Mä en oo koskaan ymmärtänyt miksi harsoja pidetään vaunuissa?!
Kommentit (30)
Tiedän sen, mutta vaunut ovat ikkunan alla ja varmasti huomaan jos kissa rupeaa kaivamaan reittiä sinne hyttysverkon + harson alle.
Saan sen riittävän lisäajan tuolla systeemillä.
16
sateessa, tuulessa jne. Kaikilla ei ole autoa käytössä.
ymmärrä, että mitä ihmeellistä siinä on. Minä pidin harsoa aina auringonpaisteella valolta suojaamassa, kun vauvani oli siellä vaunuissa nukkumassa eikä taivasta ihailemassa. Ja mitä hengittämiseen tulee, niin Emmaljungan vaunuissa on päädyssä sellainen " ilmastointiluukku" , jonka sai avattua, jos oli kuumemmasta ilmasta kyse.
Sitä paitsi ihan pienille vauvoille olen kyllä lukenut asiantuntijoiden suosittelevan harsoa kauppakeskuksissa näkösuojana. Ei niinkään pöpöjen takia, vaan sen valtaisan ärsyketulvan takia, jota pieni pää ei vielä kykene käsittelemään.
Miksi se muuten alkuperäistä liikuttaa, jos muut haluavat pitää harson? Eihän se ole ap:n vauvalta pois.
harsostahan on sanottu ettei saisi käyttää, ei pakkasella eikä lämpimällä ilmalla juuri sen tiiviyden takia. sitä paitsi vauvaahan ei saa kovalla pakkasella viedä ulos. pyryn ja sateen voi muutenkin suojata. sitä paitsi se harso näyttää ihan hirveelle pyykkipoikineen vaunuissa.
kuopiolaisen neuvolaterkan kommentti siitä harsojen käytöstä!!
Asutaan metsän vieressä ja pihallamme hyppii paljon oravia ja lintuja, ja kesällä tietty hyönteisiä. Pidetään nyt talvella harsoa nimenomaan niiden lintujen ja oravien takia. Hirvittäisi laittaa vauva niiden sekaan ilman että suojaisi aukkoa mitenkään.
Onneksi jokainen saa valita itse harsopolitiikkansa.
Toinen lapseni ei saanut " henkeä" kovalla tuulella ja on herkät silmät vuotamaan. Toisella olen lähinnä tuiskun ja auringon vuoksi käyttänyt. Niille jotka väittää että lapsi ei saa ilmaa harson takana, niin ei sitä harsoa ole tarkoitus laittaa tiiviisti joka puolelta kiinni, minä jätän ala reunan löysästi " aalloille" ja varmasti saa raitista ilmaa.
Yksi syy miksi teen näin on se että asumme rivitaloalueella jossa vilistää paljon oravia ja kissoja. Ja en halua hankkia sellaista rautahäkkyrää vaunuihin. Tämä verkko+harso systeemi suojaa noilta eläimiltä.