Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystäväni äiti

Vierailija
18.07.2023 |

Hei, mikä neuvoksi, kun kyseessä on poikaystäväni äiti, joka on selkeästi liian takertuva omaan täysi ikäiseen lapseensa, eikä anna lapsen tehdä asioita itse.

Hän siivoaa välillä tämän huonetta, missä on myös minunkin tavaroita mitä hän siirtelee ja hänelle on sanottu asiasta, ja jätettiin myös poikaystäväni auto tähän yhdeksi päiväksi niin se oli jo seuraavana päivänä.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan osataan kyllä ihan molemmat itsekkin pestä astiat ja siivota huone. Ootko aatellu et turhan haukkumisen voi jättää pois?

Vierailija
22/45 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikaystäväni huone on yleensä ihan perus siistissä kunnossa, mitä nyt välillä on joitain tölkkejä ja likaisia astioita siellä, mutta sehän tässä on se että osataan kyllä itsekkin viedä ne ja siivota.

Ja mitä se teitä haittaisi veidä ne sieltä saman tien pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikaystäväni huone on yleensä ihan perus siistissä kunnossa, mitä nyt välillä on joitain tölkkejä ja likaisia astioita siellä, mutta sehän tässä on se että osataan kyllä itsekkin viedä ne ja siivota.

No miksette sitten vie niitä itse pois samantien ettei muiden tarvitse? Ja onko se huone siisti siksi, että mamma siivoaa?

Jos asuu lapsuudenkodissa, niin siellä eletään kuten vanhemmat haluaa. Mitään suurta takertumista en tuossa nyt vielä nää. Nyt vaan nopeasti aikuiset ihmiset omilleen...

Vierailija
24/45 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystävällä on auto niin on yli 18 vee. Onko käynyt mielessä muuttaa kotoa. Tuossa iässä yleensä lähdetään. Itse muutin jo vähän aiemmin, toiselle paikkakunnalle lukioon 100 km:n päähän ja olin vielä alle 16 vee siinä vaiheessa. Kotoa pitää lähteä jossain vaiheessa. Maksaa oma vuokra, omat sähkölaskut, kotivakuutus, netti ja puhelin ja autovakuutukset ja muut. Sitten voi olla omassa kodissa kaksin poikaystävän kanssa ja teillä vaan avaimet niin ei tarvi valittaa, että joku vahingossa ystävällisyyttään siivoaisi sotkunne

Vierailija
25/45 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein aikoinaan selväksi lapsille, että jos asuu kotona (vanhempien luona) seurustelukumppanit saavat viettää meillä aikaa ja yöpyä, MUTTA omia tavaroita ei meidän nurkkiin tuoda. Hommatkoon oman kämpän.

Vierailija
26/45 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä29643 kirjoitti:

Voi herran jumala. Olemme olleet reilu vuoden ajan yhdessä kai siinä ajassa kerkee toisen luokse viemään omia tavaroita.

En tullut tänne hakemaan mitään haukkumista tai mitään siitä että emme poikaystäväni kanssa osaisi pitää siisteyttä yllä.

Ja joo mielestäni vanhemmat saavat pääasiassa tehä mitä lystäävät, mutta ainakin tietääkseni lapsen oma huone on se paikka missä pitää saada olla rauhassa, oli se lapsi täysi-ikäinen tai ei, ja mielestäni siinä tehdään vain karhunpalvelus jos äiti siivoaa täysi-ikäisen lapsen huonetta tai autoa. Pitäähän hänen ne itsekkin tehdä, kyse vain on siitä että hän ei ikinä kerkeä tekemään mitään kun äitinsä on tehnyt jo sen hänen puolestaan.

Tietääkseni vaikka kuinka olisi tämän äidin talo niin tällä pojalla on oikeus asettaa rajoja siitä että siivotaanko hänen huoneensa hänen puolestaan vai ei?

Saa lapsestaan katsoa mitä touhuaa oli ystävä tai ei.  Ap käskisi mielellään äidin pois kokonaan, vain keittiössä ja mopin varressa saisi olla tarvittaessa.  

Vierailija
27/45 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksette sitten vie niitä itse pois samantien ettei muiden tarvitse? Ja onko se huone siisti siksi, että mamma siivoaa?

Jos asuu lapsuudenkodissa, niin siellä eletään kuten vanhemmat haluaa. Mitään suurta takertumista en tuossa nyt vielä nää. Nyt vaan nopeasti aikuiset ihmiset omilleen...

