Mä oon ihan puhki. Huudan/raivoan lapsille. Mies on aina töissä. En jaksa enää!
Tämä on ihan itse aiheutettua tuskaa, saako edes valittaa... Yrittäjämies tekee pitkää päivää ja on työmatkoillakin. Yritän tukea häntä työssään hoitamalla kaiken kotona, että hän saa keskittyä työhön. Haluan myös olla hyvä äiti ja hoitaa kodin. En kuitenkaan taida sittenkään pystyä tähän. Olen ihan puhki. En kestä lasten sotkuja ja metelöintiä ja tappelua ja huutamista jariehumista. En kestä, kun tiedän, että niiden käytös on aiheutunut omasta käytöksestäni. En kestä, kun pilaan heidän elämänsä. En kestä, kun pelkään tulevia vuosia; miten lapset ehkä joutuu ongelmiin koulussa ja kaveripiirissä.
Mistä päin tätä ongelmaa pitää lähteä selvittämään?
Itsestä tuntuu, että pitäisi päästä jonnekin pois. Olen olut vuosia lasten kanssa ja rakastan heitä ja koko perhettäni enemmän kuin mitään tässä maailmassa, mutta en vain jaksa. En jaksa olla niin hyvä kuin haluaisin.
Kommentit (9)
Onko mahdollista saada esim. kunnalta, MLL:ltä, naapurin tyttäreltä tai keneltäkään esim. 1pvä/viikossa hoitoapua, niin että saat vähän omaa aikaa ja pääset ulos/kaupoille/harrastuksiin/lepäämään?
Ei kukaan jaksa kuin kone! Olen itse ollut vastaavassa tilanteessa ja se on vääryys sekä lapsiasi että sinua itseäsi kohtaan. Itse kerroin väsymyksestäni neuvolassa ja sain kaupungilta kodinhoitajan vähäksi aikaa kotiin kerran viikossa. Lisäksi sain paljon muutakin apua, josta olen ikionnellinen ja kiitollinen ammattitaitoiselle neuvolan henkilökunnalle. Kenelle sinä voisit väsymyksestäsi puhua?
Nyt on aika toimia ennen kuin romahdat täysin ja lapsesi kärsivät.
Mulla on kans vähän vastaava tilanne. Mä ja mies ollaan kummatkin panostettu uraan sekä lapsiin ja niinku sitä silloin joskus luuli, et kyllähän koti ja ura sopii yhteen ku vettä vaan niin luulo ei todellakaan ole tiedon väärti. :)
Meillä ratkes tilanne niin, että pyydettiin ulkopuolelta apua. Ensin jommankumman vanhemmat vahti muksuja ja sittemmin meillä on ollut lastenhoitaja parina päivänä viikossa. Sekin varmaan auttaisi jos saisit viikosta edes yhden illan itsellesi aikaa?
Löytäisitkö itsellesi jotakin työtä vaihteeksi kotiäitiyden tilalle?
Muuta vaihtoehtoa ei ole, kuin yrittää repiä itselle aikaa jostakin ja vähentää kotitöiden määrää. Hanki viikkosiivooja jne.
Yritä jaksaa, et ole ainut...
En oikein ymmärrä?
Muuten kyllä ymmärrän erittäin hyvin sinua. Miehenio on myös yrittäjä ja olen itse luvannut hoitaa kotona yritysten paperiasiat ja kodin ja lapset. Toki meillä on tilitoimisto myös, mutta kaikki paperit pitää laittaa sinne valmiiksi nippuihin ja järjestykseen ja laskea jne...maksaa laskut yms eli paljon työtä noissakin ja kolme vilkasta lasta jne...
Olen myös hyvin väsynyt ja inhoan välillä itseäni ja varsinkin sitä etten ehdi ja jaksa tehdä mitään lasten kanssa :(
Kannattaa kuitenkin yrittää miehesi kanssa miettiä miten lähtisitte tätä ongelmaa purkamaan. Jos miehesi antaisi sinulle vähän vapaa-aikaa niin olisit varmasti onnellisempi lasten kanssa taas. Aloita joku harrastus jossa näet muita ihmisiä ja voit puhua muistakin kuin lapsista.
Monet kaupungit myös tarjoavat lastenhoitoapua ja jos pyydät neuvolasta todistuksen niin hoitajasta ei tarvitse edes maksaa.
Päiviin pitää tehdä selkeä lukujärjestys ja pitää siitä kiinni. Kuulostaa siltä että koet olevasi äiti ruuanlaittaja ja siivoaja. Sinun pitää saada olla myöskin itsenäinen nainen.
Tiettyyn ikään asti jaksoin olla hyväkin esimerkki ja opettaja; liekö sen seurausta, että lapset kyllä tietävät hyvän käytöksen taidot: osaavat kiittää ja tervehtiä yms. Ja se särkee sydämen aina uudestaan ja uudestaan, kun joku lapsista sanoo jotain " miten meillä voi olla tuollainen äiti" tai keskenään leikkiessään yhtäkkiä osaavatkin kysyä, miten voi auttaa tms. Tai sitten kamalan päivän iltana suukottavat ja toivottavat rakkaalle äidille hyvää yötä...
Onko kodinhoitoapu kallista?
Rahaa ei toki saisi miettiä, jos siitä vain olisi apua tähän...
ei ole täydellinen. Tarvitset omaa aikaa.. Jotain osaaika hommia? Elämässä pitää olla muutakin kuin lapset, vaikka ne etu sijalla ovatkin. Saattaisi tehdä lapsillekkin hyvää..
ei siellä päiväkodissa voi ainakaan huonommat oltavat lapsilla olla vai mitä mieltä olet?? siellä ei kukaan huuda eikä raivoa koko aikaa!