Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystäväni äiti

Vierailija
18.07.2023 |

Hei, mikä neuvoksi, kun kyseessä on poikaystäväni äiti, joka on selkeästi liian takertuva omaan täysi ikäiseen lapseensa, eikä anna lapsen tehdä asioita itse.

Hän siivoaa välillä tämän huonetta, missä on myös minunkin tavaroita mitä hän siirtelee ja hänelle on sanottu asiasta, ja jätettiin myös poikaystäväni auto tähän yhdeksi päiväksi niin se oli jo seuraavana päivänä.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä29643 kirjoitti:

Ei vaan osataan kyllä ihan molemmat itsekkin pestä astiat ja siivota huone. Ootko aatellu et turhan haukkumisen voi jättää pois?

Ette osaa tarpeeksi hyvin, siksi mamma tekee loppuun kunnolla.

Vierailija
42/45 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti nyt poika vähän antanut ruusuisemman kuvan omasta siivoamisestaan, kuin mikä on totta. Tuossa iässä taitaa olla taas ns."kapina" vaihe, kun irtaannutaan lisää vanhemmista, niin taitaa selitellä asiat itselleen edullisesti nyt. Tosiasiassa siis lienee niin, että äiti on siivonnut viimeiset 18 vuotta pojan sotkuja, eivätkä mitkään opetukset, lahjonnat, kiristykset ole toimineet ja nyt tekee suosiolla itse, koska pääsee niin helpommalla ja pienemmällä hermojen kiristelyllä.

Ja saattaa myös olla "vahtiminen" kyseessä, jos kerran olette noin sotkuisia, äiti saattaa pitää teitä aika  huithapeleina, eikä halua vielä mummoksi...   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä29643 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikaystävällä on auto niin on yli 18 vee. Onko käynyt mielessä muuttaa kotoa. Tuossa iässä yleensä lähdetään. Itse muutin jo vähän aiemmin, toiselle paikkakunnalle lukioon 100 km:n päähän ja olin vielä alle 16 vee siinä vaiheessa. Kotoa pitää lähteä jossain vaiheessa. Maksaa oma vuokra, omat sähkölaskut, kotivakuutus, netti ja puhelin ja autovakuutukset ja muut. Sitten voi olla omassa kodissa kaksin poikaystävän kanssa ja teillä vaan avaimet niin ei tarvi valittaa, että joku vahingossa ystävällisyyttään siivoaisi sotkunne

Monikaan ei tuossa iässä ole vielä edes muuttanut omilleen. Minä tiedän kyllä sen että omilleen muutto on jossain vaiheessa tulossa. Mutta kyse kun ei ole vaan ystävällisyydestä vaan ylihuolehtivuudesta, kun tehdään ilman lupaa. Ja ainakin mie oon tottunut siihen että asioita pitää tehdä itsekkin, eikä se että joku toinen tekee puolesta. Poikaystävääni ärsyttää se asia kanssa ihan suunnattomasti että hänen tavarat ei välttämättä ole siellä missä niiden kuuluu.

Missä itse majailet jos et ole vettä kuluttamassa poikaystäväsi kotona?

Meillä on lapset muuttaneet 19 v kotoa ja senjälkeen en ole käynyt siivoamassa ja tiskaamassa. Suosittelen itsenäistymistä

Ensin asuminen, sitten auto.

Vierailija
44/45 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin on yksi vaihe, nuori pariskunta ikäänkuin perustaa oman yksikkönsä jomman kumman kotiin vetäytyen omaan rauhaansa vaatien sitä ja siten häiriten muuta oerhettä ja tyhjentäen jääkaappia suihku aina varattuna.

Samaa oli joskus opiskelu-kumppakämpissä.

Vierailija
45/45 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä29643 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikaystäväni huone on yleensä ihan perus siistissä kunnossa, mitä nyt välillä on joitain tölkkejä ja likaisia astioita siellä, mutta sehän tässä on se että osataan kyllä itsekkin viedä ne ja siivota.

No miksette sitten vie niitä itse pois samantien ettei muiden tarvitse? Ja onko se huone siisti siksi, että mamma siivoaa?

Jos asuu lapsuudenkodissa, niin siellä eletään kuten vanhemmat haluaa. Mitään suurta takertumista en tuossa nyt vielä nää. Nyt vaan nopeasti aikuiset ihmiset omilleen...

No ei yleensä keretä viemään niitä kun se ravaa siinä huoneessa suurinpiirtein tunnin/puolentunnin välein. Ja pyritään viemään ne kyllä heti, mutta kun tämä poikaystäväni äiti tekee sitä aivan väkisin vaikka sanotaan että myö siivotaan itse, ja kerran sanoin asiasta niin rupesi mulkoilemaan miuta. Sitten se että ei anna rauhaa yhtään ja se että tekee ilman lupaa. Vaikka asuisikin lapsuudenkodissa niin mielestäni et mene puuttuumaan enää täysiikäisen lapsen asioihin.

Miksi niitä likaisia astioita ylipäätään on pojan huoneessa? Meillä syödään joko keittiössä tai ruokailuhuoneessa tilanteesta riippuen, mutta siis joka tapauksessa ruokapöydän ääressä, ei missään muualla.

Se on kuule oma tupa, oma lupa - eli jos ärsyttää, muutatte pois, etenkin sinä, joka et perheeseen kuulu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän