillä kollegan vieressä ja pieru lävähtää penkkiin niin että kaikuu. Oisi ihan kiva, että sitä pystyisi jotenkin ennakoimaan..

Joo, ja mun kaveri paskoo housuun nykyään muutaman päivän kun harrastaa peppuseksiä. Eli oletko sinä oikeassa vai minä? Eiköhän ihmiset ole yksilöitä näissäkin asioissa. Jos siis harrastat kakkoseenkin laittoa niin suosittelen kokeilemaan vaikkapa pientä taukoa siihen.

Vierailija

Sama homma, mutta toisessa röörissä -> virtsankarkailua. Ja synnyttämätön nuori nainen olen minäkin. Ongelma iski päälle yllättäen kuin salama kirkkaalta taivaalta, enkä ole kehdannut käydä lääkärissä juuri mainitsemastasi syystä :( 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaikuttaa. Toisilla alkaa peräaukko falskaamaan ihan kunnolla. Ap:lle: mene lääkäriin, jos on vaikka joku kasvain syvemmällä mikä estää sulkijalihaksen oikeanlaisen toiminnan. (Jos kerta siis ulostamisenkin kanssa on ongelmaa.)

Mulle tuli kanssa kasvain mieleen. Suolessa jos on kasvain niin suoli alkaa käyttäytymään oudosti. Esim. jos ohutsuolen alussa on kasvain niin suoli lamaantuu eikä osaa siirtää ruokaa. Paksusuolessa/peräsuolessa tulee sitten ulostusongelmat ja verenvuodot ym. Mutta voihan kyse olla myös pelkästä ruokavaliosta. Sinuna kävisin lääkärissä.

Vierailija

Veikkaan ummetusta syyksi siihen ettei pierua voi pidättää. Suoli on jo vähän enemmän "auki" ja elimistö luulee että se pitäisi päästää ulos, kun uloste jumittaa matkalla. Samoin ulostemassa suolessa jatkaa kaasun muodostusta. Aina ummetuksen/kakkahädän kanssa tulee enemmän kaasua jota on vaikeampi pidätellä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja mun kaveri paskoo housuun nykyään muutaman päivän kun harrastaa peppuseksiä. Eli oletko sinä oikeassa vai minä? Eiköhän ihmiset ole yksilöitä näissäkin asioissa. Jos siis harrastat kakkoseenkin laittoa niin suosittelen kokeilemaan vaikkapa pientä taukoa siihen.

oliko luetun ymmärtämisessä jotain vikaa? Hanurissa on ollut vain yhdensuuntaista liikennettä. Ja käsittääkseni tuo on virallisestikin todettu jonkinlaiseksi myytiksi, mutta voidaan vääntää siitä jossain muualla. 

Kasvain 27-vuotiaalla? Meh.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat