Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykiatrinen sairaanhoitaja yrittää kaikin tavoin alentaa

Vierailija
20.07.2023 |

Syy miksi käyn tällä hetkellä :tarkkaavaisuushäiriötutkimukset ja masennus

Jos sanon vaikka, että olen pari kuukautta työttömänä "mikset menisi vaan siivoamaan, sehän on sulle sopivaa työtä"
Olen sanonut monta kertaa, että nimenomaan siivoustyö ei käy tarkkaavaisuushäiriön kanssa. Liikaa virheitä, liian lyhyt aika.
Lisäksi minulla on koulutus, niin miksi hakisin siivousta. Lisäksi hän sanoo että voisin tehdä aina sitä..

Lisäksi hän sanoo aina, että on ihme, miten en kuitenkaan käytä päihteitä, ja epäilee koko ajan käyttöä.

Olen sanonut, etten käytä, enkä ikinä kokeillut (paitsi alkoholia joskus) joo, tiedän että tarkkaavaisuushäiriön kuuluu joskus myös päihteet, mutta kun jos ei ole käyttänyt..

Kun kerroin että haen adoptiota kumppanin kanssa ja se stressaa ja aiheuttaa öitä jolloin en nuku kunnolla, niin hän kysyi että miten adoptiota, sullahan oli sosiaalihuollon asiakkuus tai teillä lasu-asiakkuus.. Olin että öö, no ei ole kyllä ollut. (Taustaa: haen siis miehen lapsesta adoptiota, ja meillä on yhteisiäkin lapsia, miehen lapsella ei äitiä

Tuntuu että aina tulee joku töksäytys.

Esimerkiksi kerroin, että minulla ahdistaa, kun äitini pyysi minua laihduttamaan. "no ehkäpä se äiti oli siinä vähän oikeassa" vaikka olen normaalipainon ylärajalla, ja olen kertonut että tämä paino on mulle ok.

Onko tää ihan normaalia?

Kun kerroin, ettei tunnu kivalta, hän teetätti mulla jonkun testin jossa oli kysymyksiä mm. koenko, että vieraassa pöydässä nauretaan minulle ja että koenko mm. jossain ryhmissä, että muut vihjailevat minusta negatiivista ja yrittävät loukata, vaikka eivät loukkaa oikeasti.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan laillista nauhoittaa tuollaiset keskustelut?

On laillista. Ja on silti vaikka hoitsu ei tiedä tai kieltää. 

Jep, laillista on. Myös kaikki lääkärikäyntinsä on lupa nauhoittaa vaikka käsilaukussa olevalla puhelimella. Olisi pitänyt viimeksi toimia näin ihotautilääkärillä; sen verran alentuvaa oli lekurin päsmäröinti.

Vierailija
62/77 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykhoitsuilla on monesti itsellään ongelmia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittää päteä alentamalla potilasta. Sillä itsellään on surkea huonosti palkattu duuni.

Vierailija
64/77 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Kirjoita heti tapaamisen jälkeen mahd tarkkaan ylös kaikki, mitä hoitaja on möläytellyt. Toimita tämä yksikön päällikölle ja kerro että haluat vaihtaa hoitajaa.

Vierailija
65/77 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanoi ihan psykiatri, että eikö minun vain pitäisi ottaa itseäni niskasta kiinni ja ottaa vastuuta. Ja olin hakeutunut hoitoon juuri siksi, etten saa elämästä otetta/saa mitään aikaan.

Vierailija
66/77 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös toinen psyk.sh joka sanoo, ettei kuulosta asialliselta puheelta nyt ollenkaan. Sinuna koittaisin vaihtaa hoitajaa, monesti se onnistuu pienen ajan jälkeen. Tästä ihmisestä ei kyllä tule ammattimainen kuva ollenkaan, ei noille sanoille ole kyllä mitään perustetta. Hän on vielä kaiken lisäksi ammatissaan tyhmä, jos ei tiedä, että varsinkin adhd naiset ovat niitä suorittajia, jotka saattavat pärjätä elämässä hyvin. Yhteys nyt vain sinne tk:hon ja ilmaise halusi vaihtaa, vetoat vain, ettei teillä kemiat toimi ja sanot kokevasi hänen puheet epäasiattomiksi. Äläkä sen jälkeen vaivaa päätäsi tuollaisella ammattitaidottomalla tyypillä. Sellaisia kun nyt valitettavasti on joka alalla. 

Sitä minä vain ihmettelen miksi tuo toinen psyk.sh sanoi, ettei perustasolla ole psyk.sh:ta. Kyllä on ja ihan samanlaisia keskusteluja siellä käydään kuin erikoissairaanhoidon puolella. Diagnostiikka on myös sinne aika usein esim. Adhd:n puolelta siirretty. 

Vierailija
67/77 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös toinen psyk.sh joka sanoo, ettei kuulosta asialliselta puheelta nyt ollenkaan. Sinuna koittaisin vaihtaa hoitajaa, monesti se onnistuu pienen ajan jälkeen. Tästä ihmisestä ei kyllä tule ammattimainen kuva ollenkaan, ei noille sanoille ole kyllä mitään perustetta. Hän on vielä kaiken lisäksi ammatissaan tyhmä, jos ei tiedä, että varsinkin adhd naiset ovat niitä suorittajia, jotka saattavat pärjätä elämässä hyvin. Yhteys nyt vain sinne tk:hon ja ilmaise halusi vaihtaa, vetoat vain, ettei teillä kemiat toimi ja sanot kokevasi hänen puheet epäasiattomiksi. Äläkä sen jälkeen vaivaa päätäsi tuollaisella ammattitaidottomalla tyypillä. Sellaisia kun nyt valitettavasti on joka alalla. 

