Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomesta pääsee pian bussilla Puolaan

Vierailija
18.07.2023 |

Vaasasta Varsovaan alkaa kohta säännöllinen bussireitti, kokonaismatkaika 28 tuntia ja hinta 60-80 euroa.
En ole aikoihin matkustanut minnekkään mutta tuo voisi kiinnostaa.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikös Suomesta, oliko se nyt Turusta jo lennä joku halpalentoyhtiö Gdanskiin, jolla voi saada lentoliput hyvinkin halvalla?

Joo, Wizzair. Mutta monet haluavat ennemin kulkea maata pitkin, tällaisessa ryhmässä Facebookissakin on melko paljon ryhmäläisiä.

Onko wissair se huonoa julkisuutta saanut venäläistaustainen yritys, joka yrittää piilottaa venäläisyyttään.

Se sama jonka mielestä lentäjät eivät tarvitse lainkaan lepotaukoja tai sairauslomia. Töihin vaan, oli kunto mikä hyvänsä.

Tämä

"HS: Turustakin lentävä Wizz Air käskee henkilökuntaa lentämään uupuneena, jotta lentoja ei tarvitsisi perua"

https://www.ts.fi/uutiset/5683332

Varmaan ihan kiva jos tykkää ottaa tarpeettomia riskejä elämässään.

Vierailija
22/49 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, hyvä uutinen! Olen lentänyt kaukolentojakin, mutten pidä siitä. Ja olen vältellyt lentämistä viime aikoina. Tämänkin reissun voisi ottaa harkintaan. Ja Varsovastahan on sitten hyvät junayhteydet muualle Keski-Eurooppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan loistavaa, että tarjontaa tulee mutta ei tämä nyt sinänsä mitään mullistavaa ole. Tallinnasta pääsee bussilla Varsovaan ja ei tuo laivayhteys siinä välissä niin vaivalloinen ole.

Vierailija
24/49 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneehän jo nyt tuo sama reitti Tallinna-Varsova väliä

Vierailija
25/49 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaasa on kaukana Helsingistä ja Turustakin. Muutenkin Vaasasta on huonosti yhteyksiä ja usein vaaditaan junan vaihtamista Tampereella. Eli jo pääsy ylipäätään tuonne Vaasaan voi olla kallista ja haastavaa.

Ei kai nyt kukaan lähde Turusta tai Helsingistä Vaasaan hypätätkseen tähän bussiin ja Turun ja Helsingin kautta Tallinnaan :D :D

Vierailija
26/49 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaasa on kaukana Helsingistä ja Turustakin. Muutenkin Vaasasta on huonosti yhteyksiä ja usein vaaditaan junan vaihtamista Tampereella. Eli jo pääsy ylipäätään tuonne Vaasaan voi olla kallista ja haastavaa.

Ei kai nyt kukaan lähde Turusta tai Helsingistä Vaasaan hypätätkseen tähän bussiin ja Turun ja Helsingin kautta Tallinnaan :D :D

No, kuten satoja kertoja päivässä täällä, kiiruhdettiin kommentoimaan ennen kuin oli hajuakaan mistä on kyse. 

Vierailija
27/49 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu, oon matkustanut tuon Varsova-Tallinna välin 8 vuotta sitten bussilla.

Vierailija
28/49 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juu, oon matkustanut tuon Varsova-Tallinna välin 8 vuotta sitten bussilla.

Mun (jo aikuinen) lapsi meni tänä kesänä sen

Vierailija
29/49 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtava juttu. Varsovasta sitten jatkoyhteydet vaikka mihin. Tämä oli tosiaan hyvä uutinen tällaiselle lentopelkoiselle.

Mikä hinku ihmisillä on tonne Eurooppaan, hyi olkoon.

Siellä on parempaa kuin Suomessa

Vierailija
30/49 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnan linja-autoasemalta pääsee bussilla vaikka miten pitkälle Eurooppaan. Latvialainen Ecolinesin alkukesän tarjous Tallinna Varsova taisi olla 9€.

Virolainen Lux bussi on hyvä. Autot on hyviä. Vika on vaan kun tiet on kapeat, hyytäviä ohitustilanteita, paljon raskasta rekkaliikennettä.

Baltiassa on useita kivoja kohteita mutta ne tiet.

Parempi olisi laivalinja Puolaan.

Vierailija
31/49 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla pääsi hyvin halvalla junalla Tallinnasta Varsovaan.

Vierailija
32/49 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tallinnan linja-autoasemalta pääsee bussilla vaikka miten pitkälle Eurooppaan. Latvialainen Ecolinesin alkukesän tarjous Tallinna Varsova taisi olla 9€.

Virolainen Lux bussi on hyvä. Autot on hyviä. Vika on vaan kun tiet on kapeat, hyytäviä ohitustilanteita, paljon raskasta rekkaliikennettä.

Finnlines on vienyt ainakin muutama vuosi sitten.

Vierailija
33/49 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan vaimon kanssa ajettu suomesta  portugaliin. En minä bussissa jaksaisi istua koska ei se välttämättä pysähdy jos tulee paskahätä.

Vierailija
34/49 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kauheesti houkuttais istua noin kauaa bussissa.

Vierailija
35/49 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiet ovat toki parantuneet mutta esim vielä vuonna 2010 talinna pärnu väli oli aivan karmea, tiessä oli paljon tosi isoja kuoppia jne

Vierailija
36/49 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niin. Tallinna-Varsova on vielä ihan ok, itse tein niin, että menin Vilnaan, olin siellä yön ja jatkoin seuraavana yönä bussilla Varsovaan.

Kovasti kyllä odottelen Railbalticaa, yöjunalla Tallinnasta Varsovaan tai Berliiniin!

Vierailija
37/49 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Finnlines on vienyt ainakin muutama vuosi sitten.

Muutama = 5 v. Mutta ei mene enää.

Vierailija
38/49 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota vois joskus kokeilla.

Vierailija
39/49 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niin. Tallinna-Varsova on vielä ihan ok, itse tein niin, että menin Vilnaan, olin siellä yön ja jatkoin seuraavana yönä bussilla Varsovaan.

Kovasti kyllä odottelen Railbalticaa, yöjunalla Tallinnasta Varsovaan tai Berliiniin!

Wikipedian mukaan piti olla valmis 2026, mutta siirtynyt 2030-luvulle.

Lux-busseilla pääsee nytkin.

On myös ollut suunnitteilla laivareitti Turku-Gdynia, 24 tuntia, toivottavasti toteutuu.

Noin yleisesti, laivat kulkee ensisijaisesti rahdin takia, matkustajaliikenne on vain lisä.

Vierailija
40/49 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnasta on päässyt iät ajat bussilla näihin entisiin itäblokin maihin, ja mm. Berliiniin asti.

Vieläpä ihan törkeän halvalla. Tosin nyt koronan jälkeen ja inflaation jyllätessä hinnat on nousseet, mutta varmasti ovat silti halvemmat kuin täältä.