Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta, että jos on automaattivaihteistoisella autolla ajanut ajokortin

Vierailija
19.07.2023 |

sillä ei saa ajaa manuaalivaihteista autoa? Luin tällaista ja never höörd aiemmin.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta.

Vierailija
2/38 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietysti. Ethän ole antanut minkäänlaista näyttöä manuualiauton ajamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ajanut vain automaatilla, et osaa ajaa manuaalilla ja toivottavasti et ole niin dorka, että sillä yrittäisit lähteä liikenteeseen. Ja ei, myöskään korttisi ei siihen oikeuta.

Siellä liikenteessä ei ole vain sinä, vaan myös meidän muiden henkikulta.

Vierailija
4/38 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, näin on. Siksi meillä on manuaalivaihteinen laina-auto nyt, kun puolisoni opettaa lastamme ajamaan.

Vierailija
5/38 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Tämän vuoksi meilläkin opetusauto on manuaali vaikka muuten perheessä ei sellaista ole vuosiin ollut.

Vierailija
6/38 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Mulla on oikeus ajaa motskaria vaikka en eläissäni ole sellaista ajanut. 80-luvulla kortin ajanut jolloin sai motskarikortin kun sai hlöautokortin. Niin se muuttuu. Ap

Vierailija
7/38 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun on saanut manuaalikortin niin sillä saa ajaa automaattiautoa?

Vierailija
8/38 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet ajanut vain automaatilla, et osaa ajaa manuaalilla ja toivottavasti et ole niin dorka, että sillä yrittäisit lähteä liikenteeseen. Ja ei, myöskään korttisi ei siihen oikeuta.

Olen ajanut vain manuaalisia. Tuskin osaisin automaatilla. Ap

Vierailija
9/38 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mä oon ajanut molempia, mutta mä oonkin saanut korttini jo kasarilla, ja silloin ajeltiin manuaalilla. Nyt en vissiin enää osaiskaan manuaalilla ajella, kun viimiset reilut 10 vuotta oon päivittäin automaatilla suhannut..

Vierailija
10/38 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata yrittääkään. Se on tosi vaikeaa.

Vierailija
11/38 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Mulla on oikeus ajaa motskaria vaikka en eläissäni ole sellaista ajanut. 80-luvulla kortin ajanut jolloin sai motskarikortin kun sai hlöautokortin. Niin se muuttuu. Ap

No ei muutu. Aina se on ollut noin mitä automaattiin tulee.

Vierailija
12/38 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaisit. Se on helppoa, automaattista. Eteen vai taakse, parkki ja jarru.

Vierailija
13/38 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mä oon ajanut molempia, mutta mä oonkin saanut korttini jo kasarilla, ja silloin ajeltiin manuaalilla. Nyt en vissiin enää osaiskaan manuaalilla ajella, kun viimiset reilut 10 vuotta oon päivittäin automaatilla suhannut..

Yllättävän nopeasti se manuaalivaihteilla ajaminen palautuu, on kai vähän kuin pyörällä ajo, kun sen on kerran oppinut ja vuosia kuitenkin manuaalivaihteilla ajanut, niin joku 10 vuodenkin automaatilla ajo ei haittaa yhtään. Tai minulla ainakin kävi näin, kun kerran sain manuaalivaihteisen sijaisauton ja kovasti jännitin, onnistuuko sellaisella ajaminen enää ollenkaan. Onnistui hyvin.

Vierailija
14/38 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeistään vuonna 1990 ajokortin saaneilla oli näin. Siihen aikaan moni muuten ajoi ainoan inssiajonsa kuorma-autolla ja sai suoraan ABC-ajokortin (nykyään A BE C)

Vierailija
15/38 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloinkin olisi saanut erityismerkinnän ajokorttiin siitä, että on automaatilla suorittanut kortin. Tosin automaattivaihteiset oli tosi harvinaisuus tuolloin.

Motskarilla en ole koskaan ajanut, vaikka kortin mukaan sitäkin saisin ajella.

Vierailija
16/38 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollakin vielä auto jossa on ylipäätään vaihteisto?

Tulkaa nykyaikaan.

Vierailija
17/38 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran ajanut käytännön pakosta automaatilla, heti kaupunkiliikenteeseen ilman sen suurempia treenejä. Vasen jalka koukkuun penkin alle, ettei tuu tehtyä tyhmyyksiä polkimien kanssa. Perille päästiin kolhuitta ja ehjänä. Tylsä kokemus, mieluummin ajan manuaalilla.

Vierailija
18/38 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pakittaa, miten automaattivaihteisto ymmärtää et hei, nyt haluan pakittaa?

Vierailija
19/38 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jollakin vielä auto jossa on ylipäätään vaihteisto?

Tulkaa nykyaikaan.

Eli milä sitten?

Vierailija
20/38 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo sikäli ristiriitaista että ulkomaalaiset saa ajaa täällä omalla ulkomaalaisella ajokortillaan myös manuaalivaihteisella vaikka eivät ennen olisi ikinä käyttäneet. Suomalaiset ei saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi