Mustikoiden keruu
Kuinka kauan teillä menee kerätä vaikkapa 10L mustikkaämpäri, jos on kohtuulliset apajat ja poimuri? Entä kuinka paljon niistä kehtaa pyytää?
Kommentit (6)
Menee noin tunti yhdessä ämpärissä. Hirveää kiirettä ei tarvitse pitää.
Vierailija kirjoitti:
Menee noin tunti yhdessä ämpärissä. Hirveää kiirettä ei tarvitse pitää.
Siis tunti kun olet marjapaikalla ja alat poimia.
Noin puoli tuntia, kun poimuri on tehokas ja marjapaikka hyvä. Huonommilla paikoilla voi mennä parikin tuntia, siis noin 10 litran ämpärilliseen.
Tällainen on aika hyvä, jos siinä on sopivan leveät piikit ja iso pussi, ettei revi paljon roskia eikä tarvitse yhtenään tyhjentää:
Minä en ikinä jaksa olla metsässä niin kauan, että saisin ämpärin täyteen. Jos marjaa on hyvin, puoli ämpärillistä jaksan kerätä. Omaan käyttöön menee ne.
Mä en ole koskaan onnistunut löytämään superhyvää marjapaikkaa. joten siihen kympin ämpäriin menee mulla poimurilla menee ainakin reilu 2 tuntia.
Lisäksi vinkkinä, tänä vuonna on todella paljon punkkeja, joten kannattaa suojautua hyvin.
Tänä vuonna on myös yleisesti huono mustikkavuosi, lähinnä keskisessä Suomessa marjasadon pitäisi olla ok
Tää kiinnostaisi itseäkin. Kokemusta ei oo kuin sormin poiminnasta ja siinähän kestää ikuisuus saada parikin litraa kokoon.