Oih kiitos Berner! Taksi keskustasta lentoasemalle 87 euroa!
"EROT taksikyytien hinnoissa olivat suuria. Kalleimmalle matkalle tuli hintaa 87,30 euroa"
"Suurimman summan matkasta veloitti Taksi Helsingin autoksi naamioitunut valetaksi."
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Perskeko 2015. Never forget.
Äkkiä tuo kyllä unohtui.
Eikö tästäkin voisi mennä marssimaan kaduille ja seisomaan eduskuntatalon portaille. Hinnat alas. Eipä näy paljon suomalaisia taksikuskeja.
Jos äänestät on näin tyhmiä, niin jaksaako edes valittaa.
Taas saadaan lisää tätä ja ei pelkästään takseille.
Tätä te halusitte persut ja kokkareet. Menkää kotiin e itkemään.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tästäkin voisi mennä marssimaan kaduille ja seisomaan eduskuntatalon portaille. Hinnat alas. Eipä näy paljon suomalaisia taksikuskeja.
Miten alas ne hinnat pitäisi saada? Vielä vähän kun HSL nostaa hintoja niin pikkumatkat on jo taksilla halvempia jos menee kaksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten alas ne hinnat pitäisi saada? Vielä vähän kun HSL nostaa hintoja niin pikkumatkat on jo taksilla halvempia jos menee kaksin.
Taksi Helsingin minimiveloitus on nykyään hiukan yli 14 euroa.
Vierailija kirjoitti:
En ole matkustanut kertaakaan taksilla Bernerin uudistuksen jälkeen, enkä matkusta.
Minulla meni monta vuotta etten käyttänyt taksia kun hinnat oli helposti enemmän kuin aiemmin. Nyt ne on tippunut alas ja välillä pääsee pikkuhiluilla matkan joka ennen uudistusta oli useamman kympin. Kuten jo moni sanonut, kannattaa niitä hintoja vertailla. Aivan kuten kaikissa muissakin palveluissa. Sitähän tuo artikkelikin käsitteli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se taksi Helsinki kun on kalleimmasta päästä kun lähtee hintoja vertailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole matkustanut kertaakaan taksilla Bernerin uudistuksen jälkeen, enkä matkusta.
Minulla meni monta vuotta etten käyttänyt taksia kun hinnat oli helposti enemmän kuin aiemmin. Nyt ne on tippunut alas ja välillä pääsee pikkuhiluilla matkan joka ennen uudistusta oli useamman kympin. Kuten jo moni sanonut, kannattaa niitä hintoja vertailla. Aivan kuten kaikissa muissakin palveluissa. Sitähän tuo artikkelikin käsitteli.
Näkee, että sinulla ei ole kokemusta taksilla matkustamisesta viime vuosien aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkee, että sinulla ei ole kokemusta taksilla matkustamisesta viime vuosien aikana.
Alle viikko sitten viimeksi menin taksilla. Hinta oli noin puolet mitä ennen uudistusta maksoi samasta matkasta.
Me ollaan samaa taksi reittiä menty taksilla aina kun ulkomaille lähdetään, noin pari kertaa vuodessa, meitä on ollut taksissa 2 tai 3 henkilöä reissusta vähän riippuen, ja minusta tuo 35 euroa on oikeasti aika edullinen, varsinkin kun pitää muistaa että taksissa voi olla useampi kyydissä. Me maksoimme viimeksi muistaakseni 51€... Eli HSL:n ei todellakaan kannata myöskään liikoja hintoja nostaa. Eikä stadissa asuvan kyllä omalla autollakaan oikein kannata helsinki-vantaalle mennä, autoparkki kun on törkeen kallis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä, mikä tämän Bernerin taksiuudistuksen ideana on ollut. Miksi samasta palvelusta pyydetään eri hintoja? Kalleimmat hinnat näyttävät olevan kaikkein epäluotettavimmilla. Mikä tuossa ideassa oikein on ollut takana?
Niinpä on tämä kumma kun on eri hintoja.
Miten ihmiset osaa käyttää yhtään mitään palveluja tai käydä ostamassa mitään kun eri hinnat näin paljon hämmentää?
Kukaan ei ole vielä kertonut miten ruuhka-aikana tuo kilpailutus käytännössä tapahtuu esim. rautatieasemalla, missä ei ole omia linjoja eri firmojen autoille? Miten tämä oli ihan niinku oikeasti ajateltu tapahtuva? Sillain basaarityyliin vai niin kuin pörsseissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se taksi Helsinki kun on kalleimmasta päästä kun lähtee hintoja vertailemaan.
Jos luotettavuutta ja tasoa etsii myös kärjessä. M a t u taksit ovat kalleimpia ja epäluotettavia.
Persut lukevat vauvapalstaa! :)
"14:05
LIIKENNE- ja viestintäministeriössä on otettu työn alle toinen taksilain korjaussarja, kertoo liikenne- ja viestintäministeri Lulu Ranne (ps)."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä, mikä tämän Bernerin taksiuudistuksen ideana on ollut. Miksi samasta palvelusta pyydetään eri hintoja? Kalleimmat hinnat näyttävät olevan kaikkein epäluotettavimmilla. Mikä tuossa ideassa oikein on ollut takana?
Niinpä on tämä kumma kun on eri hintoja.
