Helsinki asuinalueet
Hei asiantuntijat,mitkä ovat Helsingissä suositeltavia asuinalueita ja mitkä taas ehdottomasti ei?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Siis vuokra-asuntoa nuorelle,ei rauhatonta aluetta.
Missä päin hänellä on opiskelut tai työt? Helsingissä saa kulumaan liikkumiseen paljon aikaa, joten kannattaa lähteä haarukoimaan lähiseutuja ja hyvien yhteyksien päässä olevia alueita.
Täällä on jo varmaan kymmeniä keskusteluja aiheesta. En jaksa ryhtyä listaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis vuokra-asuntoa nuorelle,ei rauhatonta aluetta.
Ihan kuule opiskelupaikan sijainnin mukaan sitten. Mahdoton tuohon on muuten vastata.
Lauttasaari, Paloheinä, Pakila, länsi-Herttoniemi, Roihuvuori, Käpylä, Toukola, Kumpula, Arabianranta, Töölö, Munkkiniemi. Onhan sitä varmasti muitakin paikkoja, mutta näistä itse tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Täällä Läntisessä Helsingissä (Munkkiniemi, Kuusisaari, Lehtisaari, Karhusaari) on mukava asua.
Kas ku ei Korkeasaari.
Jos opiskelija etsii kämppää, sitä ehkä kannattaa katsella hyvien kulkuyhteyksien päästä. Metro on kätevä ja nopea, kauempaakin pääsee suht noeasti. Ainoat Helsingin metroasemien kaupunginosat, joihin en itse muuttaisi, ovat Kontula ja Mellunmäki. Mutta niissäkin voi asua. Kaupunkialueella liikkuu spårat ja bussit niin tiuhaan, että siellä kelpaisi mikä alue vaan. Suositun baarin yläkerrasta ei kannata rauhallista kämppää ottaa.
Helsinki on ihan kiva paikka elää ja asua.
Ei kait sopivan löydä kuin kokeilemalla. Kaikki arvostaa eri asioita ja arvostukset voi myös muuttua etenkin, kun on nuoresta kyse. Tänne Helsinkiin vaan kokeilemaan. Hinta voi vaihdella saman alueen sisällä paljonkin. Naapurit on aina arvoitus ja muuttoliikettä on paljon, joten rauhallisen naapurin tilalle voi tulla joku päinvastainen.
Opiskelu tai työpaikan läheltä. Ja matka linnuntietä ei ole sama kuin hyvät kulkuyhteydet.
Idässäkin on ihania alueita. Toki on myös niitä, joilla en itse haluaisi asua.