Turisteja kehotetaan pysymään sisällä ja poissa rannoilta - lämpöaalto kurittaa Etelä-Eurooppaa
Turisteja kehotetaan pysymään sisällä ja poissa rannoilta, kun lämpöaalto Charon kurittaa Etelä-Eurooppaa. Kymmenien turistien kerrotaan pyörtyneen 40-45 asteen helteessä. Monet peruvat matkojaan Kreikkaan, Espanjaan ja Italiaan.
https://www.google.com/amp/s/www.dailymail.co.uk/news/article-12310669/…
Kommentit (89)
Normaalia vielä. Useita tuttavia Etelä-Euroopassa nyt lomilla, ei erityisen poikkeavaa säätä ainakaan Italiassa ja Espanjassa. Ainahan siellä on lämmin kesällä.
Sinne vaan karjalaumana pyörimään muiden laumojen sekaan. En menisi vaikka maksettaisiin. Samanlaisia kaikki kreetat ja torret, juu käyty on. Länsimaisen älymystön kokoontumispaikat.
Vierailija kirjoitti:
Prisma-perheet palamassa rakkuloille helteissä 😅 Pakko päästä *reissuun lomalla*.
Lähtisin heti, jos vaan olisi lomaa.
Vierailija kirjoitti:
Sinne vaan karjalaumana pyörimään muiden laumojen sekaan. En menisi vaikka maksettaisiin. Samanlaisia kaikki kreetat ja torret, juu käyty on. Länsimaisen älymystön kokoontumispaikat.
Britit käyvät Benidormissa. Sellaisia wt-kansan mestoja. 🙈
Entä kun pitää lämpimässä ulkoilusta? Sisällä tarkenen istua Suomessakin.
Voi idiootit. Juuri sen lämmön ja auringon vuoksihan turistit sinne matkaavat.
Vierailija kirjoitti:
Lämmin on 25 -30 astetta, sen jälkeen on kuuma. Ja kun pitkäaikaisesti kestää lähellä 40 lämpötilat, niin se alkaa käydä monille terveyden päälle.
Ihmisen lämpötila on 36 -37, kun ympäristön lämpö nousee tuon yli, niin elimistö joutuu kovalle rasitukselle koettaessaan jäähdyttää sitä.
Voi käydä kuin munia keittäessä eli proteiinit koaguloituu ja se aiheuttaa ongelmia, jos ei osaa juoda vettä ja elektrolyyttejä tarpeeksi.
Vain idiootti menee polttamaan itsensä rannalle.
Monet osaavat suojata kaavuilla ihonsa palamasta. Moni turisti ei taas osaa,
Siellä Italissa ja Epsanjassa sit talvella on varmaan isot lööpit kun lapissa paukkuu pakkaset. Pysytelkää sisällä turistit! No ei varmaan pysyis muutenkin.
Jassoo. Tänään golfattiin ja iltaisin syödään merenranta-ravintoloissa. Ei pienintäkään ongelmaa kuumuuden kanssa toistaiseksi. Costa del Sol.
Muistan vielä ajan kun tuota vuosittain toistuvaa lämpöaaltoa kutsuttiin kesäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämmin on 25 -30 astetta, sen jälkeen on kuuma. Ja kun pitkäaikaisesti kestää lähellä 40 lämpötilat, niin se alkaa käydä monille terveyden päälle.
Ihmisen lämpötila on 36 -37, kun ympäristön lämpö nousee tuon yli, niin elimistö joutuu kovalle rasitukselle koettaessaan jäähdyttää sitä.
Voi käydä kuin munia keittäessä eli proteiinit koaguloituu ja se aiheuttaa ongelmia, jos ei osaa juoda vettä ja elektrolyyttejä tarpeeksi.
Vain idiootti menee polttamaan itsensä rannalle.
Monet osaavat suojata kaavuilla ihonsa palamasta. Moni turisti ei taas osaa,
Sen ihon voi polttaa täällä Suomessakin eikä siinä ole juuri väliä onko ulkona 40 vai 20 astetta kun kyse on ultraviolettisäteilystä.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö tätä ilmastonmuutoksen kurjuutta mennä oikein paikan päälle katsomaan? Ilmeisesti jotkut haluavat. Nyt ei ole aika lentomatkailla.
Eikä surffata netissä tai latailla elokuvia Netflixistä tai muualta. Vai etkö tiennyt, että datacentereiden ilmastovaikutukset ovat lentämistä suuremmat?!
Poissa rannoilta?
Pitäiskö sitten ihmisten nääntyä sisämaassa suu kuivana kuin beduiinin sandaali?
Vierailija kirjoitti:
Siellä on kesä. Täällä paleltuu ja surkeaa sadesäätä ja pilvistä luvattu ensi viikollakin. Harmi kun Suomi ei saanut osaansa näistä helteistä tänä vuonna.
Mun mielestä on ollut ihan loistavat säät pääosin tänä kesänä. Välillä satanut mutta se kuuluu asiaan.
Lentämisestä olisi niin helppo luopua. Mutta kun minä minä-sukupolvi määrää tahdin, siinä maapallo kuolee ja tulevat sukupolvet maksaa laskun.
Hedonismi on sairaus. Ainakin tällä 2023 vuoden tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Lentämisestä olisi niin helppo luopua. Mutta kun minä minä-sukupolvi määrää tahdin, siinä maapallo kuolee ja tulevat sukupolvet maksaa laskun.
Oletpa tekopyhä. Laita netti ja sähkösi kiinni, sillä ne saastuttavat enemmän kuin lentomatkailu.
Lentokoneissa kulkee myös tavaraa ja postia. Et tulisi päivääkään toimeen ilman, että muualta tuotaisiin kauppoihin esim. ruokatarvikkeita ja käyttötavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Noinko kovin sinua harmittaa, että meillä on varaa matkailla?
Ensimmäinen kommentti tällainen! Mit vit...
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä mitä merkillistä tuossa on. Samoja lämpötiloja oli myös yli kaksikymmentä vuotta sitten Pariisissa heinäkuussa.
Joo muistamme kyllä jokaisen Pariisin hirmuhelteen ulkoa, myös viime kesäiset, mutta nyt on vähän eri sillä esim Pariisissa se asfaltti ja tiivis rakentaminen aiheuttaa osan siitä lämmöstä.
Nyt puhutaan myös merenranta kohteista joissa paljon hiekkaa ja matalia vaaleita taloja.
Vierailija kirjoitti:
Mihin se maapallo kuolee ja milloin?
Tarkoittaako matkailu aina sitä, että se tehdään rantaloman takia? Me matkailemme nähtävyyksien ja maisemien vuoksi ja usein uimme ja istuskelemme terasseilla vasta illansuussa.