No ei yleensä keretä viemään niitä kun se ravaa siinä huoneessa suurinpiirtein tunnin/puolentunnin välein. Ja pyritään viemään ne kyllä heti, mutta kun tämä poikaystäväni äiti tekee sitä aivan väkisin vaikka sanotaan että myö siivotaan itse, ja kerran sanoin asiasta niin rupesi mulkoilemaan miuta. Sitten se että ei anna rauhaa yhtään ja se että tekee ilman lupaa. Vaikka asuisikin lapsuudenkodissa niin mielestäni et mene puuttuumaan enää täysiikäisen lapsen asioihin.

Vierailija
28/45 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikaystävällä on auto niin on yli 18 vee. Onko käynyt mielessä muuttaa kotoa. Tuossa iässä yleensä lähdetään. Itse muutin jo vähän aiemmin, toiselle paikkakunnalle lukioon 100 km:n päähän ja olin vielä alle 16 vee siinä vaiheessa. Kotoa pitää lähteä jossain vaiheessa. Maksaa oma vuokra, omat sähkölaskut, kotivakuutus, netti ja puhelin ja autovakuutukset ja muut. Sitten voi olla omassa kodissa kaksin poikaystävän kanssa ja teillä vaan avaimet niin ei tarvi valittaa, että joku vahingossa ystävällisyyttään siivoaisi sotkunne

Monikaan ei tuossa iässä ole vielä edes muuttanut omilleen. Minä tiedän kyllä sen että omilleen muutto on jossain vaiheessa tulossa. Mutta kyse kun ei ole vaan ystävällisyydestä vaan ylihuolehtivuudesta, kun tehdään ilman lupaa. Ja ainakin mie oon tottunut siihen että asioita pitää tehdä itsekkin, eikä se että joku toinen tekee puolesta. Poikaystävääni ärsyttää se asia kanssa ihan suunnattomasti että hänen tavarat ei välttämättä ole siellä missä niiden kuuluu.

Vierailija
29/45 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos siivoaisitte huoneen oma-aloitteisesti vaikka se olisikin siivottu. Osottaisitte että homma hoituu teiltäkin ja saisitte luottamuksen.

Onkohan se poika koskaan oikeasti siivonnut huonettaan, jos mamma sen edelleen tekee eli ehkä ei luota että poika siivoaa. Ja lojuvat tölkit tai ruoka-astiat ei juuri siivousinnosta kerro. Itse kyllä karjaisisin ja laittaisin tiedät itse siivoamaan.

Auton siivous on kyllä ylilyönti jos mamma sen teki...mutta ehkä se kertoo poikaystävästäsi enemmän kuin äidistään. Itse en koskisi joten saattaa se tietty äideistäkin jotain paljastaa jos hän sen teki.

Vierailija
30/45 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos siivoaisitte huoneen oma-aloitteisesti vaikka se olisikin siivottu. Osottaisitte että homma hoituu teiltäkin ja saisitte luottamuksen.

Onkohan se poika koskaan oikeasti siivonnut huonettaan, jos mamma sen edelleen tekee eli ehkä ei luota että poika siivoaa. Ja lojuvat tölkit tai ruoka-astiat ei juuri siivousinnosta kerro. Itse kyllä karjaisisin ja laittaisin tiedät itse siivoamaan.

Auton siivous on kyllä ylilyönti jos mamma sen teki...mutta ehkä se kertoo poikaystävästäsi enemmän kuin äidistään. Itse en koskisi joten saattaa se tietty äideistäkin jotain paljastaa jos hän sen teki.

Mitä minä olen kattonut niin poikaystäväni siivooaa kyllä oma-alotteisesti, ja niin siivoan minäkin. Mutta se että tullaan toisen alueelle, oma huone pitäisi olla se missä saa olla rauhassa myös äideiltä. Ja minun mielestä se kertoo jo äidistäkin sen verran paljon ettei opeta siivoamaan itse vaan höösää ja tekee toisen puolesta ja autokin menee minusta yli mutta myös huonekkin.

Vierailija
31/45 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana ei näytä olevan poikaystävän äidin siivousinto vaan se, ettei hän anna teidän olla rauhassa, eikö vaan?

Vierailija
32/45 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, ettei äidin pitäisi käydä poikansa huoneessa ilman lupaa. Sellaista äidin käytöstä sanotaan kontrolloimiseksi ja se on vähän sairasta. 

On kuitenkin hölmö idea asua äidin nurkissa, jos äiti on mikä on. 

Vierailija
33/45 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avain sana on hänen huone. Mitä ihmettä te täysi-ikäiset kuksitten toisten ihmisten kodissa? Hankkikaa huone, oma tai vuokrattu.

Vierailija
34/45 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä taloista mutta jos kolmiossa vaikka asutaan kyllä se "pojan huone" on kotia siinä missä muukin asunto. Jos ei ole vuokralla siinä.

Esmerkiksi meillä aikoinaan oli vaatehuone pojan huoneessa, utse sen huoneekseen valitsi tietäen että läpi kuljetaan tarvittaessa hakemaan jotain. Tosin koputtaen jos paikalla oli.

Pitemmän päälle kutemiseen aikuiset omilleen asumaan. Ei meillä pojankaan tyttöystävä ollut yötä ehkä kertaakaan vaikka kolmisen vuotta kulkivat yhdessä.

Kotirauha vanhemmillekin.

Vierailija
35/45 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, ettei äidin pitäisi käydä poikansa huoneessa ilman lupaa. Sellaista äidin käytöstä sanotaan kontrolloimiseksi ja se on vähän sairasta. 

On kuitenkin hölmö idea asua äidin nurkissa, jos äiti on mikä on. 

Alivuokralaisen huoneeseen ei mennä mutta poika on perheenjäsen. Kissat ja koirat, joilla voi olla lempimatto "pojan huoneessa."

Koputtaa tietysti on kohteliasta kuin yleensä ihmisten makuuhuoneisiin.

Mutta jos äiti/isä (lystin maksajat) alkaa kodissaan olla liikaa on nuoren aika muuttaa pois

Vierailija
36/45 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa majailet siellä? Majailkaa sinun kodissa vuorostaan.Kuka kotiinsa haluaa ihmistä, joka ei edes kesä töissä ja valitaa sivellä elämisestä toisen kodissa tällä?

Vierailija
37/45 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä29643 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä minä olen kattonut niin poikaystäväni siivooaa kyllä oma-alotteisesti, ja niin siivoan minäkin. Mutta se että tullaan toisen alueelle, oma huone pitäisi olla se missä saa olla rauhassa myös äideiltä. Ja minun mielestä se kertoo jo äidistäkin sen verran paljon ettei opeta siivoamaan itse vaan höösää ja tekee toisen puolesta ja autokin menee minusta yli mutta myös huonekkin.

- eihån se sinun huoneesi ole

- siivoaako se siis siellä kun te olette siellä?

- vai kun olette poissa?

Minä haen omien teinieni huoneista likaiset astiat, roskat jne kun eivät ole kotona.

JOS eivät niitä itse tuo esim viimeistään aamulla syötyään siellä huoneessaan illalla.

Ja kyllä, menen muös imuroimaan jos eicät itse imuroi. Toisella on astma enkä halua että huushollissa on pölypesiä.

Jutelkaa sen äidin kanssa asiasta, siivotkaa se huone oma-aloitteisesti.

Kenelläkään äidillä ei ole mitään intohimoa raivata jonkun sotkuja 20 vuotta. Hän tekee kun on pakko.

Vierailija
38/45 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se pitää nyt laittaa kuriin. Sitten vasta olettekin ongelmissa, jos perustatte perheen ja saatte lapsia. Mummo häärää nurkissanne vähän väliä.

Sinä perustaisit perheen tuollaisen mamman pojan kanssa? Ihmisen ydin syntyy siellä lapsuudessa ja sitä on vaikea korjata myöhemmin.

Vierailija
39/45 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se pitää nyt laittaa kuriin. Sitten vasta olettekin ongelmissa, jos perustatte perheen ja saatte lapsia. Mummo häärää nurkissanne vähän väliä.

Sinä perustaisit perheen tuollaisen mamman pojan kanssa? Ihmisen ydin syntyy siellä lapsuudessa ja sitä on vaikea korjata myöhemmin.

Koti on tuossa tapauksessa mamman. Osallistuuko poika ees kustannuksiin vaan on laitranut rahat koslaansa joka on tölkjejä ja mäkkärin roskaa täynnä?

Typy majailee maksutta myös ja yrittää vallata kodin määräysvallan itselleen, tää on meijän koti.

Anopin voi sitten häätää asunnostaan jonka itse kustantaa itselleen ja asua likaisten astioittensa ja oluttölkkien seassa.

Vierailija
40/45 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun kävin poikaystäväni luona aikoinaan ja kesäisin oleilin pitempiä aikoja, pidin omat tavarani kassissa siististi, söimme keittiössä ja siivosimme kaiken kaikkiaan aina jälkemme.

Ja kun perhe tuli mökiltä, asunto oli aina samassa kunnossa kuin heidän lähtiessään.

Poikaystävä asui kotonaan siinä armeijan ja töihin menon välissä koska haki myös opiskelemaan rikä vielä edes tiennyt mihin asettuu.

Viikonloppuisin olimme minun luonani.

En ylipäätään ymmärrä mikä vimma siellä huoneessa on syödä ylipäätään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme