En jaksa enää aukaista iltapäivälehtien sivuilla hallitus-aiheisia juttuja. Muita?
Aluksi luin kaikki, mutta nyt vaan ei enää oikein jaksa kiinnostaa, kun tuntuu vähän sama prosessi kiertävän uudestaan ja uudestaan.
Kommentit (79)
Minä taas tutkin innolla uutismediaa nähdäkseni mistä äärioikeisto yrittää valheita ja tekosyitä soperrellen kiemurrella irti seuraavaksi.
Hallalahko ei ole hallituskelpoinen.
Oletko ap joskus kauhistellut, miksi tavalliset saksalaiset sallivat keskitysl eirit? No kun ne eivät jaksaneet enää seurata rasittavaa moraalikeskustelua ja eihän asia heille edes kuulu.
Nyt on kovat paikat useilla, jotka haluavat persut pois hallituksesta. Nimittäin kaikki tajuavat, että jos puolue joutuu oppositioon sen kannatus vaan kasvaa entisestään. Noin sanoo mm ex ministeri persu Jussi Niinistö. Ja oikeassa on. Sitäkö kukaan haluaa?
En minäkään jaksa enää lukea hallitukseen liittyvistä kohuista lehdistä. Tv-uutisista kyllä sitten kuulee, jos jotain oikeasti tapahtuu. Näillä näkymin ei mitään ole tapahtumassa. Ehkä sitten syksymmällä, kun eduskunta palaa kesätauolta.
Eikös tänään spedeillä ollut joku marssikin tulossa? No saa nähdä tuleeko yhtään porukkaa, yle toki uutisoi...
Olen seurannut tätä rummutusta jo 15 vuotta, joten ei se henk. kohtaista elämää juuri hetkauta. Muistan varsin hyvin Kehittyvien Maakuntien Suomen ja Vanhasen lautakasat ja monta muuta skandaalia.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kovat paikat useilla, jotka haluavat persut pois hallituksesta. Nimittäin kaikki tajuavat, että jos puolue joutuu oppositioon sen kannatus vaan kasvaa entisestään. Noin sanoo mm ex ministeri persu Jussi Niinistö. Ja oikeassa on. Sitäkö kukaan haluaa?
Itseasiassa on parempi, jos persut jää ja Keskusta ja RKP oppositiossa toimivat kaalimaan vartijoina hallitukselle. Näiden puolueiden talouspoliittiset tavoitteet ovat linjassa, joten ilman perseilyä asioita voi mennä eduskunnassa läpi. Persut samalla joutuvat siivoamaan käytöksensä ja mesimäyräsilmäniskut jäävät historiaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kasva, koska suurin osa ei äänestäisi persuja edes ase ohimolla. Vastustus on kiihkeämpää kuin kannatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni saksalainen taisi aikoinaan ajatella kuten ap. Liian moni.
No nyt on psykoosikamaa. Ota iisisti veli.
ja edelleen joku jaksaa väittää ettei persuilla ole nasse sympatioita.
Mulla on aikalailla sama, koronasta kun jankattiin kokoajan niin en jaksanu enää seurata uutisia, ukrainasta/venäjästä kun jankattiin kokoajan niin en jaksanut seurata uutisia ja nyt kun hallituksesta jankataan kokoajan niin olen taas uutispimennossa ollut pidemmän aikaa.
Katsoo jos vaikka kuukauden päästä lueskelisi uutisia jos siellä olisi jo aiheet vaihtunu.
M32
Vierailija kirjoitti:
Minä taas tutkin innolla uutismediaa nähdäkseni mistä äärioikeisto yrittää valheita ja tekosyitä soperrellen kiemurrella irti seuraavaksi.
Valtakunnansyyttäjä Toiviainen: Vihapuheen salliminen on tien alku – sen päässä odottaa väkivalta.
Valtakunnansyyttäjä Toiviainen on jäämässä eläkkeelle syyskuussa 2022. Hän on määrätietoisesti nostanut vihapuheeseen, solvaamiseen, vainoamiseen ja kansanryhmää vastaan kiihottamiseen liittyviä syytteitä.
Näin hän on saanut niin sanotut somen öyhö- ja trolliryhmät peräänsä. Mutta tinkimätöntä linjaa arvostetaan.
Monet vihaa somessa lietsovat sanovat, että heidän toimintaansa suojaa sananvapaus. He torjuvat toimintansa kritiikin sanomalla, että "kohta mitään ei saa sanoa".
Toiviainen tekee rajun kytkyn vihapuheen ja ihmisoikeusrikosten välille. Hänen mukaansa vihapuhe on polun alku. Vihan lietsonta tasoittaa tietä pahemmille teoille, ja polun päässä odottaa väkivalta.
https://yle.fi/uutiset/3-12494169
Terrorismirikoksesta epäilty äärioikeistovaikuttaja haali sisäministerin ja valtakunnansyyttäjän kotiosoitteet: ”Todella arvokkaita tietoja”
Ylen tietojen mukaan sisäministerin ja valtakunnansyyttäjän kotiosoitteiden jakaminen johti KRP:ssä uhka-arvion tekemiseen.
Uhka-arvion mukaan sisäministeriin ja valtakunnansyyttäjään saattoi kohdistua vakavan väkivallan uhka. Uhkataso oli KRP:n mukaan korkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kasva, koska suurin osa ei äänestäisi persuja edes ase ohimolla. Vastustus on kiihkeämpää kuin kannatus.
Miten niin? Persut saisivat sen saman määrän ääniä mitä viime vaaleissakin ja lisäksi paljon sympatiaääniä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aikalailla sama, koronasta kun jankattiin kokoajan niin en jaksanu enää seurata uutisia, ukrainasta/venäjästä kun jankattiin kokoajan niin en jaksanut seurata uutisia ja nyt kun hallituksesta jankataan kokoajan niin olen taas uutispimennossa ollut pidemmän aikaa.
Katsoo jos vaikka kuukauden päästä lueskelisi uutisia jos siellä olisi jo aiheet vaihtunu.
M32
Minua aihe kiinnostaa koska olen tumma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Persut saisivat sen saman määrän ääniä mitä viime vaaleissakin ja lisäksi paljon sympatiaääniä.
Persut ratsasti bensan hinnan laskulla ja muilla tyhjillä lupauksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa on parempi, jos persut jää ja Keskusta ja RKP oppositiossa toimivat kaalimaan vartijoina hallitukselle. Näiden puolueiden talouspoliittiset tavoitteet ovat linjassa, joten ilman perseilyä asioita voi mennä eduskunnassa läpi. Persut samalla joutuvat siivoamaan käytöksensä ja mesimäyräsilmäniskut jäävät historiaan.
Jos perehtyy persujen puolue ohjelmaan niin se on kuin suoraan Aatun kynästä. Jos he luopuvat siitä ei jää mitään jäljelle. Ehkä Timo Soini voisi riipiä KD muutaman ja perustaa perussuomalaiset 2.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32
Minua aihe kiinnostaa koska olen tumma.
Aika jännä, miten ihoväri tähän liittyy?
Vasemmiston kannattajilta on vaikeuksia kunnioittaa edustuksellistä demokratiaa. Kansa on puhunut vaaleissa, joten pulinat pois.
Kimmo Nuotio on rikosoikeuden professori Helsingin yliopistossa;
SANANVAPAUDELLA ei voi perustella kiihottamisrikoksen täyttävää kielenkäyttöä. Olennaista rangaistavassa vihapuheessa on tietyn kansanryhmän ihmisarvon ja olemassaolon oikeutuksen kiistäminen. Kun korkein oikeus määräsi Pohjoismaisen vastarintaliikkeen (PVL) toiminnan lakkautettavaksi, se vetosi oikeuksien väärinkäytön kieltoon. Sananvapauteen ja kokoontumisvapauteen ei saanut tukeutua liike, joka käytti näitä oikeuksia tarkoituksenaan luoda valkoisen miehen ylivaltaan perustuva valtio.
No nyt on psykoosikamaa. Ota iisisti veli.