Sitä minä vain ihmettelen miksi tuo toinen psyk.sh sanoi, ettei perustasolla ole psyk.sh:ta. Kyllä on ja ihan samanlaisia keskusteluja siellä käydään kuin erikoissairaanhoidon puolella. Diagnostiikka on myös sinne aika usein esim. Adhd:n puolelta siirretty. 

Siis ei epäasiattomiksi vaan asiattomiksi. Ja mitähän muita virheitä tuli. 

Vierailija
68/77 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitsulle ei kannata kertoa juuri mitään, mihin voisi takertua. Hoitajilla ei ole pätevyyttä tällaisiin asioihin, harva yleislääkärikään hallitsee psykiatriaa riittävästi.

Minulla on add-diagnoosi, olen vaativassa työssä, perheellinen ja kaikin puolin muutenkin ns. normaaliin lokeroituva. Asenne muuttuu usein epäasialliseksi, jos hoitaja tai yleislääkäri näkee diagnoosini. Add ei ole mt-ongelma tai varsinainen rajoite varsinkaan asianmukaisella lääkityksellä. 

Vierailija
69/77 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitsulle ei kannata kertoa juuri mitään, mihin voisi takertua. Hoitajilla ei ole pätevyyttä tällaisiin asioihin, harva yleislääkärikään hallitsee psykiatriaa riittävästi.

Minulla on add-diagnoosi, olen vaativassa työssä, perheellinen ja kaikin puolin muutenkin ns. normaaliin lokeroituva. Asenne muuttuu usein epäasialliseksi, jos hoitaja tai yleislääkäri näkee diagnoosini. Add ei ole mt-ongelma tai varsinainen rajoite varsinkaan asianmukaisella lääkityksellä. 

Kaikki mt- ja psykiatriset diagnoosit pitäisi piilottaa perusterveydenhuollolta. Siellä on liian helppo tulkita fyysiset oireet mielenterveyshäiriöiksi eikä suhtautuminen ole muutenkaan asiallista tietämättömyydestä johtuen.

Vierailija
70/77 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mt- ja psykiatriset diagnoosit pitäisi piilottaa perusterveydenhuollolta. Siellä on liian helppo tulkita fyysiset oireet mielenterveyshäiriöiksi eikä suhtautuminen ole muutenkaan asiallista tietämättömyydestä johtuen.

Juurikin näin.

Tiedän tapauksen, jossa mykoplasmasta johtuvat hengitysvaikeudet kuitattiin päivystyksessä kaksi kertaa paniikkikohtauksena. Kolmannella kerralla oli tosi kyseessä, kun happisaturaatio laski. Paniikkikohtauksia ko. ihmisellä oli ollut viimeksi 6 vuotta sitten. Tällainen dg on ikuinen leima!

Vierailija
71/77 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheiseni hoitokäynneillä mukana olleena voin kertoa, että mielenterveyshoitajiin mahtuu niin osaavia ja erittäin päteviä hoitajia kuin täysin ammattitaidottomia ja asiattomasti toimivia tapauksia. Sama pätee psykiatreihin. 

Vierailija
72/77 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko nyt vain hoitajaasi, sillä olet tosiaan mihinkään kykenemätön hylkiö.

Vierailija
73/77 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheiseni hoitokäynneillä mukana olleena voin kertoa, että mielenterveyshoitajiin mahtuu niin osaavia ja erittäin päteviä hoitajia kuin täysin ammattitaidottomia ja asiattomasti toimivia tapauksia. Sama pätee psykiatreihin. 

Onkin parempi, jos ei mene vastaanotoille yksin vaan jonkun läheisen kanssa. Heikossa hapessa henkisesti olevat ovat vieläpä usein puolustuskyvyttömiä kaikenlaista kyykyttämistä tai epäasiallisuutta vastaan.

Vierailija
74/77 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisiti tuntuu olevan ja yrittää saada sut näyttämään mahdollisimman huonolta. Manipuloi. Kohta on lasu ovella.

Vierailija
75/77 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin.

Tiedän tapauksen, jossa mykoplasmasta johtuvat hengitysvaikeudet kuitattiin päivystyksessä kaksi kertaa paniikkikohtauksena. Kolmannella kerralla oli tosi kyseessä, kun happisaturaatio laski. Paniikkikohtauksia ko. ihmisellä oli ollut viimeksi 6 vuotta sitten. Tällainen dg on ikuinen leima!

Minulle tehtiin sama, mutta olikin sydämen vajaatoiminta. Onneksi vain ensimmäinen lääkäri oli näin syvältä. 

Vierailija
76/77 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli nuorempana myös yksi aivan mulkku hoitaja. Tiesi anoreksia taustani mutta töksäytti silti kerran ensi sanoikseen "oot lihonut ". Kun epäilin olevani raskaana käski jaksa abortin heti, kun vielä ehtii ja kun menin kihloihin,totesi ettei leikkikihlat koskaan kestä.  Lähdin sieltä AINA henkisesti paljon pahemmassa kunnossa kuin olin ollut mennessä! Jos oli ollut hyvä päivä,tuo nainen takuulla pilasi sen.

Vierailija
77/77 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle oli nuorempana myös yksi aivan mulkku hoitaja. Tiesi anoreksia taustani mutta töksäytti silti kerran ensi sanoikseen "oot lihonut ". Kun epäilin olevani raskaana käski jaksa abortin heti, kun vielä ehtii ja kun menin kihloihin,totesi ettei leikkikihlat koskaan kestä.  Lähdin sieltä AINA henkisesti paljon pahemmassa kunnossa kuin olin ollut mennessä! Jos oli ollut hyvä päivä,tuo nainen takuulla pilasi sen.

Jos tämä on totta, niin tuollaisesta hoitajasta pitäisi tehdä valitus. Täysin sopimaton alalle.