Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menossa viikonlopuksi vsngempien luo kylään. Haluavat tarjota ruoat, mutta veisin itse mielelläni jotain kun ovat pienituloisia. Mitä voisi viedä tuomisina? Sanovat että ei tarvitse

Vierailija
18.07.2023 |

Konkreettisia ehdotuksia. Rahaa heille turha tarjota, kun eivät ota vastaan.

Ruokaa voisin viedä mutta mitä voi viedä näin kesällä? Ei mitään pilaantuvat.

Miten toimitte tällaisissa tilanteissa?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ilahduin, kun kahvivieraat toivat 24 pullon vichypakkauksen. Ne on kivoja kesällä.

Vierailija
42/59 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie vsngempien luokse vaikka säilykkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vanhempien luonteesta. Voisin viedä esim max säkilliset wc-ja talouspaperia. Jos syövät marjoja ,eikä raski ostaa, niin 5 kg mustikoita , mikäli pakkaseen mahtuu. Osatisin myös suht pieniä rasioita johon laittaisin valmiiksi. Täytyy vain tietää mahtuuko heillä.

Vierailija
44/59 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun omia vanhempia miettii, kahvin on syytä olla "sitä tiettyä" laatua, ei mitään erityishömpötyksiä. Teessä voi vähän irrotella. Keksipaketti toimii hyvin, sen voi laittaa tarjolle tai säästää vierailun jälkeiseen aikaan. Karkkia, jos tykkäävät syödä (meillä menisi erityisesti salmiakit ja lakritsit). Tuoreita mansikoita en ehkä veisi, niitä äiti on kostanut jo kilotolkulla pakkaseenkin, vadelmat tai kirsikat voisi olla vähän erikoisempia.

Pussilakanoja ja pyyhkeitä taitaa olla vielä jäljellä niitä lapsuudenaikaisiakin, niitä en veisi.

Vierailija
45/59 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerää pari kassia hyviä ruokia. Itse veisin uusia perunoita, uusia sipuleita, savustettua lohta, mansikoita, juustoja, patonkeja, kahvia, kakku. Itse ilahtuisin juurikin noista. Lisänä kukkakimppu äidille ja suklaata

Kunhan huomioi että viikonlopun ruoat on voinut olla jo ostettuna ennakkoon. Eli patonki ja savukala voivat olla jotain mikä ei sovi jo ennalta ostettuun ateriaan eikä säily kuin päivän tai kaksi.

Aloittaja ei puhunut mökkivierailusta.

Lienee vanhemmilla asunnossaan pakastin ja jääkaappi. Ei kai niin köyhää olekaan, jolla ei noita olisi.

Vierailija
46/59 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerää pari kassia hyviä ruokia. Itse veisin uusia perunoita, uusia sipuleita, savustettua lohta, mansikoita, juustoja, patonkeja, kahvia, kakku. Itse ilahtuisin juurikin noista. Lisänä kukkakimppu äidille ja suklaata

Kunhan huomioi että viikonlopun ruoat on voinut olla jo ostettuna ennakkoon. Eli patonki ja savukala voivat olla jotain mikä ei sovi jo ennalta ostettuun ateriaan eikä säily kuin päivän tai kaksi.

Aloittaja ei puhunut mökkivierailusta.

Lienee vanhemmilla asunnossaan pakastin ja jääkaappi. Ei kai niin köyhää olekaan, jolla ei noita olisi.

Tuoreelle patongille tai savukalalle ei välttämättä pakastaminen sovi. Monen muun ruoan voi toki pakastaa.

Vierailija
47/59 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hienoa lukea tällaistakin. Ap olet hieno ihminen. Ostaisin jotain, mistä voivat valmistaa ruokaa useammalle päivälle. Paistin, vihanneksia ja juureksia. Yllätykseksi ostaisin jotain, mihin he eivät ikinä tuhlaisi rahojaan, leivoksia.

