Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TYÖTÖN TÄÄLLÄ PÄIVYSTÄÄ

Vierailija
21.07.2023 |

Mihinkäs tulen klo 8?
Herätys klo 5, kahvi ja uusimmat työpaikka-ilmoitukset. Lenkki tehty. Seuraavat haut katsottuna, työpaikka uupuu edelleen.
Mihinkäs mä tuun?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään joka aamu jo ennen kello viittä mutta kukaan ei näin vanhaa huoli töihin. Tuet ovat näillä hinnoilla jo järjettömän alhaiset jotenka menee jo loppukin terveys.

En voi ymmärtää mitenkä vähäisten tukien leikkaaminen voisi edistää työllistymistä kun ei ole palkanmaksajia sellaisille mistä ei enää saa mitään 300% työtehoja irti. Ennen aikaiseen hautaanko halutaan ajaa pois kuluttamasta. 

Köyhimmät kuluttavat tukensa työllistäen kotimaassa kun varakkaammat vievät ulkomaille. Kotimaan talouden kannalta ei ole järkevää viedä köyhiltä koska se lisää täällä konkursseja. 

Niillä joilla on vielä mahdollisuuksia työllistyä niin pitäisi kaikki resurssit ja tukitoimet kohdistaa niihin eikä sellaisiin joilla peli on jo menetetty. 

Vierailija
22/43 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuu nyt ensin vaikka paikat.te-palvelut.fi

Nämä neuvot itseäni nauratti kun olin työtön. Kyllä töitä on, katso vaikka mol.fi, mikä se sivusto siihen aikaan oli. Jokainen, joka luulee, että nuo paikat on vain työttömiä varten, on älyllisesti vajaa. Itse sain paikan, joka siellä oli auki. Sama paikka oli auki myös lehdessä ja kolmessa muussa paikassa - näin ne kaikki. Hakijoita tuohon määräaikaiseen paikkaan, johon vaadittiin alan koulutus ja tiettyjen erikoisohjelmien osaamista, oli 42.  Nykyään olen toisessa paikassa toistaiseksi voimassa olevassa työssä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oletko oikea työtön, eli anssilla syyttäsi, vai ns.työtön eli muiden kustannuksella elävä

Mikä on "oikea työtön" ja mikä "anssilla syyttäsi"?

Mut irtisanottiin viime kesänä taloudellisista syistä, enkä ole onnistunut löytämään työpaikkaa. Olen pitkäaikaistyötön ja mulla on palkkatukioikeus, mutta silläkään ei meinaa työllistyä, tarjotaan korkeintaan 9e/pvä kokeiluja.

Menen sinne metsään näköjään tänään(kin). Joko haluat käräyttää kelalle?

Ap

eli olet/olit 'anssilla syyttäsi', sinut irtisanottiin syystä, joka ei johtunut sinusta.

miten olet pitkäaikaistyötön jos  viime kesänä....eikä sulla vielä ole anssi edes loppunut, jos viime kesänä

Vierailija
24/43 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oletko oikea työtön, eli anssilla syyttäsi, vai ns.työtön eli muiden kustannuksella elävä

Mut irtisanottiin viime kesänä taloudellisista syistä, enkä ole onnistunut löytämään työpaikkaa. Olen pitkäaikaistyötön ja mulla on palkkatukioikeus, mutta silläkään ei meinaa työllistyä, tarjotaan korkeintaan 9e/pvä kokeiluja.

Ap

eli olet/olit 'anssilla syyttäsi', sinut irtisanottiin syystä, joka ei johtunut sinusta.

miten olet pitkäaikaistyötön jos  viime kesänä....eikä sulla vielä ole anssi edes loppunut, jos viime kesänä

En tajua yhtään mistä anssista jankkaat. Sen nimisen kaverin kanssa joskus seurustelin.

Olen kelan tuilla.

Vierailija
25/43 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pitkäaikaistyötön = yli vuoden työttömänä ollut virallisen määritelmän mukaan. Viime kesäkuusta ja heinäkuun alusta on jo yli vuosi. Eri. 

Vierailija
26/43 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä neuvot itseäni nauratti kun olin työtön. Kyllä töitä on, katso vaikka mol.fi, mikä se sivusto siihen aikaan oli. Jokainen, joka luulee, että nuo paikat on vain työttömiä varten, on älyllisesti vajaa. Itse sain paikan, joka siellä oli auki. Sama paikka oli auki myös lehdessä ja kolmessa muussa paikassa - näin ne kaikki. Hakijoita tuohon määräaikaiseen paikkaan, johon vaadittiin alan koulutus ja tiettyjen erikoisohjelmien osaamista, oli 42.  Nykyään olen toisessa paikassa toistaiseksi voimassa olevassa työssä. 

Musta oli naurettavaa kun piti oikein paikan päällä käydä istumassa, kun täti näyttää että "katsos, täällä on tällaiset nettisivut jossa on työilmoituksia, oletko koittanut?" 🤦

Vierailija
27/43 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei kaikki saa ansiosidonnaista. Siihen vaaditaan työssäoloehto.

Vierailija
28/43 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullut kenestäkään kuka olis saanut työpaikkaa työkkärin avulla. Työllistääkö se muita kuin virkailijoita ja laitoksen siivoajaa?

Ehkä se meinaa "aktivointia" eli wittuilemalla olo kipakaksi?

Työtön työnhakija on te-toimiston asiakas. Ja ilmoittaa joka kuukausi haetut työpaikat te-toimiston nettisivulla.

Vierailija
29/43 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys on yhä suuremman joukon lapsuuden unelma. Moni meistä on jo päässyt nauttimaan rauhallisesta elämäst ja talous on turvattu. Työttömänä voi asua alueilla, joissa pienituloisena palkansaajana ei olisi ollut mahdollista. Kela maksaa ja elämä hymyilee.

Vierailija
30/43 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä silloin työttömänä koin suurimmaksi ongelmaksi sen, että olin työtön ja se, että itseäni tyhmemmät pitivät tyhmänä. Kuten luulivat, etten osaa katsoa töitä työkkärin sivuilta. Tiesin kuitenkin noita sen aikaisia hakusivustoja sellaisia, mistä eivät olleet kuulleetkaan ja minulla oli avoin hakemus useassa paikassa. Kirby-polynimurin myyntiä tarjottiin kyllä. Sain yllättäin kolme asiallaista tarjousta. Yksi oli sellainen, missä tiesin että en pärjäisi vaikka muodollinen pätevyys oli. Toinen oli sellainen, joka kiinnosti, mutta kielitaidostani en ollut ihan varma. Kolmas = sillä tiellä ollaan. Sain paikan! En itseni lisäksi tiedä yhtäkään muuta, joka olisi saanut paikan avoimen hakemuksen kautta. 

Vierailija
31/43 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En tajua yhtään mistä anssista jankkaat. Sen nimisen kaverin kanssa joskus seurustelin.

Olen kelan tuilla.

Anssi on kyllä ihan tyhmä nimi.

Vierailija
32/43 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yrityksen jolla on aina työpaikka auki vaikka ne eivät todellisuudessa palkkaisi ketään. Ne mainostaa firmaansa ja haluaa vain hyviä työharjoittelijoita. Ei tarvitse ihmetellä jos työnhakijoille ei vastata mitään että kiitos kun edes vaivauduit. Kuinka paljon siellä on näitä feikki työpaikkoja vaan sen takia että saadaan työttömiä kiusata ja halveksia kun työ ei kelpaa. 

Jos sitten ihan ihme epeli sattuu hakemaan työpaikkaa niin ne saattaa kiinnostua kuten sellaisella mittavalla ansioluettelolla varustettu, jota ei joka hepulta sellaista löydy, huippu mestari vale kokki. 🤣😂😅

Jos joku kyselee niin paikka on jo täytetty. 

Osa oli niin röyhkeitä että ilmoitti lomakausina oppilaitoksille että meille kelpaisi siihen ja siihen aikaan työharjoittelijoita. 

Vierailija
33/43 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys on yhä suuremman joukon lapsuuden unelma. Moni meistä on jo päässyt nauttimaan rauhallisesta elämäst ja talous on turvattu. Työttömänä voi asua alueilla, joissa pienituloisena palkansaajana ei olisi ollut mahdollista. Kela maksaa ja elämä hymyilee.

Mä asun siellä mikä asunto annettiin. Ei voi valita asuinpaikkaa.

Vierailija
34/43 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ollut niin että metsissä riittää haravoitavaa?

Vierailija
35/43 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi uskoa tätä katkeruutta työttömiä kohtaan.

Ap

Vierailija
36/43 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko töihin menossa? 

Vierailija
37/43 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä asun siellä mikä asunto annettiin. Ei voi valita asuinpaikkaa.

En ole työtön, mutta asun arava vuokra-asunnossa, koska ei olisi ollut varaa muuhun. Asuinpaikat piti valita sen mukaan, missä niitä halpoja vuokra-asuntoja on. Käykö jollain omistusasujalla kateeksi?

Vierailija
38/43 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tyhmä ja asioista tietämätön. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. 

Vierailija
39/43 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullut kenestäkään kuka olis saanut työpaikkaa työkkärin avulla. Työllistääkö se muita kuin virkailijoita ja laitoksen siivoajaa?

On se sitten kumma, kun yhtä työpaikkaa lukuunottamatta kaikki työpaikkani opiskelujeni jälkeen ovat tulleet molin työpaikkailmoitusten kautta...

Aivan! Niinkuin mistä ihmeestä se työpaikka muka löytyy jollei työpaikkailmoituksista. Ja työpaikkailmoitukset on molissa!

Tyäpaikat on työpaikoilla, valikoi muutama potentiaalinen joille taitosi olisi tarpeen ja ota yhteyttä.Näin työpaikat löytyy

Hahahahaha! Joo ei! Missä ihmeen menneisyydessä oikein elät?

Noin ne työpaikat vaan löytyy, niin kesätöihin yliopisto opiskelijoille kuin valmistuneille ja myöskin tavallisille työpaikan vaihtajille.

Roskaa!

Vierailija
40/43 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muiden kustannuksella elävä? Lapsi?

kelasossupankin asiakas elää muiden kustannuksella.

Ei elä.