Miten ihmiset osaa käyttää yhtään mitään palveluja tai käydä ostamassa mitään kun eri hinnat näin paljon hämmentää?
Kukaan ei ole vielä kertonut miten ruuhka-aikana tuo kilpailutus käytännössä tapahtuu esim. rautatieasemalla, missä ei ole omia linjoja eri firmojen autoille? Miten tämä oli ihan niinku oikeasti ajateltu tapahtuva? Sillain basaarityyliin vai niin kuin pörsseissä?
Monikin on kertonut. Tee se miten itse koet parhaaksi. Myös aika vaikuttaa hintaan.
Vähän aikaa sitten lähdettiin yöllä tapahtumasta kotiin kaverin kanssa. Katsottiin taksin hintaa, oli aika paljon, käväistiin snägärillä syömässä välissä ja kappas se hinta oli sillä aikaa tippunut melkein parikymppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku voisi haastatella Berneriä ja kysyä, miten meni noinniinkuin omasta mielestä.
Minne tää akka edes katosi? Kyllä täällä maassa piiri pieni pyörii hyvin tietyille henkilöille, kun saa pilata järjestelmiä ihan kunnolla ja ei joudu mihinkään vastuuseen, kun ne uudet versiot ei toimikaan. Nuo taksit on ihan peestä nykyisin. Varsinkin naisena ei ikinä tiedä, mitä tulee tapahtumaan matkan aikana. Musta on huvittavaa, että kun oon ilmoittanut osoitteen, niin kuski kysyy "missä se olla, miten sinne ajetaan?" Sitten joudut koko matkan ajan ohjeistamaan sitä kuskia, vaikka siellä on ties mitkä navigaattorit (mitkä ei toimi) - eli mistä minä maksan? En ainakaan ammattitaitoisesta palvelusta. Hinnan kanssa on aina tappelua. Olin menossa rautatieasemalta etu-Töölöön (tosi painava laukku mukana, joten en jaksanut roudata julkisissa) ja hinnaksi ilmoitti 35e. Aikamoisen jankkaamisen jälkeen sain sen tippumaan 13 euroon. Mietittää vaan turistit tai ulkopaikkakuntalaiset, jotka ei pakosti tiedä välimatkojen pituutta ja maksaa ihan liikaa. Pakko sanoa myös, että iso ongelma on m u sli mi miesten käytös naista kohtaan. Koska nainen ei ole samanarvoinen, ei häntä myöskään kohdella asiallisesti edes asiakaspalvelutilanteessa.
Sehän junaili hyvän diilin Lastensairaalasta. Kansakin osallistui keräykseen, sairaalan tontti on Helsingin kaupungin, mutta Stadi maksaa silti vuokraa säätiölle. Kattokaas huvikseen, ketkä istuvat säätiön hallituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Tällä viikolla kun kuljin rautatieaseman ohi, niin siinä oli varmaan 20 taksia ja yksikään ei ollut ns. merkkitaksi.
Ainoastaan turistit ottaa rautatieaseman taksitolpalta taksin. Paikalliset tilaa puhelimen appilla esim Ateneumille, rautatieaseman pääovelle tai Sokoksella jonkun tunnetun firman taksin.
Mua ottaa oikeasti päähän nykyinen taksisotku. Viimeksi uskalsin ottaa tolpalta vain TaksiHelsingin auton, kaikki muut olivat diipadaapaTaksin autoja tummaihoisen kuskin kera. Varsinkin nyt en todellakaan haluaisi signaloida rassejuttuja, mutta en ota riskiä, en turvallisuuteni, enkä rahojeni puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Joku voisi haastatella Berneriä ja kysyä, miten meni noinniinkuin omasta mielestä.
Luuletko, että Berneri antaa enää haastatteluja tähän asiaan liittyen. Hän on mennyt eteenpäin elämässä, ja jättänyt teidät tarpomaan aiheuttamassaan pa*kassa.
Minne tää akka edes katosi? Kyllä täällä maassa piiri pieni pyörii hyvin tietyille henkilöille, kun saa pilata järjestelmiä ihan kunnolla ja ei joudu mihinkään vastuuseen, kun ne uudet versiot ei toimikaan. Nuo taksit on ihan peestä nykyisin. Varsinkin naisena ei ikinä tiedä, mitä tulee tapahtumaan matkan aikana. Musta on huvittavaa, että kun oon ilmoittanut osoitteen, niin kuski kysyy "missä se olla, miten sinne ajetaan?" Sitten joudut koko matkan ajan ohjeistamaan sitä kuskia, vaikka siellä on ties mitkä navigaattorit (mitkä ei toimi) - eli mistä minä maksan? En ainakaan ammattitaitoisesta palvelusta. Hinnan kanssa on aina tappelua. Olin menossa rautatieasemalta etu-Töölöön (tosi painava laukku mukana, joten en jaksanut roudata julkisissa) ja hinnaksi ilmoitti 35e. Aikamoisen jankkaamisen jälkeen sain sen tippumaan 13 euroon. Mietittää vaan turistit tai ulkopaikkakuntalaiset, jotka ei pakosti tiedä välimatkojen pituutta ja maksaa ihan liikaa. Pakko sanoa myös, että iso ongelma on m u sli mi miesten käytös naista kohtaan. Koska nainen ei ole samanarvoinen, ei häntä myöskään kohdella asiallisesti edes asiakaspalvelutilanteessa.