Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menossa viikonlopuksi vsngempien luo kylään. Haluavat tarjota ruoat, mutta veisin itse mielelläni jotain kun ovat pienituloisia. Mitä voisi viedä tuomisina? Sanovat että ei tarvitse

Vierailija
18.07.2023 |

Konkreettisia ehdotuksia. Rahaa heille turha tarjota, kun eivät ota vastaan.

Ruokaa voisin viedä mutta mitä voi viedä näin kesällä? Ei mitään pilaantuvat.

Miten toimitte tällaisissa tilanteissa?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä he käyttävät? Säilykkeet olisivat ihan kivoja, mutta vei mieluummin sikanautaa ja persikoita kuin jotain hienoa ja kallista, jonka saat heittää viiden vuoden päästä vanhentuneena roskiin. Kahvi on aika hyvä tuliainen, kun säilyy pitkään ja tulee käytetyksi.

Tuoreet marjat ja joku kahvileipä tai muu sellainen, joka syödään heti, voi olla myös hyvä.

Vierailija
22/59 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloisuus voi olla heille arka aihe, josta sinunkaan ei kannata tehdä numeroa. Jos haluat viedä jotain, niin keksi joku hyvä tarina. Viet vaikka hieman parempaa kahvia ja kerrot sen olevan uutta lempikahviasi, jota haluat heillekin 🙂 Kunhan pysyt heidän mieltymyksissä, esim. vaaleapaahtoisen ystäville vaaleapaahtoa...

Vieminen voi tietty olla myös jokin "mitä sai lähikaupassa ota 2 maksa 1" tai jokin muu pikku tarina.

Säilyviä tuomisia on öljyt, balsamico, kuivahedelmät, pähkinät, granola, hillot, juustot, siemennäkkärit jne. Toki kivoja tuomisia on myös muitakin, kuin syötävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienituloisuus voi olla heille arka aihe, josta sinunkaan ei kannata tehdä numeroa. Jos haluat viedä jotain, niin keksi joku hyvä tarina. Viet vaikka hieman parempaa kahvia ja kerrot sen olevan uutta lempikahviasi, jota haluat heillekin 🙂 Kunhan pysyt heidän mieltymyksissä, esim. vaaleapaahtoisen ystäville vaaleapaahtoa...

Vieminen voi tietty olla myös jokin "mitä sai lähikaupassa ota 2 maksa 1" tai jokin muu pikku tarina.

Säilyviä tuomisia on öljyt, balsamico, kuivahedelmät, pähkinät, granola, hillot, juustot, siemennäkkärit jne. Toki kivoja tuomisia on myös muitakin, kuin syötävät.

Juuri näin. Ei halua alleviivata että tässä teille nyt avustusta tms vaan sellainen pitää olla että kaikille jää hyvä mieli.

Tuollainen kun halvalla sai -tyyppinen voi toimia monelle

Vierailija
24/59 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä janottaa melkein koko ajan ja juotavat on painavia raahata kaupasta. Tykkäävätkö vichystä, limpparista tai mehusta? Näitä reilu satsi, tyyliin kuus isoa pullollista.

Vierailija
25/59 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nämä ehdotukset on että vie jauhoja, vichyä ja perunaa ja porkkanaa?

Painavat kuin synti ja maksavat pari euroa. Äkkiä on kassi täynnä. Auttaa lähinnä jos on käsivoimat heikot.

Vierailija
26/59 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän lahjan antaminen voi lopulta olla aika hankala tehtävä. Lahjan saajia on niin monenlaisia ja makuja on erilaisia niin antajissa kuin saajissa.

Joku tykkää saada viinipullon ja toinen mielessään parahtaa että mitä se tällaista antaa.

Vierailija
27/59 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minä veisin omille vsngemmilleni? Mikä olisi sellaista, mikä ilahduttaisi, muttei tuntuisi almujen antamiselta?

-iso pullollinen laadukasta oliiviöljyä (lasipullossa) "kun tää on niin painava, niin ei tartte teidän kaupasta raahata"

-äidille body shopin käsi- ja jalkarasvaa (sitä hamppua) ja joku äitelän hedelmän hajuinen suihkusaippua

-isälle laatikollinen energiapatukoita, joissa on tarkka valmistusaineluettelo ja ravitsemusarvot näkyvillä (1-tyypin diabeetikko, jonka pitää laskea hiilareita) "mä aattelin, että näitä on helppo ottaa mettään mukaan taskuun ja säilyy hyvin"

-uusia perunoita, kesäporkkanoita, sipulinippu

-thermacellin täyttöpakkaus, sellainen iso 24 kpl "eihän täällä saunanverannalla kukaan istu hyttysten keskellä"

-tietenkin kahvipaketti, iso viipurinrinkeli (isän herkkua) ja sokerikorppupaketti.

Vanhempani käyttävät siis runsaasti oliiviöljyä, eikä joku rainbow/pirkka nyt ole kovin fantsua. Olen vanhemmilleni ostanut thermacellin, mutta käyttävät sitä nuukaillen, koska täyttöpakkaukset ovat kalliita. Ymmärrän sen, ja siksi vienkin niitä mukanani sinne. Äiti pitää body shopin tuotteista etenkin niiden tuoksun takia. Kahvi, rinkeli ja korput ovat vanhempieni herkkuja.

Ostokukkia en veisi, mutta usein kerään omasta pihasta kukkakimpun viemiseksi, tai käyn siskoni kanssa keräämässä kimpun sitten naapurin pellonlaidasta.

Vierailija
28/59 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti Prismaan.

Vierailija
29/59 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko heillä auto ja sinulla ajokortti? Käy kylällä "tervehtimässä kavereita" ja tankkaa tankki täyteen.

Vierailija
30/59 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kahvipaketti, mustikoita, jotka pakastatte yhdessä, jos matka ei ole kovin pitkä, jotain hintavaa pakkaseen kuten hyvää lihaa tai lohta jne.

Vierailija
31/59 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastaa, säilykkeitä, pestoa jo mainittujen lisäksi. Suolakeksejä.

Vierailija
32/59 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko heillä tulisija tai useita tulisijoja, tilaa kuorma valmiita klapeja liiteriin.

Vierailija
33/59 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä minä veisin omille vsngemmilleni? Mikä olisi sellaista, mikä ilahduttaisi, muttei tuntuisi almujen antamiselta?

-iso pullollinen laadukasta oliiviöljyä (lasipullossa) "kun tää on niin painava, niin ei tartte teidän kaupasta raahata"

-äidille body shopin käsi- ja jalkarasvaa (sitä hamppua) ja joku äitelän hedelmän hajuinen suihkusaippua

-isälle laatikollinen energiapatukoita, joissa on tarkka valmistusaineluettelo ja ravitsemusarvot näkyvillä (1-tyypin diabeetikko, jonka pitää laskea hiilareita) "mä aattelin, että näitä on helppo ottaa mettään mukaan taskuun ja säilyy hyvin"

-thermacellin täyttöpakkaus, sellainen iso 24 kpl "eihän täällä saunanverannalla kukaan istu hyttysten keskellä"

-tietenkin kahvipaketti, iso viipurinrinkeli (isän herkkua) ja sokerikorppupaketti.

Vanhempani käyttävät siis runsaasti oliiviöljyä, eikä joku rainbow/pirkka nyt ole kovin fantsua. Olen vanhemmilleni ostanut thermacellin, mutta käyttävät sitä nuukaillen, koska täyttöpakkaukset ovat kalliita. Ymmärrän sen, ja siksi vienkin niitä mukanani sinne. Äiti pitää body shopin tuotteista etenkin niiden tuoksun takia. Kahvi, rinkeli ja korput ovat vanhempieni herkkuja.

Ostokukkia en veisi, mutta usein kerään omasta pihasta kukkakimpun viemiseksi, tai käyn siskoni kanssa keräämässä kimpun sitten naapurin pellonlaidasta.

Pakko kommentoida että Pirkalla on äärimmäisen maukasta extra virgin oliiviöljyä. Enkä ole yksin tämän mielipiteen kanssa, joku ruoka-ammattilainen sanoi samaa. Pirusti vaan noussu senkin hinta, en tiedä raaskinko enää ostaa, huoh.

Vierailija
34/59 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kommentoida että Pirkalla on äärimmäisen maukasta extra virgin oliiviöljyä. Enkä ole yksin tämän mielipiteen kanssa, joku ruoka-ammattilainen sanoi samaa. Pirusti vaan noussu senkin hinta, en tiedä raaskinko enää ostaa, huoh.

Se on ihan ookoo. Saan kuitenkin suoraan pientuottajalta oliiviöljyä, joka saa sukat pyörimään jaloissa. Sen jälkeen se Pirkka on sellainen "no tätä voi laittaa salaattiin balsamicon kanssa" kun se pientuottajan öljy juodaan suurinpiirtein suoraan pullosta. Seuraavaksi ajattelin testata kreikkalaisen työkaverini oliiviöljyn, onko yhtä hyvää, kun kehuu sitä.

Vierailija
35/59 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien pienituloiselle vanhalle tädilleni aina kahvia, lehtiä/kirjoja, kukkasia, kaapissa säilyvää keksiä/pullaa, jota voi sitten itse pitkin viikkoa ottaa kahvin kanssa. Vien myös korillisen/paketillisen vissyä ja limsaa, jotta muistaa juoda. Ihan typerää viedä jotain kaalia ja porkkanaa, köyhä voi ostaa ne itsekin. 

Vierailija
36/59 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää pari kassia hyviä ruokia. Itse veisin uusia perunoita, uusia sipuleita, savustettua lohta, mansikoita, juustoja, patonkeja, kahvia, kakku. Itse ilahtuisin juurikin noista. Lisänä kukkakimppu äidille ja suklaata

Vierailija
37/59 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä muiden kanssa.

Kahvia, teetä, keksiä-suolaisia ja makeita, sipsejä.

Vierailija
38/59 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerää pari kassia hyviä ruokia. Itse veisin uusia perunoita, uusia sipuleita, savustettua lohta, mansikoita, juustoja, patonkeja, kahvia, kakku. Itse ilahtuisin juurikin noista. Lisänä kukkakimppu äidille ja suklaata

Kunhan huomioi että viikonlopun ruoat on voinut olla jo ostettuna ennakkoon. Eli patonki ja savukala voivat olla jotain mikä ei sovi jo ennalta ostettuun ateriaan eikä säily kuin päivän tai kaksi.

Vierailija
39/59 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta myös tuo shampoo ja käsi/suihkusaippua oli kiva idea. Ja toki kahvi, vaikka tummaa ja vaaleampaa, pulla, keksit, pähkinät ym. säilyvä.

Vierailija
40/59 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse viedä mitään, kyllä pienituloisilla rahaa ja kaikkea löytyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän