Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukkuuko normaalit aikuiset tosiaan joka yö kuin tukki sen 8 tuntia???

Vierailija
20.07.2023 |

Tuntuu että olen ainoa jolla huonounisuutta. Joskus saatan nukkua vain 2 tuntia ja olla hereillä tai torkahdella koko loppu yön. Sitten taas seuraavana päivänä voin nukkua normaalisti 7 tuntia. Unettomia öitä myös usein. Mutta koskaan ei ole sellaista tasaista että joka yö nukkuisin aina 8 tuntia. Varmaan vikana että olen herkästi stressaantuva ja väsyn nopeasti esim sosiaalisissa tilanteissa. Tämä johtaa siihen että joudun ottamaan päivä torkut ja unirytmi menee aina helposti sekaisin. Olisi kiva kuulla miten te muut nukutte.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään. Sitäpaitsi 8 tuntia on itselle unta aivan liikaa. 6.5 tuntia hyvää unta riittää.

Vierailija
2/52 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun ainakin kahdeksan tuntia yössä välillä menee kymmenenkin

En ole stressaavaa tyyppiä, se vaikuttanee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukun 8-12 h.

Vierailija
4/52 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen, jos saan nukuttua edes neljä tuntia yhteen menoon. Vaikkei mitään stressaavaa olisi, niin valvon usein koko yön. Päivällä en nuku kuin korkeintaan kovasti sairaana. 

Vierailija
5/52 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloiteen tekijästä olen varmaan epänormaali? Nukun illan torkkuna ja aamun virkkuna kesä aika yöllä herämättä edes pissalle kuin tukki 7h.Talvi aika sama asia mutta 8h.En käytä alkoholia en tupakoi ja ulkoilen paljon ,pidän myös ruoka rytmi.Olen tasapinossa itseni  ja ympäristöni kanssa.

Vierailija
6/52 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nuku päivällä, urheilen ja ulkoilen paljon päivittäin, en juo kahvia iltapäivän jälkeen, en syö illalla jne. Joskus hyvin harvoin nukahdan nopeasti (alle tunnissa) ja saatan nukkua heräilemättä noin 7h. Yleensä kuitenkin nukahtaminen kestää ja heräilen öisin. 8h unet toteutuvat harvoin, koska tarvitsen noin 11h niiden saamiseen.

Vierailija
7/52 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun 6h kuin tukki, enempää en yleensä ehdi.

Vierailija
8/52 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana helposti 12 tuntia jos oli vähän univelkaa esim työstä johtuen. Nykyisin 5 tuntiakin riittää jos ei heräile välillä. Parempi mielestäni sikeästi 5-6 tuntia kuin 9 tuntia huonoa unta heräillen välillä.

Vierailija
9/52 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nuku kuin tukki vaikka tarvisin ainakin sen 8 tuntia yössä unta. Töiden jälkeen väsyttää, liikunta virkistää mutta se aiheuttaa vain sen ettei uni tule puoli kymmeneltä. Puoli kuudelta pitäisi sitten jaksaa herätä töihin. Heräämisaikaa en voi venyttää vaikka uni ei olisi tullut heti.

Vierailija
10/52 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun hyvin, jos olen vain ulkoillut riittävästi. Yhdeksän tuntia menee rattoisasti näin lomalla.

Sitten kun työt alkavat, herään helposti aamuöisin murehtimaan.

Vierailija
11/52 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vanhemmalla iällä yöuni ei ole enää niin yhtenäistä kuin nuorempana. Heräilen yöllä moneen kertaan. Silti saan onneksi nukuttua 6-7 tuntia yössä. Mutta toki välillä on huonompia öitä, välillä taas parempia. Päiväunia en nuku koskaan, ne vain sotkevat unirytmini.

Vierailija
12/52 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun hyvin 3 - 5 tuntia yössä. Enemmän olen nukkunut vain teini-ikäisenä, silloin joskus.

Vierailija
13/52 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi enää stressailla, yleensä nukun hyvin mutten välttämättä 8 tuntia joka yö. 

Vierailija
14/52 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään. Päivän tapahtumat, elämäntilanne ja kuukautiskierto esimerkiksi vaikuttaa uneen. Joskus en nuku viikkoon kuin muutaman hassun tunnin yössä. Toisinaan nukun 9-10 tuntia tuosta vaan. Rasitun helposti elämästä, mutta nykyään rentouduin muilla tavoin kuin nukkumalla päiväunia, sillä ne sekoittavat liikaa unirytmiä. Makoilu myös vaikuttaa negatiivisesti ja älylaitteiden käyttö. Ennaltaehkäisen kuormitusta esimerkiksi käyttämällä vastamelukuulokkeita bussissa tai lähtemällä illan tapahtumista ja harrastuksista vähän etuajassa. Jos päiväunet on pakko ottaa, ehdoton maksimi on 30min ennen klo 18.

Pitkien unettomuusjaksojen kokijana haluan muistuttaa tärkeästä asiasta: uni on tärkeää, mutta tärkeämpää on lepo. Jos uni ei tule, älä ota siitä stressiä. Tärkeintä on, että lepäät.

Vierailija
15/52 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti sitä olisikin normaali jos saisi nukkua 8 tuntia putkeen. Sen sijaan nyt vaan pitää herätä 10-20 kertaa yössä ja tällä mennään.

Vierailija
16/52 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus saan hyvällä tuurilla hyvälaatuiset yöunet ja nukuttua 8h putkeen. Yleensä herään aina vähintään kerran yöllä. 

Vierailija
17/52 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun keskimäärin vain 6 tuntia, joskus vähemmän. Viikonloppuisin joskus harvoin tulee 7 tuntia. Näin menty jo 20 vuotta.

Vierailija
18/52 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lääkekokeilun aikana heräsin aina kolmen tunnin kohdalla, valvoin pari tuntia ja nukuin taas kolme. Tuota olisi voinut jatkaa koko vuorokauden, niin tokkurassa olin koko ajan.

Muutenkin nukun ajoittain levottomasti, harvoin 8 h putkeen.

Vierailija
19/52 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

8h putkeen ei ole ihmisen normaali unirytmi. Ennen teollista vallankumousta ja sähkövaloja normaali unirytmi oli kahdet unet. Ts. keskellä yötä herättiin tunniksi pariksi ja käytiin sitten uudelleen nukkumaan.

Vierailija
20/52 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-9h unta joka yö. Stressaan paljon ja palaudun nukkumalla. Kunnon iltapala auttaa unensaantuin ja uneen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän