Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tunnu mukavalta! Ulosotto vei mun veropalautuksen

Vierailija
18.07.2023 |

Sama se! Viekää vaikka mun rikkinäiset kalsarit päältä, jos on pakko viedä 92 euroa. Olisin tarttenut sitä rahaa kipeästi!

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, jolle olit velkaa, sai viimein omansa.

Tietysti tasan ei mene onnenlahjat jne mutta luota ja usko siihen, että pystyt parantamaan.

Ja sitten pienin askelin suunnitelmallisempaan talouteen. Siitä se lähtee.

Vierailija
22/42 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattokaa englannin ulosottomiehet niin ei vituta yhtään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta, suomalaiset oikeen nauttii miten joku kärsii. Mikä on kasvatuksessa mennyt vikaan kun ei empatiaa löydy kenellekään? En pysty ymmärtämään millään miten voi olla mahdollista että ulosotto pystyy ottamaan suoraan tililtä tai ulosmittaamaan veronpalautukset.

No, miten velkojen maksu pitäisi sitten suorittaa? Kun niitä ei ole maksajan kyvyttömyydestä tai haluttomuudesta johtuen aiemmin maksettu?

Vierailija
24/42 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulos­ot­to on lai­min­lyö­dyn

vel­voit­teen

täy­tän­töön­pa­noa. Ta­val­li­sim­min ky­sy­mys on ra­ha­saa­ta­vien pe­rin­näs­tä.

Velkojan saatavan oikeellisuus tutkitaan tuomioistuimessa ja määrätään velallisen maksuvelvollisuudesta. Jos oikeuden tuomiota ei vapaaehtoisesti noudateta, se pannaan täytäntöön ulosotossa velkojan hakemuksesta.

Tietyt julkisoikeudelliset saatavat, esimerkiksi verot ja eräät vakuutusmaksut, voidaan periä ilman tuomioistuimen päätöstä.

Myös maksamattomat rikosoikeudelliset rahamääräiset seuraamukset, kuten sakot ja rikesakot, peritään ulosotossa.

Vierailija
25/42 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette tiedä ulosotoista mitään. Ei ole välttämättä oma vika ollenkaan. Eikä kyse siitä, etteikö haluaisi hoitaa asioitaan kunnialla. Elämässä kun saattaa joskus tapahtua odottamattomia asioita joille ei itse voi mitään. Kuten esim pandemia,joka estää rahan tulon, itse sairastuu fyysisesti tai henkisesti....

Pitäkää se tuomitseminen ihan omassa perseessänne.

Vierailija
26/42 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta, suomalaiset oikeen nauttii miten joku kärsii. Mikä on kasvatuksessa mennyt vikaan kun ei empatiaa löydy kenellekään? En pysty ymmärtämään millään miten voi olla mahdollista että ulosotto pystyy ottamaan suoraan tililtä tai ulosmittaamaan veronpalautukset.

Minulta löytyy paljonkin empatiaa, sitä kohtaan jolta ap on ostanut jotain mutta joka joutuu yhä odottamaan rahojaan.

Vierailija
27/42 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ette tiedä ulosotoista mitään. Ei ole välttämättä oma vika ollenkaan. Eikä kyse siitä, etteikö haluaisi hoitaa asioitaan kunnialla. Elämässä kun saattaa joskus tapahtua odottamattomia asioita joille ei itse voi mitään. Kuten esim pandemia,joka estää rahan tulon, itse sairastuu fyysisesti tai henkisesti....

Myös se ap:n velkoja saattaa olla joku pandemiasta kärsinyt yrittäjä, joka yrittää jotenkin sinnitellä konkurssin partaalla vaikka ei ole saanut ap:lta rahojaan.

Vierailija
28/42 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muut täällä näyttää vain kettuilevan. Minä toivon, että saat asiasi järjestykseen. Kaikkea hyvää rakas lähimmäiseni. Et ole ainut joka joutuu ulosottoon, eikä vika aina todellakaan ole edes itsessä. Mutta vaikka jos onkin, toivon silti sinulle kaikkea hyvää.

Minä en lyö lyötyä.

Ei kyse ole "lyödyn lyömisestä", vaan ymmärryksen jakamisesta. On tietenkin erilaisia tapoja tämä tehdä, mutta kukin tavallaan.

Vierailija
29/42 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ei tunnu mukavalta että mun palautuksista osa maksetaan puolisolle. 

