Suomesta pääsee pian bussilla Puolaan
Vaasasta Varsovaan alkaa kohta säännöllinen bussireitti, kokonaismatkaika 28 tuntia ja hinta 60-80 euroa.
En ole aikoihin matkustanut minnekkään mutta tuo voisi kiinnostaa.
Kommentit (49)
Mahtavaa, hyvä uutinen! Olen lentänyt kaukolentojakin, mutten pidä siitä. Ja olen vältellyt lentämistä viime aikoina. Tämänkin reissun voisi ottaa harkintaan. Ja Varsovastahan on sitten hyvät junayhteydet muualle Keski-Eurooppaan.
Aivan loistavaa, että tarjontaa tulee mutta ei tämä nyt sinänsä mitään mullistavaa ole. Tallinnasta pääsee bussilla Varsovaan ja ei tuo laivayhteys siinä välissä niin vaivalloinen ole.
Vierailija kirjoitti:
Vaasa on kaukana Helsingistä ja Turustakin. Muutenkin Vaasasta on huonosti yhteyksiä ja usein vaaditaan junan vaihtamista Tampereella. Eli jo pääsy ylipäätään tuonne Vaasaan voi olla kallista ja haastavaa.
Ei kai nyt kukaan lähde Turusta tai Helsingistä Vaasaan hypätätkseen tähän bussiin ja Turun ja Helsingin kautta Tallinnaan :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaasa on kaukana Helsingistä ja Turustakin. Muutenkin Vaasasta on huonosti yhteyksiä ja usein vaaditaan junan vaihtamista Tampereella. Eli jo pääsy ylipäätään tuonne Vaasaan voi olla kallista ja haastavaa.
Ei kai nyt kukaan lähde Turusta tai Helsingistä Vaasaan hypätätkseen tähän bussiin ja Turun ja Helsingin kautta Tallinnaan :D :D
No, kuten satoja kertoja päivässä täällä, kiiruhdettiin kommentoimaan ennen kuin oli hajuakaan mistä on kyse.
No juu, oon matkustanut tuon Varsova-Tallinna välin 8 vuotta sitten bussilla.
Vierailija kirjoitti:
No juu, oon matkustanut tuon Varsova-Tallinna välin 8 vuotta sitten bussilla.
Mun (jo aikuinen) lapsi meni tänä kesänä sen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtava juttu. Varsovasta sitten jatkoyhteydet vaikka mihin. Tämä oli tosiaan hyvä uutinen tällaiselle lentopelkoiselle.
Mikä hinku ihmisillä on tonne Eurooppaan, hyi olkoon.
Siellä on parempaa kuin Suomessa
Tallinnan linja-autoasemalta pääsee bussilla vaikka miten pitkälle Eurooppaan. Latvialainen Ecolinesin alkukesän tarjous Tallinna Varsova taisi olla 9€.
Virolainen Lux bussi on hyvä. Autot on hyviä. Vika on vaan kun tiet on kapeat, hyytäviä ohitustilanteita, paljon raskasta rekkaliikennettä.
Baltiassa on useita kivoja kohteita mutta ne tiet.
Parempi olisi laivalinja Puolaan.
Vierailija kirjoitti:
Tallinnan linja-autoasemalta pääsee bussilla vaikka miten pitkälle Eurooppaan. Latvialainen Ecolinesin alkukesän tarjous Tallinna Varsova taisi olla 9€.
Virolainen Lux bussi on hyvä. Autot on hyviä. Vika on vaan kun tiet on kapeat, hyytäviä ohitustilanteita, paljon raskasta rekkaliikennettä.
Parempi olisi laivalinja Puolaan.
Finnlines on vienyt ainakin muutama vuosi sitten.
Ollaan vaimon kanssa ajettu suomesta portugaliin. En minä bussissa jaksaisi istua koska ei se välttämättä pysähdy jos tulee paskahätä.
Tiet ovat toki parantuneet mutta esim vielä vuonna 2010 talinna pärnu väli oli aivan karmea, tiessä oli paljon tosi isoja kuoppia jne
Vierailija kirjoitti:
Ei kauheesti houkuttais istua noin kauaa bussissa.
Ei niin. Tallinna-Varsova on vielä ihan ok, itse tein niin, että menin Vilnaan, olin siellä yön ja jatkoin seuraavana yönä bussilla Varsovaan.
Kovasti kyllä odottelen Railbalticaa, yöjunalla Tallinnasta Varsovaan tai Berliiniin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi olisi laivalinja Puolaan.Finnlines on vienyt ainakin muutama vuosi sitten.
Muutama = 5 v. Mutta ei mene enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kauheesti houkuttais istua noin kauaa bussissa.
Ei niin. Tallinna-Varsova on vielä ihan ok, itse tein niin, että menin Vilnaan, olin siellä yön ja jatkoin seuraavana yönä bussilla Varsovaan.
Kovasti kyllä odottelen Railbalticaa, yöjunalla Tallinnasta Varsovaan tai Berliiniin!
Wikipedian mukaan piti olla valmis 2026, mutta siirtynyt 2030-luvulle.
Lux-busseilla pääsee nytkin.
On myös ollut suunnitteilla laivareitti Turku-Gdynia, 24 tuntia, toivottavasti toteutuu.
Noin yleisesti, laivat kulkee ensisijaisesti rahdin takia, matkustajaliikenne on vain lisä.
Tallinnasta on päässyt iät ajat bussilla näihin entisiin itäblokin maihin, ja mm. Berliiniin asti.
Vieläpä ihan törkeän halvalla. Tosin nyt koronan jälkeen ja inflaation jyllätessä hinnat on nousseet, mutta varmasti ovat silti halvemmat kuin täältä.
Tämä
"HS: Turustakin lentävä Wizz Air käskee henkilökuntaa lentämään uupuneena, jotta lentoja ei tarvitsisi perua"
https://www.ts.fi/uutiset/5683332
Varmaan ihan kiva jos tykkää ottaa tarpeettomia riskejä elämässään.