Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seksi ahdistaa r*iskauksen jälkeen

Vierailija
19.07.2023 |

Mulla on nyt uusi poikaystävä, jonka kanssa olen kyllä suostunut seksiin häntä miellyttääkseni. Jokainen kerta on mua ahdistanut ihan suunnattomasti. En halua puhua asiasta poikaystävälleni enkä kenellekään muullekaan. Mitä kannattaisi tehdä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyllä sinun jossakin vaiheessa pitää puhua sekä poikaystävällesi että mielellään jollekin ammattilaiselle. Kärsit asiasta jo nyt ja eteenpäin pääseminen voi olla hyvin vaikeaa, jos et käsittele asiaa.

Poikaystäväsi on varmaan huomannut, että jokin on pielessä. Sinä päätät miten tarkasti kerrot asiasta. Hän pystyy varmasti ottamaan asian vastaan ja tukemaan sinua. Asian jakaminen lähentää eikä loitonna teitä. Ellei hän ymmärrä, hän ei ehkä ole oikea ihminen sinulle.

Silti suosittelen myös terapeutille tai muulle ammattilaiselle puhumista. Kannattaa valita pätevä ja kokenut terapeutti, joka on työskennellyt seksuaaliväkivallan uhrien kanssa.

Voimia sinulle syksyyn ja elämässä eteenpäin!

Tuollaisesta on mahdollista päästä yli. Se kannattaa muistaa ja terapiaa myös suosittelen. Aikaisemmissa viesteissä on jo varoiteltu seksuaaliterapeuteista ja niistä olen kokemusteni perusteella täysin samaa mieltä, en voi suositella. Etsi oikeasti seksuaalisista traumoista ja niistä eheytymisestä tietävä, kokenut, terapeutti. 

Kaikkea hyvää jatkoon. 

Vierailija
22/24 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös kokenut raiskauksen, se oli ensimmäinen seksikokemukseni alaikäisenä ja vaikuttaa tänäkin päivänä elämääni. Puhuin asiasta ensimmäistä kertaa vasta yli nelikymppisenä traumaterapiassa, älä sinä odota niin pitkään! Soita vaikka Rikosuhripäivystykseen ensimmäisenä. 

Kadun todella paljon, etten mennyt aikoinaan poliisin puheille, mutta olin vasta lapsi. En edes ymmärtänyt mitä tapahtui. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Ei ja vielä kerran ei. Katkase koko suhde. Toi ahdistus tulee piakkoin laukeamaan silmille.Et ole vielä valmis uuteen ihmiseen. Toivu rauhassa.

Poikaystäväni on kuitenkin mulle tärkeä enkä haluaisi menettää häntä. Ap

Sinun on keskusteltava asiasta hänen kanssaan ja kerrottava miksi koet seksin ahdistavana. Rakastava poikaystävä ymmärtää ja auttaa sinut tuntemaan olosi turvalliseksi seksin aikana eikä pakota mihinkään mihin et halua. Tarvittaessa haet terapiaa asiaan missä voit käsitellä asiaa. Jos poikaystävä ei ymmärrä asiaa niin hänen joutaakin mennä, mutta älä missään tapauksessa harrasta seksiä jos sinulle tulee siitä huono olo, traumasi vain pahenevat tuosta.

Vierailija
24/24 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteessa pitää pystyä puhumaan! Toki harva meistä on mieleltään priimakunnossa ja vähän järkkyneilläkin on oikeus rakkauteen. Mutta jos et pysty lainkaan avaamaan kokemustasi hänelle, niin ei teidän suhde oikein ole vakaalla ta terveellä pohjalla. 

Eli kaksi vaihtoehtoa joko puhut tai eroat. (Pätee lähes kaikkiin parisuhdeongelmiin.) 

Ps. Terapeutti olisi parempi ymmärtäjä kuin anonyymi keskustelupalsta.