Vierailija
48/59 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerron aina etukäteen, että jälleen mennään lauantaina brunssille. Ensimmäisen kerran vastustus oli suuri. Nykyään lähtevät mielellään, harmittelevat hintaa ja kuinka tuhlaan rahaa. Mutta kun kerron, että päivärahoilla nämä maksan ( ei pidä paikkaansa), niin sanovat, että no sitten, kunhan et törsää palkkaasi.

Vierailija
49/59 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa hienoa lukea tällaistakin. Ap olet hieno ihminen. Ostaisin jotain, mistä voivat valmistaa ruokaa useammalle päivälle. Paistin, vihanneksia ja juureksia. Yllätykseksi ostaisin jotain, mihin he eivät ikinä tuhlaisi rahojaan, leivoksia.

Ap on palstan vakitrolli, joka on milloin lähdössä ystävien mökille, milloin kerää ruokakoria naapurille jne.

Vierailija
50/59 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvia ja konjakkipullo.

AINA tyrkytetään viinaa viemisiksi!

Entäs jos rouva on just päässy kuiville viininlipittämisestä tai pappa konjakin ?

Muistan kauhulla aikaa kun työpaikoilla oli "perjantaipulloarpajaiset" Kammottavaa!

Vierailija
51/59 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko heillä auto ja sinulla ajokortti? Käy kylällä "tervehtimässä kavereita" ja tankkaa tankki täyteen.

Tämä on hyvä. Ja riippuu miten täynnä tai tyhjä tankki on, että ehkä joku 200 e tankkaaminen on liian läpinäkyvää, mutta vaikka joku muutama kymppi, max satanen.

Vierailija
52/59 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin perus suklaalevyt ovat hyviä. Harva ei tykkää.

Vierailija
53/59 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko heillä auto ja sinulla ajokortti? Käy kylällä "tervehtimässä kavereita" ja tankkaa tankki täyteen.

Tämä on hyvä. Ja riippuu miten täynnä tai tyhjä tankki on, että ehkä joku 200 e tankkaaminen on liian läpinäkyvää, mutta vaikka joku muutama kymppi, max satanen.

Mutta miten selittää että ei käytä omaa autoa?

Vierailija
54/59 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia ja kaappiin keksiä yms on perinteinen ja toimiva

Vierailija
55/59 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on pienituloisen nöyryyttämistä, että sille väkisin ja vastentahtoisesti tuodaan ruoka-apua!

Vierailija
56/59 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat loukkaantuisi jos veisin ruokaa vaikka köyhiä ovatkin. Itsetehdyn leipomuksen voisin viedä, ne kalpaa aina. Joskus kokeilin viedä keksejä ja leipää kaupasta niin tunkivat ne minulle mukaan kun lähdin.

Vierailija
57/59 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri lähdössä iäkkään äitini luo. Hän on loistava kokki, mutta reumaprkl eikä enää oikein ruuanlaitto onnistu niin hyvin. Pakkauslistallani: 2 x foccacciaa, rahkapiirakka, munakoiso-kesäkurpitsavuoka jossa paljon parmesanoa, uunijuurekset ja kesäkurpitsalantit sinihomejuustolla sekä possufileeviipaleita, kolme juustoa, 2 erikoisempaa sulatejuustoa, sinappisilliä ja sipulisilliä (itse tehtynä), pari erikoisempaa hilloa. Nämä nyt ainakin, ehkä leivon vielä jotain lisää. Kauppapalvelusta toki saa ruokaa, mutta aina itse ruokansa laittanut kyllästynyt jo valmis- tai puolivalmisiin ruokiin. Lisäksi käymme varmaan yhdessä kaupassa, josta haetaan täydennystä kotivarastoihin.

Vierailija
58/59 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on pienituloisen nöyryyttämistä, että sille väkisin ja vastentahtoisesti tuodaan ruoka-apua!

Tässä se tuomisen valinta onkin niin tarkka että ei anna väärää viestiä.

Mitä jos sanoisi esim oli tämä hyvä kahvi tarjouksessa niin nappasi muutaman paketin heille tuodessa?

Vierailija
59/59 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokasäilykkeitä, hilloa, ketsuppi, sinappi, saippuaa, fairya, vissyä ym. kaikkea säilyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan