Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kaikilla villeillä lapsilla on ADHD

Vierailija
13.12.2006 |

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

98% lapsista n ADHD

Vierailija
2/11 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

attention deficit and hyperactivity disorder?? Hyperaktiivisuus = ylivilkkaus, sinun lapsesi on kuvauksesi perusteella päinvastainen tapaus. Eli selvä ADD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisille joilla sitä ei oikeasti ole.

Vierailija
4/11 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellänikin on ja olin lapsena (ja vieläkin) rauhallinen... se hyperactivity on minulla vain pään sisällä, ei näy ulospäin...

Vierailija
5/11 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan ADHD:han diagnosoidaan etupäässä käytösoireiden pohjalta. Kaikilla tarkkaavuushäiriöisillä on päässä tietynlainen sekamelska, keskittymisen ja tarkkaavuuden kohdentamisen ongelma. Myös ja etenkin niillä, joilla on ADD.

Vierailija
6/11 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti neurologi tietää, mistä puhuu. Luotan häneen enemmän kuin johonkin AV-mammaan, joka leimaa kaikki vähänkin poikkeavat lapset huonosti kasvatetuiksi.

Meidän todella rauhallisella pojallamme todellakin on ADHD. Asioita menee päässä uskomattoman paljon yhtä aikaa, hän ei kykene keskittymään ainoastaan yhteen juttuun kerrallaan. Ei hyperaktiivisuus tarkoita sitä, että riehuisi jatkuvasti, vaan meidän tapauksessamme kyse on todellakin keskittymiskyvyttömyydestä.

Lapsella on lääkitys. Hän on normaalissa koululuokassa. Koskaan ei ole tullut valituksia siitä, että lapsi olisi häiriöksi. Päin vastoin. Häntä on kehuttu siitä, miten kiltti, huomioonottava ja rauhallinen hän on. Ja usko pois, opettaja huomauttelee todella herkästi, jos on aihetta (ja välillä vähän aiheettomastikin).

Luokan " häiriköt" ovat sellaisia lapsia, joilla ei diagnoosia ole. Meillä on ja se leimaa, vaikka ei olisi syytä.

Vierailija
7/11 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan selvä ADD, ei siis ADHD. Tosin virallisissa diagnoosiluokituksissahan nämä molemmat ovat " aktiivisuuden ja tarkkaavuuden säätelyn ongelmia" . Kannattaa perehtyä aiheeseen, sillä rauhallisten ADD-lasten ongelmat ovat mm. koulunkäynnin kannalta hyvin erilaisia kuin vilkkaiden ADHD-lasten. Kyseessä silti molemmissa keskittymiskyvyttömyys mutta ADHD:ssa lisäksi tuo höseltäminen ja käytösoireet.

Vierailija
8/11 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan tarkkaavuushäiriöisiä lapsia kohtaan työssäni usein. Että silleen.

Vierailija
9/11 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa joku perusteos ADHD:sta, niin tiedätte nämä alajaottelut vähän paremmin.

Vierailija
10/11 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin jo odottaakin sitä diagnoosiksi kun poika tutkimusjaksolle meni. Hän on erittäin alivilkas, oikea taivaanrannanmaalari. Ja koulussa menee joissain aineissa surkeasti. :( Mulla on hirveä huoli kun hän ei tunnu pärjäävän edes erityisopetuksessa - mitä seuraavaksi? Lääkitystä aiotaan kokeilla vuodenvaihteessa, toivottavasti se auttaa tarkkaavaisuuden ylläpidossa, sitten olisi toivoa että koulukin alkaisi sujua paremmin.

T. Väsynyt ja huolestunut ADD-pojan äiti

Vierailija
11/11 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AD/HD voi olla ilman käytöshäiriöitä. näin olen kyllä lukenut, kun olen kyseisestä sairaudesta hakenut tietoa. kysessä on tarkkaavaisuus ja keskittymishäiriö. mielestäni lapsellani voisi olla AD/HD. hän ei ole erityisen vilkas ja käytöshäiriöitä hänellä ei ole. aika näyttää miten lapseni kehitys etenee. on kyllä seurannassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä