Miten suomalainen mies eroaa vaikka amerikkalaisesta miehestä?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen mies on oppinut peruskoulussa maantietoa, eikä luule Denmarkin olevan Amsterdamin pääkaupunki. Suomalainen mies pääsääntöisesti tarkoittaa sitä, mitä sanoo, eikä hölise tarkoittamatta, "nice to meet you" "have a nice day" ja voitele ihmisiä kehumalla aiheetta.
Osaatko itse sijoittaa Yhdysvaltojen osavaltiot pääkaupunkeineen oikein? Tai eurooppalaiset pienet valtiot tuolla Kreikan ja Tsekin välissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen mies on oppinut peruskoulussa maantietoa, eikä luule Denmarkin olevan Amsterdamin pääkaupunki. Suomalainen mies pääsääntöisesti tarkoittaa sitä, mitä sanoo, eikä hölise tarkoittamatta, "nice to meet you" "have a nice day" ja voitele ihmisiä kehumalla aiheetta.
Osaatko itse sijoittaa Yhdysvaltojen osavaltiot pääkaupunkeineen oikein? Tai eurooppalaiset pienet valtiot tuolla Kreikan ja Tsekin välissä?
Osaan, mutta en olekaan mies.
Kuinka perus jamppa tai jamppatar Suomessakaan tuntee muiden maiden historiaa? Menee kaduilla tenttaamaan Moldovasta, Nepalista tai Keniasta esimerkiksi, aika monelta taitaa saada vain silmien pyöritystä vastaukseksi..
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalaisista suuri osa on ympärileikattuja, suomalaisista ei.
Niin on turkilaisetkin miehet.En tunne amerikalaisia miehiä,Rakastan mun turkilaista miestä .En ole suomi mies ollut,joten en tie eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä osaan sijoittaa Euroopan maat ja kaikki pääkaupungit karttaan oikein, mutta olenkin tässä asiassa ehkä erikoinen. Ala-asteella ja yläasteella tuli tankattua Euroopan maantiede hyvin eikä se ole päästä pois lähtenyt. Keskimäärin suomalaiset osaavat maantiedettä aika hyvin, mutta kyllä asiat suurimmalla osalla unohtuvat kuitenkin peruskoulun ja lukion jälkeen. Väitän, että kaikki kyllä tietävät suunnilleen missä päin Kroatia, Bulgaria, Romania, Albania, Serbia yms. ovat, mutta eivät kyllä tarkkaan.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Kuten nimimerkki KILTTIYS sanoisi, USAlainen mies on itsevarma, dominoiva, röyhkeä moderni mies.
Ja lausisi näin lauseellisen sontaa....
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalainen mies on kohtelias ja huomioi muut. Tervehtii, kantaa kauppakassin ja avaa oven.
Heh. Leffoja on tullut katsottua.
Mun amerikkalainen mies vihaa suomalaisia ruokia!!
Molemmat pitävät toisiaan säälittävinä.
Normaalin avioeroprosessin mukaisesti.
Olen kuullut, että hollannissa on pitkiä ja komeita miehiä. Pitäneekö sitten paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalainen mies on kohtelias ja huomioi muut. Tervehtii, kantaa kauppakassin ja avaa oven.
Heh. Leffoja on tullut katsottua.
Tietysti, mutta myös seurustelin amerikkalaisen miehen kanssa takavuosina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No keskituloinen amerikkalainen mies tienaa about 40% enemmän kuin keskituloinen suomalainen mies.
Mutta käteen jää silti vähemmän sairausvakuutuksen maksun jälkeen.
Joo, se about sata dollaria minkä työnantaja ottaa pay checkistä tekee todella ison loven.
Itse saan 5-6 tuhatta käteen joka pay checkistä, miten teillä?
Ja toi on siis joka toinen viikko, koska olen blue collar.
Mulla on amerikkalainen mies mutta en osaa kyllä löytää eroja... Paitsi sen että amerikkalaiset tykkää erilaisista ruuista. Tämäkin mies on melko ujo mutta kyllä sanavalmis.
Valkoihoiset amerikkalaiset miehet ovat suomalaisia pidempiä.
Aika lapsellisia ja sosiaalisia.
Rupsahtavat nopeammin kuin suomalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, no epäilenpä että suomalainen maantietoa osaava mies ei kylläkään osaisi määrittää kaikkia USA:n osavaltioita oikein, ei välttämättä edes asettaa kaikkia Euroopan maita oikein. Itse en ainakaan osaa vaikka aika sivistyneenä itseäni pidänkin. Ja jos miettii, minkä kokoinen se jenkkilä on, niin on ihan eri asia opetella sellainen iso oma maa ja siihen päälle vielä koko muu maailma. Osaako kaikki suomalaiset edes Suomen isoimpia jokia ja järviä?
Mutta varmaan olemme jäyhempia ja "turhan puhuminen" on jotenkin meille outoa. Olen asunut expattina Texasissa ja siellä ainakin monet olivat hyvin konservatiivisia mielipiteissään ja työpukeutumisessa. Mutta se oli Texas...
Suomalainen seisoo oven suussa ja pälyilee ympärilleen.
Puhuu paremmin suomea. Tuskin juurikaan muuta eroa on.