Vierailija
30/42 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei se välttämättä ole oma vika. Mutta monet ovat ajautuneet ulosottoon yksinkertaisesti kuluttamalla enemmän, kuin mitä on varaa. Otetaan pikavippejä ja mitälie, koska pitää saada jotain nyt heti, ja sitten ei ole varaa maksaa takaisin.

Eihän vankilassakaan ole yhtäkään syyllistä ja kaikkien ylipaino johtuu ulkoisista, itsestään riippumattomista tekijöistä.

Vierailija
31/42 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että tarvit apua talousongelmien kanssa. Kirjastosta saat lainattua vaikka pilvin pimein oman talouden hallintaan liittyvää kirjallisuutta. Esim Mikko Sjögren: Tunne taloutesi - tunnetaloutesi tai Robert Kiyosakin Rikas isä, köyhä isä. Eka askel on se, että alat ottaa vastuuta omasta elämästä ja sen voi tehdä, vaikka tällä hetkellä olisit p-a.

Vierailija
32/42 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, miten tässä tapauksessa se velkojen takaisinmaksu pitäisi suorittaa? 

Vierailija
33/42 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni kerran vuokra ulosottoon koska en saanut palkkaa. Työnantaja jätti palkat maksamatta. En saanut sitten sossusta tukia edes koska ne väitti että olen saanut palkkaa käteen. Piti mennä oikeuteen selvittämään jossa työnantaja todettiin varattomaksi ja velkaiseksi. Sossu tuomittiin maksamaan mun ulosottokulut 2200 euroa jaa vuokra.

Vierailija
34/42 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla meni kerran vuokra ulosottoon koska en saanut palkkaa. Työnantaja jätti palkat maksamatta. En saanut sitten sossusta tukia edes koska ne väitti että olen saanut palkkaa käteen. Piti mennä oikeuteen selvittämään jossa työnantaja todettiin varattomaksi ja velkaiseksi. Sossu tuomittiin maksamaan mun ulosottokulut 2200 euroa jaa vuokra.

Miksi sossu? Palkkaturvallehan tuo kuuluu.

Vierailija
35/42 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuota tullut jo 12 vuotta yhtäjaksoisesti maksettua. Yhtään vapaa kuukautta ei ole ollut ja vain 2 kk, jolloin summaa on hieman pienennetty pitkän sairasloman vuoksi. Vielä olisi 2,5 vuotta tätä piinaa jäljellä.

Ulosoton syynä oli oman firman kaatuminen ja omavelkaiset takaukset firman lainoille. Asunnon pakkohuutokaupan (myytiin puoleen hintaan käyvästä arvosta) velkaa jäi vielä reilusti yli 200.000 euroa. Onneksi pääsin vieraalle töihin ja kohtuu hyvällä palkalla. Nyt on siis 12 vuotta maksettu velkaa aina puolet nettotuloista.

Ainoa asia mikä todella kyrsii on se, että kun velkojia oli yli 20 ja laskuja vielä paljon enemmän, niin kaikista menee nämä ulosoton erilliset kulut ja muut vastaavat. Olen laskenut, että joudun maksamaan alkuperäiset velat lähes 3 kertaisena. Toki ymmärrän, että korkoa pitääkin maksaa, mutta joku roti noissa lisäkuluissa saisi olla.

Vierailija
36/42 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisko mennä töihin ja maksaa ulototto pois, tollonkoppi !

Vierailija
37/42 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen iloinen kun vie sen,oisin halunnut että vie myös heinäkuun tilistä mutta laitto vapaa kuukauden siihen,kyllä mulla jää rahaa aika paljon elämiseen vaikka ulari onkin..ihan höpöhöpö että kukaan ei pärjää

Vierailija
38/42 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen iloinen kun vie sen,oisin halunnut että vie myös heinäkuun tilistä mutta laitto vapaa kuukauden siihen,kyllä mulla jää rahaa aika paljon elämiseen vaikka ulari onkin..ihan höpöhöpö että kukaan ei pärjää

Sinne vaan ulosoton sivulle ja sieltä löytyy ihan painonappi, jossa lukee maksa velkaa. Ei tarvitse erikseen toivoa, että vouti vie, voi ihan itse hoitaa.

Vierailija
39/42 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne vaan ulosoton sivulle ja sieltä löytyy ihan painonappi, jossa lukee maksa velkaa. Ei tarvitse erikseen toivoa, että vouti vie, voi ihan itse hoitaa.[/quote

Kuule,niin tein,pointti oli se että ei ne vie juuri yhtään mitään..ja sen minkä vie niin ihmiselle kää rahaa kyllä jos on töissä

Vierailija
40/42 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tyytyväinen että vei. Saa velat maksettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan