Turisteja kehotetaan pysymään sisällä ja poissa rannoilta - lämpöaalto kurittaa Etelä-Eurooppaa
Turisteja kehotetaan pysymään sisällä ja poissa rannoilta, kun lämpöaalto Charon kurittaa Etelä-Eurooppaa. Kymmenien turistien kerrotaan pyörtyneen 40-45 asteen helteessä. Monet peruvat matkojaan Kreikkaan, Espanjaan ja Italiaan.
https://www.google.com/amp/s/www.dailymail.co.uk/news/article-12310669/…
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Muutama kesä vielä tätä, niin turistit ei enää mene. Suuret rahanmenetykset joillekin maille. Suomi voisi mainostaa upeaa viileyttä ja raikkautta turisteille.
Sanoo se, joka ei ole matkustellut. Me, jotka olemme käyneet etelässä vuosikymmeniä, tiedämme että kelit eivät ole muuttuneet. On kausia, jolloin useita vuosia on kesällä vain noin 30 astetta, sitten on muutama vuosi, jolloin rantakohteissa mantereella on 30-40, ylikin. Mutta kun on komerossa kasvanut ja uskoo kauhu-uutisia, eikä ole tietoa ja kokemusta, niin menee helposti lankaan.
Suomessa sen sijaan semi kolkko kesä...helteet on jo ohi.
Ilmassa onkin jo selvästi syksyn valitettavasti.
Kurja ja kolea on suomen ilmasto.
Toivonkin voimakasta ilmaston lämpenemistä.
Nyt kun taas kärvistellään koleassa...hyh.
Vierailija kirjoitti:
Sinne vaan karjalaumana pyörimään muiden laumojen sekaan. En menisi vaikka maksettaisiin. Samanlaisia kaikki kreetat ja torret, juu käyty on. Länsimaisen älymystön kokoontumispaikat.
Viestit olevasi muita parempi, joten olet moukka.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun taas kärvistellään koleassa...hyh.
Toivotko siis kuivuuden lisääntymistä jo ennestään kuivilla alueilla, toisilla alueilla rankkasateita ja tulvia, satojen epäonnistumista ja nälänhätää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentämisestä olisi niin helppo luopua. Mutta kun minä minä-sukupolvi määrää tahdin, siinä maapallo kuolee ja tulevat sukupolvet maksaa laskun.
Hedonismi on sairaus. Ainakin tällä 2023 vuoden tasolla.
Kuka on vielä hedonistiakin itsekkäämpi? No tietenkin sinä, joka vaadit muita näkemään vaivaa "yhteisen hyvän" eli suoraan sanottuna sinun eteen, vaikka olet täysin toimintakykyinen itse. Se on sosialistin ajatusmalli, kun itse laiskottaa, muiden täytyy ahkeroida enemmän "yhteisen hyvän" eteen, eli sinun hyväksi.
Jos muuten olet Suomessa, niin on turha länkyttää ilmastosta ja ympäristöstä. Asumalla pohjoisessa on ekologinen jalanjälkesi kaksinkertainen verrattuna siihen, jos muuttaisit Espanjaan tai Portugaliin. Suomessa asuminen on ympäristörikos, koska täällä asumiseen tarvitaan aina enemmän luonnonvaroja ja energiaa kuin suotuisalla vyöhykkeellä. Mutta koska olet minä minä tyyppi, asut täällä väen vängällä ja keksit selityksiä, mikset muka voisi muuttaa ekologisempaan ympäristöön.
Niillä ei ole edes juomakelpoista hanavettä. Mitä ekologista siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun taas kärvistellään koleassa...hyh.Toivotko siis kuivuuden lisääntymistä jo ennestään kuivilla alueilla, toisilla alueilla rankkasateita ja tulvia, satojen epäonnistumista ja nälänhätää?
Toivon suomeen voimakasta ilmaston lämpenemistä 😎 jos muuallakin luonto nostaa lämpöjä nii ei voi mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentämisestä olisi niin helppo luopua. Mutta kun minä minä-sukupolvi määrää tahdin, siinä maapallo kuolee ja tulevat sukupolvet maksaa laskun.
Oletpa tekopyhä. Laita netti ja sähkösi kiinni, sillä ne saastuttavat enemmän kuin lentomatkailu.
Lentokoneissa kulkee myös tavaraa ja postia. Et tulisi päivääkään toimeen ilman, että muualta tuotaisiin kauppoihin esim. ruokatarvikkeita ja käyttötavaroita.
Rahti on erikseen. Tuo huvimatkustaminen on karannut ihan käsistä. Ei tarvitse kuin Flightradaria katsoa. Kyllä nekin päästöt merkitsevät. Sinä se tekopyhä olet.
Olet tekopyhä, jos asut Suomessa. Täällä rakentaminen, asuminen, vaatetus, ruoka, kaikki vaatii enemmän luonnonvaroja. Muuta suotuisampaan ilmastoon, niin ekologinen jalanjälkesi puolittuu. Jos et, on turha moralisoida mitään. Olet itsekäs p..ka.
Millä tavalla nuo asiat vaativat enemmän luonnonvaroja Suomessa? 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on vielä hedonistiakin itsekkäämpi? No tietenkin sinä, joka vaadit muita näkemään vaivaa "yhteisen hyvän" eli suoraan sanottuna sinun eteen, vaikka olet täysin toimintakykyinen itse. Se on sosialistin ajatusmalli, kun itse laiskottaa, muiden täytyy ahkeroida enemmän "yhteisen hyvän" eteen, eli sinun hyväksi.
Jos muuten olet Suomessa, niin on turha länkyttää ilmastosta ja ympäristöstä. Asumalla pohjoisessa on ekologinen jalanjälkesi kaksinkertainen verrattuna siihen, jos muuttaisit Espanjaan tai Portugaliin. Suomessa asuminen on ympäristörikos, koska täällä asumiseen tarvitaan aina enemmän luonnonvaroja ja energiaa kuin suotuisalla vyöhykkeellä. Mutta koska olet minä minä tyyppi, asut täällä väen vängällä ja keksit selityksiä, mikset muka voisi muuttaa ekologisempaan ympäristöön.
Niillä ei ole edes juomakelpoista hanavettä. Mitä ekologista siinä on?
Ihan kuule kunnan vettä juodaan hanasta. Oletko jumittunut 70 -luvulle?
Kyllä. Malagan ennätys on vuodelta 1890 ja se on 43,2. Costalla normaalit kesälämpötilat ovat aina olleet rannikolla 30-40 astetta. Olen käynyt siellä vuodesta 1969.